فیس لیفت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

فیس لیفت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 
هنگامی که تولیدکنندگان قطعات صنعتی و الکترونیکی روی ساخت یک ماشین یا دستگاه جدید سرگرم تحقیق هستند، با اصطلاحی تحت عنوان فیس لیفت روبرو می‌شوند. اما فیس لیفت چیست و دقیقاً به چه صورت انجام می‌شود؟ آیا استفاده از این اصطلاح برای تمامی صنایع صحیح است؟
 
فیس لیفت چیست؟
 
فیس لیفت در واقع یک اصطلاح پزشکی است که در آن چین و چروک صورت برچیده می‌شود تا بیمار یا مراجعه کننده صورتی جوان تر و زیباتر داشته باشد. هنگامی که در صنعت صحبت از فیس لیفت می‌شود، منظور ما طراحی جذاب تر برخی ماشین‌ها و دستگاه‌هایی است که تابحال تولید شده‌اند و در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. البته در این فرایند تنها جذابیت ظاهری محصول مدنظر نیست، بلکه پیشرفته تر شدن امکانات هم مطرح است.
 
این روزها با کمی جستجو در میان دستگاه‌های جدیدی که تولید می‌شوند، متوجه می‌شوید که صنایع گاهی مایلند مجموعه‌ای از تغییرات کوچک را به محصولات خود اضافه کنند. در واقع آن‌ها دوست ندارند هر چند وقت یکبار تغییرات اساسی و بزرگی ایجاد کنند، بلکه تغییرات کوچک و مداوم را ترجیح می‌دهند.
 
این تغییرات گاهی به حدی محدود است که تنها متخصصین و کسانی که به اندازه کافی در یک صنعت خاص خبره هستند، می‌توانند آنها را تحت عنوان فیس لیفت تشخیص دهند. به عنوان مثال در صنعت خودرو این تغییرات معمولاً در شکل‌های زیر اعمال می‌شوند:
 
ضربه گیرها
چراغ‌ها
جلو پنجره
و …
چرا در صنایع از فیس لیفت استفاده می‌شود؟
 
 
اگر به صنعت ماشین و یا صنعت تولید لوازم خانگی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که تولیدکنندگان ۶ تا ۸ نسل بعدی از یک محصول را تولید و ارائه می‌کنند. در واقع آن‌ها برای ارائه یک مدل کاملاً جدید و نو از یک دستگاه یا ماشین، نسل قبلی خود را تا حد زیادی پیشرفته می‌کنند، سپس نسل جدیدی از خودرو یا دستگاه به بازار عرضه می‌کنند.
 
به عنوان مثال اپل هر ۱۲ ماه یک آیفون جدید عرضه می‌کند و هر دو سال یکبار شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی مانند اسنوا، ال جی، سامسونگ و … نسل جدیدی از دستگاه‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند. شرکت‌ها با استفاده از فیس لیفت، نسل جدیدی از تغییرات کوچک و جذاب را به مشتریان خود عرضه می‌کنند که نتیجه آن، رضایت بیشتر خریداران است.
 
چه زمانی فیس لیفت انجام می‌شود؟
 
 
شاید بتوان اولین تغییرات و فیس لیفت را در شرکت بزرگ خودروسازی فورد جستجو کرد. این شرکت برای ارائه مدل T خود که در آن زمان یک نسخه بی نظیر از ماشین بود، در طی ۱۹ سال مجموعه از بروزرسانی‌ها را به بازار عرضه کرد. این جریان ثابت تا پایان عمر این مدل از خودرو ادامه داشت، اما دیگر صنعت‌ها چه زمانی تغییرات را اعمال می‌کنند؟
 
به‌طور دقیق نمی‌توان یک بازه زمانی خاص برای تمامی صنایع در نظر گرفت که در آن‌ها فیس لیفت صورت می‌گیرد. گاهی ممکن است این تغییرات سالانه، فصلی و یا هر چند سال یکبار صورت بگیرد. معیاری که برای تغییرات معمولاً در شرکت‌ها بررسی می‌شود، میزان پیشرفت واحد R&D آن هاست.
 
در واقع علم و تکنولوژی جدیدی که توسط واحدهای تحقیق و توسعه در شرکت‌ها خلق می‌شود، عاملی است که باعث ایجاد فیس لیفت در صنایع مختلف می‌شود. اگر شرکت‌ها بتوانند به تکنولوژی‌های جدیدی دست پیدا کنند، به‌طور قطع محصولات جدیدتر، پیشرفته تر و با ظاهری جذاب تر به بازار عرضه می‌کنند.
 
واحدهای تحقیق و توسعه، کلید فیس لیفت هستند
 
واحد تحقیق و توسعه شرکت‌ها کلیدی است که مجموعه تغییرات، پیشرفت‌ها و بروزرسانی‌ها را برای سازمان به ارمغان می‌آورد. اگر یک صنعتگر هستید و یا در زمینه تولید قطعات، دستگاه‌ها و ماشین‌ها فعالیت می‌کنید برای جلب رضایت مشتریان، بهبود تجربه کاربری و … بهتر است که یک واحد تحقیق و توسعه فعال داشته باشید.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , فیس لیفت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
۳ اردیبهشت : شماها از کجا سوال میکنید برا ی اینکه چندمی هستید ؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام من رفتم سایپا گفتن 839 نفر جلو شماهستن تاتاریخ 12/8/1404 96 میلیون طلبکار هستم
امید : سریع برو کافینت بگو سخا انجام بده برات
شاهین پلاس۱ : من پرسیدم ۱۰ اردیبهشت تکمیل وجه کردم گفتن ۵۱۶ نفر جلوتن کو فاکتور نمیکنن
مهدی : سلام من ۳۰ مهر شاهین cvt فاکتور شدم ولی هنوز خبری از پیام بیمه شدن ماشین نیست و تحویل همنشده .واریز ا ول ۵مهر و دعوتنامه ۱۹ اسفند
شاهین پلاس۱ : این چندروزه چرا کسی نمیگه فاکتور شدم حتما دوباره متوقف شده ای خدا دیونمون کردن
ایگل : من 12 ام شاسی شدم 21 تیر ثبت نامم بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : سلام دوستان پذیرش سی 6 بودم وامروز تحویل گرفتم وماشین خیلی خوبیه به امر خدا ماشین همه رو بزودی تحویل بدن انشااله.
مسلم : من الان تحویل گرفتم ولی اصلا نمیتونم دنده عوض کنم متاسفانه دنده ها خیلی سفت هستن،
منتظر پلاک : نیسان اکستند دیگه اگر مشکلش صدا وسیما حل کن باید رسانه ای بشه به هوش باشید. هر جا که میدونید زنگ بزنید
علی : اکستند تا بهمن نمیدن تا شما باشید دگ فروش فوری ننویسید
امیر .ای : نه با شما نبودم نمی دونم چرا اشتباهی ریپلای خورده
سعید : امیر چی میگی ؟؟ چرا پرت و پلا میگی ؟
سحر : منم 10 هستم هنوز فاکتور نشدم
امیر .ای : سلام اگر منظورت منم برای کوئیک اس 90 روز کاری بدون احتساب پنچ شنبه و جمعه البته باید از زمانی حساب کنی که چراغ اماده تخصیص روشن شده باشه
نیسان دوگانه : من خو گفتم نیسان اکستند ثبت نام نکنید به حرف نکردید
اصغر : شما در حال مجازات هستید 😂چرا حضوری زدید