از آنجایی که بیش از ۲۰ شهر مهم جهان برنامههای خود برای منع فروش و تردد خودروهای درونسوز تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کردهاند، خودروسازان به ناچار در حال حرکت به سمت الکتریکی سازی محصولات خود هستند.
رولزرویس اگرچه اذعان کرده تقاضای چندانی برای یک خودروی فوق لوکس و الکتریکی وجود ندارد اما این برند هنوز هم باید خود را آماده ورود به عصر جدید حملونقل بکند.
درحالیکه اکثر خودروسازان مطرح اقدام به عرضه خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی کرده و سپس وارد دنیای تمام الکتریکی شدهاند اما رولزرویس این مراحل را نادیده گرفته و بهصورت یکباره خودرویی تمام الکتریکی را عرضه خواهد کرد.
طبق گفته تورستن مولر اوتوس مدیرعامل رولزرویس چنین خودرویی طی یک دهه تولید خواهد شد و هماهنگی بسیار خوبی با هویت این برند خواهد داشت زیرا از قوای محرکه ساکت و با گشتاور بالا سود خواهد برد و به همین دلیل است که رولزرویس مستقیماً از پیشرانههای درونسوز به الکتریکی سازی روی میآورد.
باور بر این است چنین خودرویی جایگزین ریث و دون خواهد شد چراکه این دو خودرو به اواخر عمر خود نزدیک میشوند. البته احتمال دارد محصول الکتریکی رولزرویس از همان پلتفرم محصولات کنونی استفاده کند.
رولزرویس با ایده تولید خودروهای الکتریکی بیگانه نیست زیرا در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ نسخه الکتریکی فانتوم را معرفی کرده بود. کانسپت ۱۰۲EX برد ۲۰۰ کیلومتری، قدرت ۳۸۹ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکرد.
این پروژه سرانجام به خاطر تکنولوژی پایین باتری و همچنین به خاطر اعتقاد رولزرویس مبنی بر عدم همخوانی چنین خودرویی با هویتش به در بسته خورد.