ثبت پتنت اپل با موضوع استفاده از عینک واقعیت افزوده برای نمایش محتوای اختصاصی در خودرو

 

ثبت پتنت اپل با موضوع استفاده از عینک واقعیت افزوده برای نمایش محتوای اختصاصی در خودرو

 
دو پتنت اپل نحوه‌ی استفاده از عینک واقعیت افزوده برای دیدن محتوای اختصاصی و بهره‌گیری از آیفون برای تنظیم خودکارِ صندلی، فرمان و سایر اجزای خودرو را نشان می‌دهند.
 
خودرو خودران اپل با نام احتمالی Apple Car، موضوع شایعات متعدد است و مدت زیادی در فرایند آزمایشگاهیِ توسعه سپری می‌کند؛ اما براساس گزارش‌های اخیر، تا به ثمر رسیدن جاه‌طلبی اپل در صنعت خودرو مدت زیادی باقی نمانده است و گمان می‌رود در سالیان آینده به‌صورت رسمی از این پروژه رونمایی کند. مشخص شده است که اپل در حال مذاکره با شرکت تابعه‌ی هیوندای یعنی کیا موتورز برای ساخت اتومبیل یادشده به‌منظور عرضه در سال ۲۰۲۴ است؛ اما ظاهرا نسخه‌ی بتای آن دو سال زودتر برای بازخوردهای اولیه روانه‌ی بازار خواهد شد. تصور می‌شود اتومبیل مذکور از نیروی محرکه‌ی برق و سیستم‌های مبتنی بر تکنولوژی خودران بهره می‌گیرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود Apple Car دارای بسیاری از طراحی‌های اساسی دیگر باشد که بر ظاهر و کاربرد آن تأثیرگذار خواهد بود.
 
اپل‌اینسایدر با استناد به دو اختراع ثبت‌شده در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا، گزارشی تدوین کرده است که براساس آن، اپل به تفصیل راه‌های مختلف ارائه‌ی حریم خصوصی و راحتی راننده در وسیله‌ی نقلیه را شرح می‌دهد که می‌تواند در خودروی آینده‌ی این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. اولین اختراع تمرکز خود را برای رفع مشکلات نمایشگرهای داخل خودرو معطوف کرده است. اپل توضیح می‌دهد که برخلاف نشان‌گرهای آنالوگ یا سایر تجهیزات غیر نوری اطلاع‌رسانی به راننده، نمایشگر معمولا نور ساطع می‌کند و به‌طور بالقوه توسط افراد خارج از وسیله‌ی نقلیه قابل دیدن است.
 
 در اتومبیل اگر فقط یک نمایشگر برای سرگرمی در دسترس باشد، ممکن است مسافران تمایل به تماشای محتوای یکسان نداشته باشند و داشتن چندین نمایشگر یک راه‌ حل گران‌قیمت است؛ اما از طرف دیگر، به ‌جای نمایشگر مشترک بزرگ‌تر، می‌توان از محتوای اختصاصی برای هر کاربر در نمایشگرهای کوچک‌تر بهره گرفت. اپل در نخستین اختراع با عنوان «سیستم نمایش چندکاربره»، قصد دارد با ارائه‌ی فناوری و سیستم مشابه تلویزیون‌ سه‌بعدی و بهره‌گیری از عینک، هر دو مشکل یادشده را برطرف کند. در سیستم مذکور به هر یک از سرنشینان عینکی مجهز به سیستم تعدیل نور کریستال مایع داده می‌شود که شاترِ فعال آن، به‌طور مکرر نور را مسدود می‌کند و از آن عبور می‌دهد.
 
 
این سیستم با نمایشگر هماهنگ می‌شود و اجازه می‌دهد محتوا فقط در زمان باز بودن شاتر (دیافراگم) عینک منتشر شود. این اتفاق با چنان سرعت بالایی رخ می‌دهد که کاربر، شاتر را باز یا بسته نمی‌کند؛ اما قادر خواهد بود محتوا را به‌خوبی مشاهده کند. برای شخصی‌سازی‌‌ سیستم، اپل پیشنهاد می‌کند برای مواقعی که دیافراگمِ عینک بسته شده است، سیستم محتوای دیگری نمایش می‌دهد و باعث می‌شود محتوای قابل مشاهده‌ی کاربر برای ناظران خارج از اتومبیل که عینک هماهنگ‌شده ندارند، قابل دیدن نباشد. غول دنیای فناوری ادعا می‌کند که این فرایند را با درنظرگرفتن زمان جابه‌جایی عینک، می‌توان برای چندین کاربر و محتوای منحصر‌به‌فرد در نظر گرفت. این بدان معنی است که سیستم درحالی‌که شاتر یک کاربر باز و دیگری بسته است، می‌تواند مجموعه‌ای از محتوا را نمایش بدهد؛ سپس سوئیچ می‌کند تا محتوای مختلف را مطابق با ترتیب شاتر مخالف به نمایش بگذارد. مخترعان این پتنت دیوید ای کینگمن، کلاریس مازوئر و جیمز آر ویلسون هستند و اصل سند در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۱۷ ثبت شده است.
 
نکته‌ی مشترکی که تمامی رانندگان وسایل نقلیه‌ باید آن را رعایت کنند، نیاز به تغییر نحوه‌ی نشستن در خودرو هنگام سوار شدن است و این دقیقا جایی است که اپل در اختراع دوم خود می‌کوشد فرایند تغییر موقعیت صندلی، ارتفاع فرمان، موقعیت آینه و سایر عناصر ممکن را برای امنیت و راحتی راننده تسریع کند. در اختراع یادشده با عنوان «پیکربندی خودکار محیط‌های خودتنظیم» اپل پیشنهاد می‌کند با خودکار کردن کل مراحل، می‌توان تغییر این موارد را برای رانندگان بسیار آسان کرد؛ البته باید توجه داشت که برخی از وسایل نقلیه از این قابلیت بهره می‌گیرند و تغییر خودکار تنظیمات را متناسب با کاربر و با لمس یک دکمه انجام می‌دهند؛ اما هنوز جای پیشرفت بسیاری در این سیستم نوپا وجود دارد. به‌عنوان مثال، روند فراخوانی اتومبیل برای تغییر پیکربندی می‌تواند به‌طور کامل حذف شود. همچنین ممکن است داده‌های تنظیمات از یک اتومبیل به اتومبیل دیگر قابل انتقال‌پذیر باشد؛ بنابراین کاربر مجبور نیست پیکربندی را در هر وسیله‌ی نقلیه جدیدی که سوار می‌شود، از نو تنظیم کند.
 
راه ‌حل پیشنهادی اپل شامل استفاده از گوشی هوشمندی است که می‌تواند چندین تنظیمات پیکربندی را ذخیره کند که در نهایت، از طریق اتصال بی‌سیم در اتومبیل خوانده و تفسیر شود. این سیستم موقعیت عناصر داخل ماشین را تغییر می‌دهد. به عبارت دیگر، اتومبیل با بهره‌گیری از این سیستم، می‌تواند راننده را در هنگام نزدیک شدن تشخیص بدهد و خود را به‌صورت کاملا خودکار پیکربندی کند. در مستندات اختراع آمده است که گوشی هوشمند هنگامی که از پیکربندی یک نوع وسیله‌ی نقلیه مطلع شود، می‌تواند داده‌ها را به یک اندازه‌گیری واحد و استاندارد تبدیل کند و در ایجاد پیکربندی اولیه برای وسیله نقلیه دومی که کاربر ممکن است سوار شود، مورد استفاده قرار گیرد. به زبان ساده‌تر، سیستم یک پیکربندی پایه فراهم می‌کند که برای راننده نزدیک به ایده‌آل تلقی می‌شود و می‌تواند برای نیازهای پیکربندی آینده اصلاح و ذخیره شود. اختراع مورد بحث به وسیله‌ی توماس اتان لوری و در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ به ثبت رسده است.
 
ایده استفاده از عینک واقعیت مجازی در اتومبیل قبلا مورد بررسی قرار گرفته است. برای مثال، اپل در اختراعی دیگر پیشنهاد می‌کند که می‌توان از هدست‌های AR و VR برای ساخت محیط‌ مجازی و بهبود نحوه ارائه دادن آن به مسافران استفاده کرد. کوپرتینویی‌ها فناوری Apple CarKey را به‌عنوان یک سیستم کلید دیجیتال توسعه داده‌اند که در آن، آیفون به‌عنوان یک کلید برای وسیله‌ی نقلیه عمل می‌کند و سیستم می‌تواند قفل ماشین را باز یا آن را راه‌اندازی کند. 
 
اپل هر هفته اختراعات بی‌شماری ثبت می‌کند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ی موضوعات دلخواه واحد تحقیق‌و‌توسعه شرکت‌ها محسوب می‌شود؛ اما تضمین‌کننده‌ی ارائه‌ی آن در محصول یا خدمات آینده به‌حساب نمی‌آید. طبیعتا این امر در مورد بسیاری از پتنت‌های مرتبط با Apple Car نیز صدق می‌کند.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , پتنت اپل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی فرسوده : با سلام خدمت دوستان طرح فرسوده تا کی فاکتور شده و واريزي تون چندم بوده؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
علی مدبر : از خودم گفتم یکم بخندیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : 105ت
اطلس 19 اسفند : 19 ام فاکتور شدم
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم
میلاد : کوئیک rs