هیوندای النترا ۲۰۲۰ با تغییرات بنیادی ظاهری

 

هیوندای النترا ۲۰۲۰ با تغییرات بنیادی ظاهری

 

رپورتاژ-النترای هیوندای که پیشتر آن در ایران با نام آوانته شناخته‌ایم، ابتدا در بین تولیدات اقتصادی این کمپانی قرار داشت. اما پس از جدا شدن جنسیس از این کمپانی و تولیدش در قالب برندی جدید، سوناتا و النترا جایگاهی متفاوت برای هیوندای پیدا کردند. به این ترتیب که سوناتا در رده محصولات لوکس این کمپانی قرار گرفت و سدان کامپکت النترا به کلاس میان‌رده هیوندای پیوست. به این ترتیب اکنون النترا سدان نیمه لوکس و جذاب هیوندای است که طرفداران خاص خود را دارد. هیوندای همچنین با ایجاد تغییرات بنیادی در طراحی سدان‌های خود، سعی در حفظ بازار سدان‌های شهری خانوادگی‌اش دارد. چرا که این روزها بازار جهانی به سمت کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای کوچک شهری تمایل بیشتری نشان می‌دهند و کمپانی‌هایی مانند هیوندای برای نگه داشتن آمار فروش سدان‌های خود در سطحی قابل قبول برنامه‌های مختلفی در طراحی و ساخت این نوع محصولات‌شان پیاده می‌کنند.

 

تغییرات اساسی در طراحی بدنه

بر اساس همین تغییرات، النترای ۲۰۲۰ که فیس‌لیفتی از نسل ششم این خودرو محسوب می‌شود با چهره‌ای کاملاً متفاوت وارد بازار شده است. به طوری که می‌توان آن را مانند نسل جدید سوناتا، سدانی لوکس در نظر گرفت. هیوندای با افزایش ابعاد النترا آن را از کلاس سدان‌های میان‌سایز دورتر و به سدان‌های فول سایز نزدیک کرده است. افزایش فاصله ۲.۵ سانتی محورهای عقب و جلو به وضوح طول خودرو را افزایش داده است. البته کاهش فاصله چرخ‌های جلو با سپر نیز بر بلندتر دیده شدن آن تأثیر بسزایی دارد. همچنین خودرو از عرض نیز حدود ۲ سانت افزایش داشته است. همین امر کابینی بزرگتر و راحت‌تر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. هیوندای با کوتاه‌تر کردن سقف خودرو، فرم طراحی النترا را به کامپکتی اسپرت شبیه کرده است که عموماً کلاس خودروهای لوکس را شامل می‌شود. طراحی بدنه النترا ۲۰۲۰ نیز از سبک و سیاق جدید طراحی خودروها در جهان پیروی می‌کند و در جای‌جای آن خطوط تند و خشن و زاویه‌دار دیده می‌شود. این سبک طراحی که به خودرو چهره‌ای جسور می‌دهد، در النترا به گونه‌ای پیاده شده است که آن را اسپرت و در عین حال مجلل نشان می‌دهد. این خطوط حجمی در سپرها، چراغ‌ها، مه‌شکن‌ها و حتی گلگیرهای جلو و عقب رد و نشانی از خود به جا گذاشته و در هر جایی که امکانش وجود داشته با ایجاد تقاطع‌های همگون تشکیل فرم‌ها مثلثی شکل داده‌اند. این فرم مثلثی را حتی در نقطه انقطاع خطوط حجمی روی درهای کناری نیز شاهد هستیم.

شاید بتوان گفت اوج تغییرات النترا ۲۰۲۰ در جلوپنجره جدیدش نمایان شده است. این جلوپنجره که در سبک جدید طراحی هیوندای تعریف شده است فرمی مشبک و پنجره‌ای دارد. حالت محدب جلوپنجره النترا، کنتراست جالبی را با خطوط حجمی موجود در سپر و چراغ‌های جلو تشکیل داده است. شیب ملایم کاپوت جلو به سمت جلو پنجره نیز این فرم محدب را تکمیل کرده است. همین کنتراست را در عقب خودرو و با شیب ملایم سقف که به سمت صندوق بار می‌رود و خط شکست میانهٔ صندوق بار شاهد هستیم. نکتهٔ جالب اینکه این کنتراست عجیب و متفاوت در رینگ‌های خودرو نیز اعمال شده است.

 

کابین بزرگتر و مجلل‌تر

هیوندای تغییرات طراحی النترا را به بدنه خودرو محدود نکرده و با ارائه کابینی متفاوت مخاطبان را شگفت‌زده كرده است. به کار بردن نمایشگرهای بزرگ ۱۰.۳ اینچی در میانه جلو داشبورد و پشت فرمان از جمله این تغییرات هستند. لازم به ذکر است این نمایشگرهای لمسی در نسخه پایه ۸.۵ اینچ خواهند بود. تریم چرمی مشکی-طوسی کابین در ترکیب با متریال کرومی به کار رفته در بخش‌هایی از غربیلک فرمان، سردنده، کنسول وسط و روکش درها، فضایی مجلل را برای سرنشینان فراهم کرده است. ابعاد بزرگتر خودرو و فاصله محوری بیشتر آن نیز فضای پای کافی به سرنشینان عقب و جلو هدیه خواهد داد. جالب اینکه شیب سقف و کوتاه شدن ارتفاع آن برخلاف تصور مشکل چندانی برای سرنشینان عقب ایجاد نمی‌کند. این مزیت از برتری‌های هیوندای ۲۰۲۰ نسب به رقبایی همچون مزدا ۳ محسوب می‌شود. برای تماشای تصاویر این محصول جدید و جذاب به divar.ir/s/tehran/car/hyundai/elantra مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای النترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : من ۳ شهریورماه هنوز فاکتور نشده‌. نقره تیتانیوم
علی : سلام دوستان، الان 13روزه دارن دهه اول شهریور فاکتور میکنن، تازه 4 شهریور فاکتور شده، خدا به داد ما برسه که 27شهریور هستیم
علی تاراv1p : سلام من تارا v1p سفید بودم. فروش فوری با موعد تحویل ۴ شهریور واریزیم ۵ مرداد ساعت ۲۲:۳۰ بود. همین یکی دو ساعت پیش فاکتور شدم. انشاالله برای بقیه هم هر چه زودتر فاکتور بشه.
تارا دستی فروش فوری : سلام تارا سفید تحویلی ۴شهریور تکمیل وجه ۵مرداد ساعت ۹صبح امروز فاکتور شدم
تارا : سلام، امروز کسی فاکتور شده؟ رنگ سفید تحویل سوم تمام شدن؟؟
علی : سلام.امروز کسی فاکتور شده خبری نیست .
ایگل کرمان : دوستانی که اینجا حضور دارید مرتب سازی پیام هارو بر اساس محبوب ترین ها انتخاب کنید و ببنید که پیام های سال های قبل براتون میاره و متوجه میشید که ثبتنامی های سال های قبل هم دقیقا همین مشکلات ماهارو داشتند و شرکت کرمان موتور چند ساله با این روش داره میفروشه و تحویل میده
فرش : بله جمعه ها هم زیاد فاکتورمیشه تکمیل وجه هم اینترنتی تعطیل نداره
امیر شاهین‌البرز : تبدیلی26خرداد‌در‌انتظار ایشالا هفته آینده‌الباقی‌خرداد‌فاکتور
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : زود برو انصراف بده م افزایش قیمت می‌خوری هم اینکه باید صبر و حوصلت زیاد باشه حداقل 6 7 ماه تاخیر داره
207 مهر : توی مرداد اومد الان منقضی شده خیلی وقته
پانا : ببر دیاگ بزن،احتملا تنظیماتش به هم ریخته
فوق العاده 23بهمن : فوقالعاده بهمن کسی فاکتور شد؟
امیر : چرا چی شدی؟
احمد31مرداد : نه هنوز تیک حمل نخورده
حمید فوری 6مرداد : سلام امروز بهم زنگ زدن برم تحویل بگیرم ولی شنبه می رم .کرمان
207پانا : دوستانی که 207 فرماندبرقی تحپیل گرفتین آیا با فرمان مشکل ندارین مال من یکم سفته ماشین قبلیم هم 207برقی بود اون نرم تر و بهتر بوذ آیا ربطی به سنسور پایداری داره؟؟؟
امیر : اطلس جی بودین یا جی ال
پانا اتومات27مهر : بله برا من یه ماه پیش به روز شده