معرفی رسمی تویوتا یاریس کراس، بلندقامتی کوچک برای اروپا

 

معرفی رسمی تویوتا یاریس کراس، بلندقامتی کوچک برای اروپا

 
تویوتا سرانجام نخستین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراس‌اوور جدید خود که بر اساس هاچ‌بک یاریس ساخته شده را منتشر کرده است. این خودرو که یاریس کراس نام گرفته، در کنار هاچ‌بک معمولی یاریس و هاچ‌بک داغ GR یاریس، سومین عضو این خانواده محسوب می‌شود. هرچند فاصلهٔ محوری یاریس کراس با نسخهٔ هاچ‌بک یکسان است (2,560 میلی‌متر) اما طول آن با 240 میلی‌متر افزایش به 4,180 میلی‌متر رسیده و عرض و ارتفاع آن‌هم به ترتیب 20 میلی‌متر و 90 میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین فاصلهٔ یاریس کراس از سطح زمین هم بیشتر از نسخهٔ هاچ‌بک است.
 
 
بااین‌حال یاریس کراس هنوز هم به‌اندازهٔ کافی کوچک هست که پا در کفش C-HR نکند. این کراس‌اوور جدید همچنین در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود ظاهر متعارف‌تری داشته و استایل آن کمتر بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد. البته شاید بتوان گفت یاریس کراس با دماغه‌ای مشابه رافور، روکش‌های پلاستیکی فراوان، دهانهٔ مربعی گلگیرها و احساس کلی شاسی‌بلند مانند، یک مینی رافور است. طرح دورنگ خودرو که در این تصاویر دیده می‌شود نیز رافور را به یاد می‌آورد هرچند که برای یاریس کراس یک رنگ کاملاً جدید طلایی برنجی ارائه شده است. همچنین خریداران می‌توانند رینگ‌های بزرگ‌تر 18 اینچی را برای خودرو سفارش دهند تا استایل اسپرت‌تری به کراس‌اوور خود ببخشند.
 
 
یاریس کراس با توجه به ابعاد بزرگ‌تر، در داخل هم از فضای بیشتری برخوردار است هرچند که فعلاً هیچ اعدادی در این رابطه منتشر نشده است. البته گفته شده این خودرو فضای بار بیشتری را ارائه می‌کند و صندلی‌های عقب آن‌هم با تقسیم 40:20:40 تا می‌شوند. حتی به‌منظور بارگیری آسان‌تر، تویوتا درب صندوق برقی را هم به‌صورت سفارشی ارائه کرده است. کف صندوق بار خودرو نیز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و می‌تواند به دو بخش مجزا تقسیم شود درحالی‌که برای تثبیت اشیاء در جای خود نیز کمربندهایی در صندوق تعبیه شده است.
 
 
تویوتا برای یاریس کراس یک قوای محرکهٔ هیبریدی را در نظر گرفته که از یک پیشرانهٔ بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً 116 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای این کراس‌اوور کوچک همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌صورت سفارشی ارائه شده است. این در حالی است که در این کلاس تعداد کمی از رقبا سامانهٔ چهارچرخ محرک را ارائه می‌کنند و هیچ‌کدام از آن‌ها قوای محرکهٔ هیبریدی و سیستم AWD را باهم ارائه نمی‌کنند. در یاریس کراس، پیشرانهٔ درون‌سوز می‌تواند به‌تنهایی چرخ‌های جلو را به چرخش درآورد اما زمانی که شرایط چسبندگی ضعیف تشخیص داده شود، موتور الکتریکی هم به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد.
 
 
تویوتا می‌گوید یاریس کراس در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر کیلومتر کمتر از 120 گرم و در نسخهٔ چهارچرخ محرک 135 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت در کنار برادر هاچ‌بک خود در کارخانهٔ تویوتا در فرانسه تولید می‌شود. این شرکت در نظر دارد سالانه بیش از 150 هزار دستگاه یاریس کراس تولید کند. این خودرو در اواسط سال 2021 در اروپا عرضه می‌شود تا با خودروهایی مثل فورد پوما، پژو 2008 و فولکس‌واگن تی‌کراس به رقابت بپردازد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا یاریس کراس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : صبوری بسته اقا نمیخاییم صبور باشیم حقمونو بدید ماشینمونو بدید اه مردم پشت سرتونه
شاهین پلاس۱ : فقط دهنتونو ببندین ماشینامونو بدین بیخود کردید قطعه نداشتید پول از مردم گرفتید حالا ازما گرفتید بیخود میکنید همچنان پول از مردم میگیرید ماشین ثبت نام میکنید شرکت به این بزرگی دولتی نتونه ماشین مردم و تحویل بده مفت سگ نمی ارزه
وحید : آقا امیر و آقای مرادی عزیز، ممنون از پاسخگویی تون، لطف می کنید اگه فاکتور شدید اطلاع بدید، من هنوز پولم جور نیست، اینکه بدونم بعد از واریز پول ، چه زمانی فاکتور میشه برام خیلی مهمه، به این دلیل که پول رو باید قرض کنم، بدونم که چند روز باید قرض کنم
شاهین پلاس۱ : کجا میری اعتراض کنی
میلاد : از پذیرش ۱۵ تا ۲۰ مهر براشون تبدیل به جی ال فرستاده شده. ۱۳ و ۱۴ مهر نداریم. ۱۲ مهر هم هنوز برای یه سری دعوت نامه به کل نرفته. از امروزم برای تکمیل وجه های ۱۵ و ۱۶ اسفند داره فاکتور صادر میشه. من دسترسی بهتون ندارم وگرنه میبردمتون تپ گروه cvt که جمع شدیم تا کامل مطلع بشید.
فریبا : سلام برای منم نیومده منتظرم
هه هه هه : داداش میخوای کارزار اعتراض به قطع برق و چیزای دیگه هم‌ راه بنداز شاید جواب داد
رز زرد : سلام تا پیامک نیاد نمیتونی تبدیل بزنی... در ضمن شماره پذیرش تو برگه قرارداد که از نمایندگی گرفتی نوشته سده...البته اون موقع هم که ۳۰۰ پرداخت کردی بعد یک روز شماره پذیرش برات ارسال شده شاید متوجه نشدی
علی : لطفا به همه بگین لطفا دوستان به فکر مردم باشین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا موعد تحویل31 شهریور : دوستان شهریور اعلام حضور کنن و بگن که تحویل چه روزی هستن
رانا موعد تحویل31 شهریور : کسی میدونه از شهریور هم فاکتور شده یا نهه؟مردیم از بی ماشینی از کار و زندگی افتادیم
دنا 5 دنده فولادی 20 مرداد : سیستم خودش کم میکنه ...بعدش براتون مابه التفاوت میاد
دنا 5 دنده فولادی 20 مرداد : من 3 روزه زدم هنوز فاکتور نشدم
سلام : منم تحویل اذرم پیام اسقاط برام اومد رفتم تحویل دادم
شیما دنا پلاس 5دنده طرح اسقاطی : مبلغ جریمه تاخیر رو میشه از ما تفاوت کم کرد یا نه
شیما دنا پلاس 5دنده طرح اسقاطی : سلام دوستان منم تبدیل زدم تو سایت ثبت شد تا فردا پرداخت کنم احتمال داره پرداخت کنم فاکتور بشه
من قالپاق ساینارو بارینگ المینیومی سورن عوض نمیکنم : صد درصد ساینا بهتره من قالپاق های ساینارو با دنیا عوض نمیکنم جلو پنجره اش شرکت بوگاتی و بنز رومیخره
سهراب : اگه میخوای انجام بدی نکن نمیدن اگر انجامش دادی بیارش شاید بهت زمین دادن دیگه کار از کار گذشته کیف میکنی واسه خودت
مریم : سلام به نظرتون ساینا بهتره یا سورن پلاس؟