اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 

اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 
اشکودا که برند اقتصادی گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی با نام «تحلیلگر صدا» (Sound Analyser) توسعه داده است. این اپلیکیشن به تکنسین‌های کمپانی اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه هوشمند به راحتی خودروها را عیب‌یابی کنند.
 
تحلیلگر صدای شرکت اشکودا مکانیسم جالبی دارد. این اپلیکیشن هنگام روشن بودن خودرو، صدای تولیدی را ضبط کرده و آن را با الگوهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.
 
در صورت تفاوت الگوها، اپلیکیشن اشکودا موضوع را به تکنسین‌ها اطلاع داده و مشکل را با دقت 90 درصد ریشه‌یابی می‌کند. به گفته کمپانی این اپلیکیشن قادر است ده الگوی صوتی مربوط به سیستم‌های مختلف از جمله مجموعه فرمان، کمپرسور سیستم تهویه و کلاچ گیربکس DSG را تشخیص دهد.
 
 
همانطور که قابل حدس است، اپلیکیشن عیب‌یاب اشکودا برای انجام وظیفه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن صدای ضبط‌شده را به طیف‌نگاره (Spectogram) تبدیل نموده و سیگنال‌های آکوستیک آن را بدست می‌آورد. در گام بعدی هوش مصنوعی با مقایسه این سیگنال‌ها و سیگنال‌های معیار دیتابیس میزان انحراف را شناسایی می‌کند. پس از این مرحله نوبت به الگوریتم پیشرفته می‌رسد تا نوع انحراف را تفسیر کرده و راهکار مناسب برای رفع مشکلات موجود را ارائه دهد.
 
 
اشکودا می‌گوید اپلیکیشن تحلیلگر صدا هم برای مالکین و هم برای نمایندگی‌ها چند مزیت دارد. بهینه‌تر شدن فرایندهای مربوط به نگهداری از خودرو و کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیرات دو مورد از مهم‌ترین مواردی هستند که اشکودا به آنها اشاره کرده است. این شرکت معتقد است دو فاکتور مذکور در نهایت به افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ارتقای بهره‌وری منجر خواهند شد.
 
آنطور که اعلام شده، اپلیکیشن نوآورانه اشکودا به عنوان بخشی از یک برنامه پایلوت در 14 کشور مختلف در حال اجرا است و 245 نمایندگی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
اشکودا افزوده در محصولات آتی خود از نوع تکامل یافته‌تر این تکنولوژی بهره خواهد برد که شامل نصب سنسور صوتی در قسمت‌های مختلف خودرو برای کشف هر گونه ایرادات احتمالی می‌شود. در این صورت نگهداری از وسیله نقلیه باز هم آسان‌تر شده و تنها با ارتباط اینترنتی می‌توان سرویس‌های دوره‌ای را هماهنگ کرد.
 
استانیسلاو پکار (Stanislav Pekař) مدیر خدمات پس از فروش اشکودا در اظهار نظری جالب گفته اپلیکیشن تحلیلگر صدا یک مثال بسیار خوب از فرصت‌های جدیدی است که دیجیتال‌سازی در اختیار آنها گذاشته است. وی اضافه کرده مهندسین این شرکت به طور مداوم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان استفاده خواهند کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اشکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مقدم : سلام از مشهد من امروز تحویل گرفتم
اکبر از اردبیل : سلام تکمیل وجه 22 اسفند و سخا 27 اسفند @@ چهار روز پیش برگشت به مرحله تکمیل وجه و دوباره اومد در حال تخصیص و همچنان فاکتور نشده
امیر : دوستان فاکتور شده یه اعلامی کنید. ممنون
علی طیاری ایکس پنج : اقا برگ سبز ما نیومده باید چکار کنیم
سعید : کسی امروز ماشین تحویل گرفت ؟
محمد : اینجا رو چرا فیلتر کردید؟؟ سایپا باید تکمیل وجه شده هارا سریعا تحویل ملت بده
محمد : اینجا رو چرا فیلتر کردید لامصبا اخه
ماهلین : حالم خیلی بده بد بخت شدم سرمایم رفت 😭😭😭😭 الان خبر اومده سایپا و ایرانخورو رو تخلیه کنن میخوان بزنن
ماهلین : حالم خیلی بده بد بخت شدم سرمایم رفت 😭😭😭😭 الان خبر اومده سایپا و ایرانخورو رو تخلیه کنن میخوان بزنن
Cvt 403 : زنگ زدم گفتن دارن دعوت نامه های اسفند ۴۰۳ میفرستن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : سلام دوستان کسی از تحویل 31اردیبهشت خبره داره یا کسی هست که فاکتور شده باشه
سورن جدید : سلام دوستان دلیل پلاک نکردن خودرو چی میتونه باشه 8 روز پیش فاکتور کردن خبری از پلاک نیس زنگم میزنم جواب درست حسابی نمیدن
جادوگر98 : ایران خودرو و سایپا درشون و گل گرفتند و به بهانه جنگ تعطیل کردند دیگه باید خواب خودرو و ببینیم
محمد : الان زنگ زدن به سایپا خراب شده گفت بازه ولی فکر نکنم ماشین بده باشن اینا
محمد : من 12 اسفند 1403 تکمیل وجه کردم کوییک gxrl هنو تحویل ندادن که هیچ فاکتور هم نشده الانم که جنگه کلا فکر نکنم بدنش گوه تو این شرکت اشغال الان رفتم 3ماه و نیمه تاخیر داره
سورن دوگانه : سلام ، دوستان از هفته قبل تحویل حضوری پیامکش اومد و تو کاستومر هنوز فعال هست و من هیچ کاری نکردم آیا نیاز هست برم داخل و انصراف بزنم یا نیازی نیست اقدامی بکنم تشکر
Sh : در جواب سورن موتور جدید 19 خرداد بیمه ی ماشین صادر شده بود؟؟ اگه اره چ بیمه ای و چ روزی بود برادر؟؟ ماشین من از کرمانشاه رسیده ولی تحویل نمیدن میگن بیمه براش صادر نشده
صادق : سلام اریزو 6 پرو موعد تحویلم 16 اردیبهشت امروز تحویل گرفتم
رضا : کارزای اعتراض به تاخیر در تحویل خودروهای کوییک لینک گذاشتم برید همگی تو سایت کارزا امضا کنید https://www.karzar.net/229864
محدثه : خبری نشد؟