طراح معروف جهان درباره قیافه رنو تالیسمان چه می‌گوید؟

 

طراح معروف جهان درباره قیافه رنو تالیسمان چه می‌گوید؟

 

رپورتاژ-تالیسمان به معنای سحر و جادو، سدان سایز متوسط زیبا و جذاب رنو است که در سال ۲۰۱۵ میلادی متولد شد. این خودروی موفق که تاکنون توانسته فروش خوبی را برای رنو کسب کند، عناصر زیادی برای مورد توجه قرار گرفتن دارد. اما در درجه اول آنچه باعث دیده شدنش شد، چهره ارگونومیک و زیبای خودرو بود. بدنه و صورت تالیسمان را الکسیس مارتوت طراحی کرده است. این طراح برجسته که ۱۱ سال در فولکس مشغول بوده، پیشتر نیز مدتی در بین طراحان آئودی، طراحی خودروهای این کمپانی را برعهده داشت. 

مارتوت ۴ ماه برای پروژه طراحی تالیسمان که اولین کارش برای رنو بود، وقت گذاشت. وی درباره این اثر هنری خود می‌گوید: «تالیسمان سدانی موقر و کلاسیک است و نماد اصالت رنوی فرانسه. این خودرو روحی فانتزی دارد، آنچه در طراحی‌های آلمانی شاهدش نیستیم.» تأیید این گفته مارتوت را می‌توانیم در چهره زنده و پراحساس تالیسمان ببینیم که در عین پویایی، کلاسیک و لوکس است. همچنین استفاده از این خودرو در ناوگان‌های تشریفاتی، موید ادعای طراح آن است. از افتخارات تالیسمان استفاده شدن از آن در تشریفات جشنواره کن ۲۰۱۸ است.

 

جزئیات چهره زیبای فرانسوی

لارس ون‌دن آکر، رئیس تیم طراحی رنو در سال‌های اخیر، زیبایی خودروهای این کمپانی فرانسوی را یکی از مهمترین اصول این شرکت تعریف کرده است. تالیسمان را روی پلتفرم CMF ساخته‌اند. این پلتفرم که محصول مشترک نیسان و تالیسمان است، آزادی عمل لازم را به مارتوت، طراح اصلی رنو تالیسمان داد تا بعد از سوار شدن اجزای اصلی خودرو روی پلتفرم، همچنان قادر باشد به راحتی روی جزئیاتی که علاقه دارد، کار کند و به اصل تعریف شده رئیسش به خوبی پایبند باشد. 

اولین نکته در طراحی تالیسمان، خطوط موج‌دار روی بدنه است که در کنار چهره کلاسیک آن، این خودرو را مدرن و به‌روز کرده است. این نکته را در نمای جانبی به خوبی می‌توان دید. خطوط شیب‌دار سقف، نیمه انتهایی بدنه را زیر قوسی ملایم برده که باعث شده چهره تالیسمان به خودروهای کلاس کوپه شبیه شود. کلاس کوپه خودروهای عموما لوکس و مجلل هستند. کشیدگی خودرو در نمای جانبی به این شباهت دامن می‌زند. خطوط به کار رفته در قسمت پایینی درها و پنجره‌ها در کشیده‌تر به نظر آمدن خودرو مؤثر و چهره آن را به دور از شلوغی، از سادگی خارج کرده است. 

کاپوت عریض و جلوپنجره بزرگ کرومی تالیسمان نیز به خودرو چهره‌ای قدرتمند بخشیده است. همچنین آٰرم رنو در وسط جلو پنجره، بزرگتر از همیشه طراحی شده است. خطوط روی کاپوت به عظمت خودرو افزوده و در عین حال به خودرو چهره‌ای مدرن می‌دهد. چراغ‌های جلو در ابتدا اخمی ملایم را نشان می‌دهند، اما با دقت بیشتر به فرم دیلایت‌ها که در زیر چراغ‌های اصلی ادامه پیدا کرده‌اند، حرف c را در طراحی آن‌ها می‌بینیم. این حرف به نوعی امضای کمپانی رنو است که در تالیسمان به زیبایی و هوشمندانه نمایش داده شده است. 

در نمای عقب چراغ‌های کشیده از طرفین صندوق به سمت لوگو در وسط، ابهت خودرو را حفظ کرده است. در وسط این لوگو دوربین دید عقب کار گذاشته شده تا از شلوغی بی‌دلیل چهره تا حد امکان کم شود. در بخش عقب ۲ خروجی اگزوز بزرگ، پایین صندوق خودنمایی می‌کند که چهره تالیسمان را بیش از پیش قوی و با ابهت نشان می‌دهد. جالب است بدانید این خروجی‌ها تنها جنبه تزئینی دارند و هیچ‌گونه خروجی و اگزوزی به آن‌ها وصل نیست. در نهایت با بررسی تمام جزئیات چهره این خودرو به این نتیجه می‌رسیم که بدون شک با خودرویی متفاوت از رنو روبه‌رو هستیم که توجه هرکسی را به سمت خود جلب می‌کند.

 

بازار رنو تالیسمان

تالیسمان بازار خرید و فروش خوبی هم دارد. با وجود قیمت بالای خودرو که بین ۷۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان است (بسته به سال تولید و تیپ خودرو و البته به تاریخ فروردین ۱۳۹۹)، اما از دسته ماشین‌هایی است که در بازار طرفداران زیادی دارد. همین امر باعث شده تا مدل‌های کارکرده آن کمترین افت قیمت را نسبت به رقبا داشته باشند و حتی تیپ E2 آن که نسخه محدود آن است و برخی آپشن‌های خاصش را ندارد، هم متقاضی خرید داشته باشد. البته باید گفت با وجود اینکه کارشناسان ارزش خرید تالیسمان را در برابر رقبا بالای ۸۰ درصد اعلام می‌کنند، اما تالیسمان در مقایسه با کشورهای دیگر که در آن‌ها فروش می‌رود، فروش چندان بالایی در ایران نداشته است و دلیل اصلی آن را قیمت بالایش می‌دانند.

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تالیسمان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد