تلاش خودروسازان برای توسعه سبد محصول با تکیه بر داخلی سازی

 

تلاش خودروسازان برای توسعه سبد محصول با تکیه بر داخلی سازی

 
همزمان با اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه و توقف تولید برخی از محصولات قدیمی تلاش برای تولید محصولات جدید از سوی خودروسازان آغاز شده و اثرات آن در سال جاری به منصه ظهور خواهد رسید.
 
تنوع تولید و توسعه محصولات همگام با فناوری روز یکی از ضرورت های امروز صنعت خودرو به شمار می رود که این امر جز با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان محقق نخواهد شد.
 
امروز صنعت خودرو ناگزیر از حرکت به سمت هوشمندسازی و تولید خودروهای نسل جدید است چرا که در غیر اینصورت صنعت خودرو از مسیر توسعه جهانی عقب می ماند.
 
بر این اساس شرکت های خودروسازی به دنبال حذف محصولات قدیمی از چرخه تولید و افزایش و همچنین تنوع سبد محصولات با تکیه بر محصولات جدید هستند.
 
توقف تولید دو مدل پراید و همچنین برنامه ریزی برای توقف سومین مدل در تابستان امسال و افزایش ظرفیت ساینا و تیبا که در دستور کار گروه خودروسازی سایپا قرار گرفته در راستای تنوع سبد محصولات این گروه خودروسازی است. تولید شاهین و همچنین طراحی محصول دیگری از این پلتفرم نیز در راستای توسعه سبد محصولات بوده و در همین حال ایران خودرو نیز تولید چند محصول جدید را در دستور کار خود قرار داده است.
 
این اقدامات در حالیست که پیش از این خودروسازان به واسطه بازگشت تحریم ها و همچنین خروج شرکای خارجی از صنعت خودرو ناگزیر به تولید دوباره خودروهای قدیمی شده بودند که این امر نارضایتی مصرف کنندگان را به دنبال داشت.
 
این شرایط در کنار کمبود نقدینگی و همچنین زیان ۴۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، تنوع و توسعه محصول را به رویایی برای صنعت خودرو تبدیل کرده بود .
 
بدون شک این امر به دلیل بی توجهی به تحقیق و توسعه در صنعت خودرو طی سال های گذشته بوده در حالی که این موضوع به‌عنوان موتور تغییرات تکنولوژی و به دنبال آن توسعه محصول در شرکت‌های بین‌المللی خودرو عمل می‌کند اما هزینه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ایران رقم ناچیزی را به خود اختصاص داده در حالی که صنعت خودروی جهانی سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند که در ایران رقمی حدود یک تا سه درصد گردش مالی خودروسازان صرف تحقیق و توسعه می‌شود و بیشتر بودجه‌های اختصاص یافته در قالب پروژه‌های توسعه محصول جدید به شرکت‌های بزرگ مشاور طراحی خودرو و مجموعه‌های آن اختصاص می‌یابد.
 
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در گزارشی اعلام کرده بود که دلیل عدم رشد شرکت‌های طراحی و مهندسی داخلی توسط شرکت‌های خودروساز، صرف هزینه‌های پرسنلی و خدمات نمونه‌سازی، اندازه‌گیری و تست محصول جدید و بخش‌های نظارتی داخلی و نیز هزینه‌های انجام کار طراحی و توسعه محصول در خارج از کشور است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سبد محصول






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد x5 تهران : سلام من ۲۳ فروردین پلاک ۲۴ ام بیمه و تا الان هم منتظر صدور پلاک هستم. به نظرم این حجم از تاخیر منتسب به راهور نیست و مشکل سمت شرکت کرمان موتور هست. شاید به جهت اینکه بتونن زودتر طرح برای فروش بزارن، یکسری ها رو همینجوری فقط شاسی کردن و بیمه زدن .
حسین : سلام برا من تارا v1تحویل 30بهمن هنوز فاکتور نشده یعنی چی آخه
حسین : هرکی دروغ میگه خدا خیرش نده خدا بیابون گرم نصیبش کنه
نادر مطیع رنجبر دوست : سلام. من KMC t8 دارم پمپ بالایی کلاچ مشکل داشت تو نمایندگی بانیان خودرو خودکار کد ۱۰۰۲ قطعه فوق رو با گارانتی تعویض کردن و برخورد پرسنل این نمایندگی بسیار عالی بود و مشکل من رو ظرف چند روز رفع کردند و من بسیار ممنونم.
مریم j4 سفید مشهد : فکر کنم من و شما باهم کارامون انجام میشه چون منم دقیقا منتظر صدور پلاکم
علیرضا x5 شهریور : سلام ابو محمد من خودم امروز رفتم نمایندگی،مسئول ثبت نام نمایندگی داشت با دوتا از دلال ها صحبت میکرد،متوجه من نشدن داشتن نفری ۵ میلیون بهش میدادن که زنگ بزنه بارگیری کنن براش، متوجه من شدن من سر صدا کردم گفت برو خونه تا ظهر درست میشه،اومدم خونه ظهر دیدم ماشین پلاک شد و رفت برای ارسال مدارک دیگه نمیدونم کی بارگیری میشه،ولی ازشون آتو دارم،متأسفانه دلال ها کار رو خراب کردن داخل نمایندگی هم از خداشه ماشینی ۵ تومن میگیره،ما مصرف کننده ها گرفتاریم
اصغر ابان ۳ : سلام برای منم بعد از پیگیری وشکایت شماره چک صادر شد ولی فک کنم یه یک ماه طول بکشه پیامک بیاد بری بانک
علیرضا x5 شهریور : سلام مبارک باشه بخوای سوار بشی انشاالله، انشاالله قسمت بقیه دوستان هم بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : 2 میلیون 😲
دنا اوتومات اپشنال : من فروش فوق العاده بودم باید مابه تفاوت واسه سنسور کمربندم پرداخت کنم؟؟
سورن دوگانه : دوستان سورن دوگانه دریچه گازش برقی هست یا سیمی؟؟؟؟
حسین دوگانه 75 تحویل سی اسفند : سلام تو تبدیل 75 به 100 اگه ماباتفاوت رو پرداخت نکنیم فاکتور نمیکنن ؟ کسی اطلاعی داره ؟ یا از خسارت تاخیر کم میکنن خودشون ؟ من تبدیل زدم نوشت با موفقیت انجام شد
مرتضی دوگانه : من زنگ زدم از مبلغ دوازده وپانصد تو میز خدمت مبلغ نه هفتصد بابت تاخیر بهمون پس میدن
:))) : خودم براش زدم تا دیده بشه :)))
علی : 3 اردیبهشت تخصیص پلاک شده اما آماده برای تحویل تیک نمیخوره و وضعیت پلاک هم به نصب شده تغییر نمیکنه
کوییک GXRL کرم مشکی : سلام تاریخ پذیرش 25 مهر که باید 25 دی تحویل میگرفتم هنوز هنوز خبری از فاکتور شدن خبری نیست اول که مشکل رینگ آلومینیومی حالا زنگ میزنم میگه رنگ شما خاص هستش به خاطر این دیر شده . بخدا 3ماه از تحویل گذشته بهونه های الکی هنوز سفارش های قبلی تحویل ندادن وب کلی تاخیر میدن هر هفته دارن ثبت نام میکنن هیچ ارگانی به سایپا نظارت نمیکنه
سورن تاکسی : مابه‌التفاوت پرداخت کردی
رئیس فروش . یعار : خواستم بگم اینجا باهر اسمی مطلب بزاری وان کار ارسال میکنه معاونت رئیس هر اسمی گول نخورین