خودروهای مازراتی سری تروفئو معرفی شدند

 

خودروهای مازراتی سری تروفئو معرفی شدند

 
مازراتی سری‌ تروفئو را برای خودروهای گیبلی و کواتروپورته و لوانته مجهز به پیشرانه‌ی ۳/۸ لیتری خورجینی هشت‌سیلندر ۵۸۰ اسب‌بخاری فراری رونمایی کرد.
 
با رونمایی خودرو هیبرید گیبلی در ماه گذشته، مازراتی اهداف خود را برای تازه‌کردن کامل سبد محصولات اعلام کرد. این خودرو که کوچک‌تر از سایر سدان‌های مازراتی است، باردیگر تیتریک رسانه‌ها می‌شود؛ زیرا خودروساز مودنا قصد دارد نسخه‌ی قدرتمند تروفئو (Trofeo) را برای گیبلی ارائه دهد. نه‌تنها مازراتی گیبلی، بلکه خودرو کواتروپورته (Quattroporte) نیز با همان پیکربندی تقویت‌شده‌ی تروفئو رونمایی می‌شود.
 
مانند مازراتی لوانته تروفئو (Levante Trofeo)، این دو سدان سریع نیز از پیشرانه ۳/۸ لیتری خورجینی هشت‌سیلندر توئین توربو ساخت فراری بهره می‌برند. دقیقا مانند شاسی‌بلند مازراتی، جدیدترین خودروهای اضافه‌شده به ترکیب تروفئو از ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور و حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتربرساعت بهره می‌برند که آن‌ها را به سریع‌ترین سدان‌های مازراتی تبدیل می‌کند.
 
گیبلی تروفئو سبک‌تر از کواتروپورته تروفئو است؛ به‌همین‌دلیل، دو دهم ثانیه سریع‌تر به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و برای انجام این کار فقط به ۴/۳ ثانیه زمان نیاز دارد. درحالی‌که لوانته تروفئو خودرویی مجهز به سیستم تمام‌چرخ محرک (AWD) است، این دو سدان قدرتمند و تقویت‌شده منحصرا با سیستم محرک عقب و دیفرانسیل لغزش محدود ارائه می‌شوند. جعبه‌دنده‌ی خودکار هشت‌سرعته ZF وظیفه دارد در هر سه مدل تروفئو، قدرت خروجی را به چرخ‌های خروجی بفرستد.
 
گذشته از به‌دست‌آوردن قدرت پیشرانه‌ی فراری، مدل‌های تروفئو مازراتی گیبلی و کواتروپورته تزیینات قرمزرنگ دارند تا از نظر بصری ظاهر متمایزی با سایر مدل‌ها داشته باشند. چراغ‌های عقب اصلاح‌شده با الهام از طرح چراغ عقب 3200 GT و خودرو مفهومی آلفیری (Alfieri) نصب شده‌اند و سپر جلو اصلاح‌شده نیز با جلوپنجره و قطعات تزیینی فیبرکربنی عرضه می‌شود.
 
مازراتی کاپوت جدیدی با مجاری هوای دوگانه به‌منظور خنک‌کنندگی بهتر پیشرانه برای گیبلی تروفئو نصب کرده که همان طرح کاپوت لوانته تروفئو را دارد. هر دو سدان مازراتی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی می‌نشینند؛ درحالی‌که شاسی‌بلند لوانته می‌تواند به مجموعه‌ای از رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۲ اینچی مجهز شود.
 
تغییرات تا داخل کابین نیز ادامه پیدا می‌کنند و در آنجا مبلمان و قطعات تزیینی مخصوص Trofeo وجود دارد. بااین‌حال، بزرگ‌ترین تغییر سیستم سرگرمی پیشرفته است که اکنون به‌جای نمایشگر ۸/۴ اینچی قبلی، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۱ اینچی قرار می‌گیرد. این نمایشگر نه‌تنها بزرگ‌تر است؛ بلکه با گرافیک‌ بهتر و رزولوشن بیشتر صفحه‌نمایش عرضه می‌شود.
 
ممکن است افرادی بخواهند پس‌از‌این تاحدممکن خودروهای مازراتی گیبلی یا سری تروفئو مجهز به پیشرانه فراری را به‌دست آورند؛ اما چنین چیزی در آینده ممکن نخواهد بود؛ زیرا لوئیس کامیلری، مدیرعامل فراری، قبلا گفته بود که پس از انقضای توافق فعلی، قرارداد عرضه‌ی پیشرانه را برای مازراتی تمدید نخواهد کرد. کامیلری تخمین زده است که آخرین خودرو مازراتی مجهز به پیشرانه‌ی ساخته‌شده در مارانلو در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.
 
ناگفته نماند درحالی‌که قبلا پیشرانه V8 در گیبلی استفاده‌ نشده بود، کواتروپورته آن را سال‌ها در تیپ GTS داشته است. درحالی‌که جایگزین مستقیم مازراتی گیبلی زودتر از سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه نخواهد شد، طبق نقشه‌ی راه محصولات این شرکت، نسخه‌ی کاملا جدید کواتروپورته در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که مدل‌های آینده از پیشرانه‌ی خورجینی سه‌لیتری شش‌سیلندر تویین‌توربو مازراتی برخوردار شوند. این پیشرانه Nettuno نام دارد و نهم سپتامبر روی خودرو سوپراسپرت MC20 رونمایی خواهد شد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مازراتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین۱ : نه اوکی هست برای منم اونجوری بود هفته پیش واریز کردم پنجشنبه بود نشون نداد خودمم انقد ترسیده بودم ‌نگران نباشید بعد شنبه دیدم درست شد همه چی تو پنل کاربری هم شده بود جی ال نگران نباشید
Armin : چن روز پیش فاکتور شدین؟
تارا : مبارک باشه برو از نمایندگی شهرتون پیگیر باش
بهرام cvt : من ۲۰ اسفند هستم و هنوز فاکتور نشدم . پرسیدم گفتند نفر ۱۰۰ لیست هستم
افشاگر : ظاهرا ماهرا رو ولللللش.فعلا نقد روبچسب که اوضاع بدددددجووووری خیطه!هرچی اومد بزنید.حالا ازما گفتن!
شاهین بی شاهین : حمید آقا ببخشید ولی با کمال احترام باید بگم خیلی آسکولی با این نظرات چرت و پرتی من بچه فلاح تهرانم بیا اونجا ببینمت
رفیق حمید : سلام حمید عقب افتاده چطوره سومین شاهین رو گرفتی یا نه راستی تو خجالت نمی کشی سه بار شاهین گرفتی و خیلی از متقاضیان که وام گرفتند هنوز شاهین اولی رو هنوز نگرفتن
شاهین g : واریزی ۱۱ هستی؟ شماره پذیرشت چنده؟
پلاس : دوم اردیبهشت تکمیل.سوم آبان فاکتور.هنوز پلاک نشدم
مالک شاهین : باسلام مشکل ایراد بدنه چی بوده که منم بررسی و پیگیری کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهران : درود بر شما دوست عزیز من حدسی گفتم زیاد نمیدونم 🌹🌹
وحید : منم دقیقا همین روز تکمیل وجه کردم ولی هنوز خبری نیست
پیش فروش برج 11 : نه کاکو فعلا داخل 10 تیر گیر کرده
امنیت پرست : تا 2 ماه تحویل میگیری
جواب علی : مابقی قیمت ، به قیمت روز صدور دعوتنامه حساب میشه
دربدر نیسان : جواد از سیستان کی پلاک شدی ماشینت تکه یا دوگانه کی پیامک تحویل هومد
0000 : با سلام لطفا کسانی که فاکتور میشن تکمیل وجه 28 اسفند شماره پذیرش بذارید
کوییک اس85گانه : من 5مهر کوییک اس85گانه واریز وجه انجام دادم کی فاکتور میشه
سعید : فراخوان ،شنبه ساعت 9 جلو شرکت سایپا
محمد صادق : من به صدا وسیما خبر دادم ،با چنتا خبر نگار مصاحبه حضوری داشتم ،به دادستان آقای علی صالحی نامه دادیم ،ایران اینتر نشنال هم قراره مصاحبمونو پخش کنه