با گسترش شبکههای اجتماعی، شرکتهای بسیاری از این بستر برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و تبلیغ محصولات خود استفاده میکنند. این بستر اگر چه مزایای متعددی دارد، اما بعضا ممکن است به یک چاقوی دو لبه بدل شده و پیامدهای منفی بزرگی را برای اشتباهات به ظاهر کوچک به دنبال داشته باشد.
کمپانی بامو اخیرا برای کراساوور جدید iX یک کمپین تبلیغاتی به نام «دلیل شما برای تغییر نکردن چیست؟» راهاندازی کرده است. در بخشی از این کمپین، بامو عبارت OK, Boomer را در توییتر به کار برده که آن هم باعث بروز انتقادات فراوان در روزهای گذشته شده است.
عبارت OK, Boomer برای پایان دادن بحث با فردی بزرگسال که علاقه چندانی به واقعیتهای روز و تکنولوژیهای نوین نداشته و اکثرا در گذشته بسر میبرد، کاربرد دارد و عمدتا توسط نوجوانان و جوانان مورد استفاده قرار میگیرد. این عبارت بار منفی زیادی داشته و به نوعی با تحقیر طرف مقابل را به عقبماندگی متهم میکند.
حال بامو با انتشار توئیتی دیگر، از تمامی طرفداران و کسانی که آزرده خاطر شدهاند، رسما عذرخواهی کرده است. در این توئیت خودروساز مونیخی گفته:
«مهم نیست که چند سال دارید، صدایتان را میشنویم. ما متاسف هستیم، قصد نداشتیم با اصطلاح عامیانه به کسی توهین کنیم. مسیری که به دنیای جدید ختم میشود، پردستانداز است، اما امیدواریم در این سفر شما به ما ملحق شوید.»
این نخستین باری نیست که بامو در شبکههای اجتماعی مرتکب اشتباه میشود. در ماه مارس و در بحبوحه شیوع کووید 19 نیز این شرکت از پیامی با تم ویروس کرونا برای تبلیغ i8 در توییتر استفاده کرده بود. پس از مواجهه با واکنشهای منفی، بامو مجبور شد این توییت را حذف نموده و به خاطر انتشار آن عذرخواهی کند.
حال باید منتظر ماند و دید واکنش بامو در قبال انتقادها از زبان طراحی جدید کمپانی، به ویژه ظاهر کراساوور iX که از دید طیف گستردهای از طرفداران و کارشناسان زشت است، چه خواهد بود. آیا باواریاییها به نظرات منتقدین گوش کرده و از آن جلو پنجره حجیم فاصله خواهند گرفت و یا با بیتوجهی به انتقادها مسیر فعلی را ادامه خواهند داد؟ زمان پاسخ این سوال را مشخص خواهد کرد.