آژیر قرمز کمبود قطعه در بازار لوازم یدکی/ ترخیص قطعات بازار را آرام می کند

 

آژیر قرمز کمبود قطعه در بازار لوازم یدکی/ ترخیص قطعات بازار را آرام می کند

 
با گذشت بیش از 6 ماه از شیوع ویروس کرونا و تاثیرپذیری همه بازار از انتشار این ویروس که منجر به تعطیلی برخی کسب و کارها شده، بازار لوازم یدکی این روزها با کمبود قطعه مواجه شده این درحالیست که پس از تعطیلات نوروزی فعالان این بازار نسبت به اعلام هشدارهای لازم در خصوص کمبود قطعه اقدام کرده بودند.
 
بسته بودن مرزها در چند ماهه اخیر و همزمان با شیوع کرونا باعث شده تا قطعات سفارش شده در گمرکات دپو شود و این امر تامین نیاز بازار را با چالش جدی روبرو کند. فعالان این بازار پیش از این هشدارهای لازم را در این خصوص مطرح و خواستار همکاری دولت و مسئولان شده بودند که در عمل این اتفاق رخ نداد و حال با گذشت زمان و اتمام موجودی ها، بازار با کمبود قطعه روبرو شده است.
 
سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی یکی از دلایل اصلی کمبود قطعه را بسته بودن مرزها و همچنین قیمت بالای ارز عنوان می کند و می گوید: سال گذشته به وفور جنس در بازار موجود بود و همین امر باعث شد تا تولید و واردات قطعه متوقف شود در سال جاری و همزمان با شیوع کرونا در سال جدید کمبود قطعه به دلیل بسته بودن مرزها به وجود آمد این در حالیست که این اتحادیه پیش از این هشدارهای لازم را در این خصوص داده بود.
 
وی می افزاید: درخواست خود را برای حمایت دولت در خصوص تامین قطعه را به مسئولان اعلام کردیم تا مردم در تامین قطعه با چالش مواجه نشوند اما این اتفاق رخ نداد و هییچ حمایتی صورت نگرفت البته ممنوعیت پروازها به ایران در اختیار دولت نیست اما در حال حاضر مراودات و معاملات و حمل و نقل کالا از سایر کشورها تقریبا آغاز شده و لازم است دولت با همکاری وزارت امور خارجه امارات ، ترکیه و کشورهایی که مشمول تحریم نمی شوند نسبت به از سر گرفتن واردات دوباره از این کشورها با رعایت تمام پروتکل ها اقدام کنند.
 
کاظمی با بیان این که در حال حاضر در بسیاری از کشورها، قطعات سفارشی واردکننده ها آماده ارسال است، تصریح می کند: این قطعات سفارش شش ماه و یا یکسال پیش است اما به دلیل گفته شده امکان واردات آن فراهم نیست که نیاز به همکاری در این زمینه است.
 
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی ادامه می دهد: در خواست بعدی از وزارت صمت و گمرک است تا در قضیه مالیات، انبارداری و تعرفه گمرکی همکاری لازم را با ما داشته باشند و نسبت به کاهش تعرفه واردات اقدام کنند و در عین حال نیز کاغذبازی های رایج کاهش یابد تا قطعاتی که ارز آن تامین و اقدامات اولیه آن انجام شده و بنا به دلایلی در گمرکات باقی مانده اند، هرچه زودتر ترخیص شود که در این صورت شاهد کاهش قیمت ها در بازار نیز خواهیم بود.
 
کاظمی با تاکید بر این که در صورت تحقق این امر، تا مدت زیادی قطعات مورد نیاز بازار تامین خواهد بود، تصریح می کند: ما نه تنها به دنبال واردات نیستیم بلکه شعار ما حمایت از تولید داخلی است اما برخی از کارخانه های ما به دلیل تیراژ محدود و عدم توان تامین ناگزیر به واردات هستند تا نسبت به تامین کسری بازار اقدام کنند که در این روند، واردکنندگان گرفتار تامین ارز هستند.
 
وی ادامه می دهد: اگر ثبات ارز وجود داشته باشد قیمت ها دست کم یک الی دو سال قابل کنترل خواهند بود این در حالیست که فعالان اقتصادی از وضعیت اقتصادی موجود آگاه هستند و جز همراهی دولت درخواست دیگری ندارند.
 
او با بیان این که با وجود کمبودهای موجود باز هم امکان تامین قطعه وجود دارد، اظهار می کند: در شرایط فعلی و با وجود همه مشکلات امکان تعمیر دو روزه همه خودروها وجود دارد اما در صورت ادامه این روند بدون شک با کمبود قطعه روبرو خواهیم شد. 
 
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص حل این مشکل تصریح کرد: اتحادیه برای حل مشکلات خود نسبت به راه اندازی کمیسیون اقتصادی اقدام کرده که این کمیسیون متشکل از همه تولیدکننده و واردکننده است اما با این حال هنوز نسبت به اجرای راهکاری برای حل مشکلات اقدام نکرده اند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار لوازم یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعیدجی ال : اونای که دعوتنامه براش اومد ایا نمایندگی ازتون مبلغ ۴۸۰تومان گرفت
سعیدجی ال : سلام منم مثل شما بودم ولی دعوتنامه برام اومد
مسعود : کوروش کمپانی جدید
علی : به نظرتون احتمالش هس شاهین gl رو از زمان تکمیل وجه زودتر تحویل بدند؟ الان اینجا دوستانی هستن که اسفند1403 تکمیل وجه کردن تازه الان فاکتور شده. یعنی 6 ماه طول کشیده در صورتی که زمانش رو زده 30 روز کاری
سامان : تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۳ لاماری ثبت نام‌کردن رنگ خاکستری ۸۵۰/۷۰۰ هزارتومان دادم موعد تحویل مرداد الان ۲۰ شهریور هیچ خبری نیست کسیهس جم شیم دست جمعی بریم دم نمایندگی مرکزی و شکایت کنیم
ج ج : دی تمام شده شما برو از نمایندگیت پیگیری کن
هادی cvt : کاش برا ما هم بیاد . من راضیم
شاهین جی ال مهر : سلام اقابهروز ببخشید میشه راهنمایی کنید من پرداخت اولیه ۲۹دی پارسال وپذیرش ۳۰ دی بوده زنگ زدم نمایندگی گفتم که بعضی‌ها اول برج براشون پ تکمیل اومده گفتش که احتمال زیاد اونا یک روز جلوتر واریز کردن ولی من یادم هست همان روز اول که اعلام کردن واریز کردم میشه تاریخ واریزوپذیرش را بگین ممنون از لطفتون یا حق
هادی : مطمینی داداش؟ مابه التفاوت یعنی طلبشون میشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : نه بابا 500میلیون پول نقد با 500م چک گرفتن غلط می کنن بگن تبدیل یا انصراف ان موقع که ما ثبت کردیم طلا نزدیک 7ت بود الان چی
دنا پلاس 6دنده پیش فروش 31 مردادماه : یکم واضح تر توضیح بدید ممنون میشم
دنا پلاس 6دنده پیش فروش 31 مردادماه : بله سوم تیر ،رنگ سفید، رینگ آلومینیومی
رضا : چون شما کلا خطری هستی
رانا تحویل 31مراد : سلام برای کارت سوخت رفتم داخل سامانه سخا وضعیت سند زده چاپ نشده سریال برگه سبز باید از کجا بیارم؟
محمد : خودرو فرسوده بودم تکمیل وجه 8 اردیبهشت ماه ، 17 شهریور 17700 تبدیل زدم هنوز فاکتور نشده
احمد31مرداد : کی تکمیل وجه کردی داداش
مهیاس دناپلاس فولادی 31 تیر : دوستانی که فاکتور شدن وپلاک شدن موقع بارگیری لطفا از نمایندگی بپرسین کدوم بارگیری هستش از گوگل شمارشو پیدا کنید پیگیری کنید چون حالا حالا ماشینتون میمونه اونجا من پیگیری نکردم یازدهم فاکتور شدم هنوز دستم نرسیده امروز زنگ زدم افتادن به جون هم
حمید : سلام من تاریخ تحویل 31 مرداد هستم ولی هنوز فاکتور نشدم طبیعیه؟
حسن : سود تاخیر هم میدن؟