هیوندای از اولین کامیون هیدروژنی تولید انبوه جهان پرده‌برداری کرد

 

هیوندای از اولین کامیون هیدروژنی تولید انبوه جهان پرده‌برداری کرد

 
در کشور ما شرکت هیوندای موتور بیشتر با اتومبیل‌های سواری و شاسی‌بلند شناخته می‌شود. اما خودروساز کره‌ای علاوه‌بر محصولات سبک، به تولید خودروهای سنگین تجاری نیز مشغول بوده و در این بخش از بازار نیز فعالیت می‌کند.
 
جدیدترین محصول سنگین این شرکت، نسخه هیدروژنی کامیون Xcient است که اخیرا در اروپا پرده‌برداری شده است. به گفته هیوندای موتور Xcient اولین کامیون سنگین هیدروژنی تولید انبوه جهان محسوب می‌شود و حضور خودروهای پیل سوختی این شرکت را در بازارهای بین‌المللی گسترش خواهد داد.
 
 
هیوندای موتور همزمان با معرفی نسخه هیدروژنی Xcient، هفت دستگاه از آن را به مشتریان سوئدی خود تحویل داده است. با این کار در واقع بخش کامیون‌سازی هیوندای رسما به بازار اروپا ورود پیدا می‌کند؛ آمریکای شمالی و چین هم پس از اروپا میزبان خودروهای سنگین هیدورژنی این شرکت خواهند بود.
 
 
هفت مدل تحویل داده شده به مشتریان سوئدی بخشی از سفارشات دریافتی از این کشور هستند، چرا که تا پایان سال قرار است 50 دستگاه کامیون هیدروژنی Xcient در خیابان‌ها و جاده‌های سوئد تردد کنند. در مجموع هیوندای موتور قصد دارد 1600 دستگاه کامیون هیدروژنی را تا سال 2025 در اروپا به فروش برساند.
 
 
این چئول لی (In Cheol Lee) مدیر دپارتمان خودروهای تجاری هیوندای موتور تحویل Xcient هیدروژنی را سرآغاز فصلی جدید نه تنها برای این شرکت، بلکه برای جوامع جهانی خواهان خودروهای پیل سوختی توصیف کرده است.
 
هیوندای موتور می‌گوید تا سال آینده این شرکت خواهد توانست سالانه 2,000 دستگاه از کامیون هیدروژنی Xcient را تولید نموده و زمینه را برای گسترش فعالیت در اروپا و ورود با بازار ایالات متحده و چین فراهم کند. این افزایش ظرفیت احتمالا نیازمند سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد دلاری خواهد بود. بد نیست بدانید پیش از این کره‌ای‌ها 6.4 میلیارد دلار برای راه‌اندازی اکوسیستم هیدروژنی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 
 
کامیون هیدروژنی Xcient طولی برابر با 9,475 میلی متر داشته و پیشرانه آن 190 کیلووات (معادل 255 اسب بخار) قدرت تولید می‌کند. برای تامین سوخت هفت باک تعبیه شده که در مجموع ظرفیتی برابر با 32.09 کیلوگرم دارند. هیوندای وعده داده این باک‌ها در زمانی بین 8 الی 20 دقیقه پر شده و تا 400 کیلومتر مسافت از سوختگیری مجدد بی‌نیاز هستند.
 
در سوئد بیش از صد ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن وجود دارد که به اعتقاد هیوندای هم برای خودروهای تجاری و هم برای خودروهای سواری موجود کفایت می‌کند
 
ناگفته نماند بخش خودروهای تجاری هیوندای نسخه کلاس 8 از کانسپت HDC-6 Neptune و نسخه 6×4 از آن را راهی بازار آمریکا خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا سال 2030 این شرکت باید 12,000 کامیون هیدروژنی را در ایالات متحده به فروش برساند.
 
 
در چین هم هیوندای موتور سه خودروی سنگین هیدروژنی عرضه خواهد کرد. این مدل‌ها عبارتند از یک کامیون متوسط و یک کامیون سنگین که تا سال 2022 معرفی خواهند شد؛ یک کامیون سنگین اختصاصی نیز برای بازار چین توسعه می‌یابد. شایان ذکر است هیوندای موتور فروش 27,000 دستگاه خودروی هیدروژنی تا سال 2030 را در چین هدفگذاری کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کامیون هیدروژنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد