سه و نیم سال از زمان معرفی پنجمین نسل لکسس LS میگذرد و برای حفظ حالت رقابتی در برابر رقبای آلمانی به ویژه نسل جدید مرسدس بنز S کلاس، ژاپنیها این سدان لوکس را بهروز کردهاند. البته از نظر ظاهری کار سختی برای تشخیص تفاوتها خواهید داشت زیرا این سدان پرچمدار تغییرات زیادی را در بدنه تجربه نکرده است. لکسس یک رنگ بدنه جدید با نام Gin-ei Luster را معرفی کرده که طرحی خاص از رنگ نقرهای میباشد.
چراغهای جلو نیز کمی تفاوت کردهاند و دارای سیستم نوربالای تطبیقی هستند که اولین بار در RX 2019 دیده شده بودند. لکسس همچنین سپر جلو را به خطوط عمودی در گوشهها مجهز کرده و جلوپنجره دوکیشکل نیز دارای ماژول حسگر رادار بزرگی است.
لکسس فعلاً تصاویری از LS 500 در تریم های F اسپورت و نسخه LS 500h را منتشر کرده است. این دو خودرو از گرافیک بهروز چراغهای عقب و تریم پیانو بلک بجای تریم کرومی قبلی استفاده کردهاند. همچنین رینگهای جدیدی نیز وجود دارند که برای نسخه F اسپورت از نوع ۲۰ اینچی میباشند.
اگرچه کابین تغییرات وسیعی نداشته اما LS 2021 به صفحهنمایش باکیفیت با آینه دید عقب دیجیتالی و طرح مشکی کنترلهای روی فرمان و کنسول مرکزی مجهز شده است. کنسول مرکزی هماکنون پذیرای سوئیچی شده که یک میانبر برای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی میباشد. با این کار میتوان دسترسی سریعی به صندلیها و فرمان گرم شونده داشت. خود سیستم اطلاعات سرگرمی نیز دارای صفحهنمایش جدید به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو میباشد.
این تغییرات شاید حداقلی به نظر برسند اما تمرکز اصلی لکسس روی بهبود راحتی این خودرو بوده است. سیستم تعلیق تطبیقی LS هماکنون سواری بسیار نرمی را ارائه میکند که دلیل آن استفاده از میلههای پایدارکننده و دستهموتورهای بهتر میباشد. حتی پوشش صندلیها نیز به گونهای است که راحتی سرنشینان را افزایش میدهد. این صندلیها نرمتر از قبل بوده و لرزشها را بهتر جذب میکنند.
لکسس میگوید مدل درونسوز LS 500 گشتاور بیشتری در دورهای پایین داشته و گیربکس نیز تعویضهای تیزتری ارائه میکند. سیستم هیبریدی بکار رفته در مدل LS 500h نیز باعث شتاب گیری بهتر میشود. در هر دو نسخه سیستمهای کنترل صدای فعال و مدیریت صدای پیشرانه بکار رفته که باعث میشود کابین ساکتتر باشد.
این خودروساز ژاپنی سیستمهای کمکراننده وسیعی را در LS 2021 نصب کرده که از جمله آنها میتوان به دستیار پارک با کنترل خودکار فرمان، پدال گاز، ترمز و گیربکس اشاره کرد. این سیستم از دوربینها و حسگرهای اولتراسونیک استفاده میکند تا خودرو بین خطوط حرکت کرده و فاصله مناسب از خودروی جلویی را حفظ کند.
لکسس میگوید این خودرو از بهروزرسانی نرمافزاری پشتیبانی میکند و بنابراین سیستم یاد شده در طی زمان بهبود خواهد یافت.