در حال حاضر ارزانترین راه برای رسیدن به شاسی بلندهای لکسس انتخاب UX با قیمت پایه 32300 دلاری است؛ اما احتمالاً این موضوع تغییر کند زیرا برخی رسانهها میگویند این خودروساز ژاپنی در حال برنامهریزی برای تولید مدلی کوچکتر با نام UX میباشد. این خودرو احتمالاً مرزهای خودروی پایه لکسس را جابجا خواهد کرد و البته تأثیر منفی روی محصولات تویوتا با ابعاد مشابه نخواهد داشت.
خب صحبت از تویوتا شد و باید گفت BX طبق شنیدهها بر پایه خودروی جدید یاریس کراس شکل خواهد گرفت. UX بزرگتر با خودروهایی همچون ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA رقابت میکند و این خودروها از ابعاد جمعوجوری برخوردار هستند؛ بنابراین لکسس BX جدید میتواند محصولی با نشان جذاب و البته قیمتی دوستدار جیب خریدار باشد.
رسانهها میگویند محصول جدید این برند میتواند در سال 2023 عرضه شود. انتظار میرود طراحی این خودرو از برادر بزرگتر یعنی UX الهام بگیرد اما ارتفاع این خودرو به اندازهی یاریس کراس نخواهد بود زیرا دینامیک رانندگی این مدل باید بهتر باشد. BX همچنین از پلتفرم GA-B تویوتا استفاده خواهد کرد. به همین خاطر کراس اوور جدید لکسس میتواند از قوای محرکه هیبریدی یاریس کراس شامل پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری و واحد الکتریکی سود برده و قدرت 116 اسب بخاری داشته باشد.
اگرچه یاریس کراس ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به قوسهای چرخ متمایز و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است اما احتمالاً باید آن را یک هاچبک قدبلند دانست و خب انتظار نداریم که این خودرو عملکرد رنجروور را در آفرود داشته باشد. از آنجایی که لکسس تمرکز بیشتری روی محصولات لوکس دارد بنابراین BX هم بیش از پیش مرز بین شاسی بلندها و هاچبک ها را کمرنگ خواهد کرد.
آیا این خودرو وارد آمریکا خواهد شد؟ احتمالاً این کار پایین است زیرا خودروهای جمعوجور بیشتر در بازارهای آسیایی و اروپایی محبوب هستند. همچنین مطمئن نیستیم که مشتریان به چنین خودرو کوچکی از لکسس روی خوش نشان دهند؛ اما اگر قرار بر انتخاب بین یاریس کراس و BX باشد قطعاً انتخاب افراد لکسس خواهد بود.
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.