پیشنهادی برای خروج دلالان از بازار خودرو/ تعیین سقف قیمت عامل کنترل کننده سفته بازی

 

پیشنهادی برای خروج دلالان از بازار خودرو/ تعیین سقف قیمت عامل کنترل کننده سفته بازی

 
در حالی مطرح شدن پیشنهادی مبنی بر تعیین سقف قیمتی با هدف کنترل عرضه و تقاضا در بازار خودرو و جلوگیری از سفته بازی از سوی کارشناسان این بازار مطرح می شود که کارشناسان تعیین فرمولی با در نظر گرفتن همه جوانب را از ضرورت های این امر عنوان می کنند.
 
پیشنهاد تعیین سقف قیمتی در بازار خودروها در حالیست که برخی از فعالان این بازار، این اقدام را تنها راهکار تثبیت و کاهش قیمت های کاذب در بازار خودرو می دانند و معتقدند تعیین سقف قیمت از سوی دستگاه های نظارتی می تواند بازار را تا اندازه زیادی کنترل کند چرا که نبود پایه قیمتی در خودرو باعث شده تا هر سایتی اقدام به اعلام قیمت های کاذب خودرو در بازار کند که این امر در نهایت باعث ایجاد فضای منفی روانی و آشفتگی قیمتی و استفاده سودجویان از این بازار خواهد شد.
 
در همین حال سعید موتمنی، رییس اتحادیه فروشندگان‌ خودرو تهران نیز با تایید این موضوع معتقد است که در حال حاضر خودروهای سبدی که از آن تحت عنوان خودروی ویرایشی یاد می شود، تحویل داده شده که این خودروها از جمله عوامل تاثیر گذار در تغییر جریان قیمت در بازار خودرو بوده اند چرا که به دلیل نبود سقف قیمتی، دارندگان آن ها اقدام به عرضه با قیمت دلخواه می کنند.
 
این فعال بازار ادامه می دهد: تحریک تقاضای کاذب در بازار خودرو با هدف حفظ ارزش سرمایه بخشی از عوامل اثر گذار در شرایط قیمتی در بازار خودرو بوده است.
 
شهرام آزادی، کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر اثرات مثبت تعیین سقف قیمتی برای عرضه خودرو در بازار می گوید: هرچند این اقدام می تواند اثرات کنترلی بر بازار و قیمت ها داشته باشد اما توجه به این نکته ضروری است که باید فرمولی متناسب با این بازار تعریف شود.
 
وی می افزاید: تعیین فرمولی متناسب با شرایط بازار و سود زیان خودروساز و فروشنده می تواند بازار را به تعادل قیمتی نزدیک کند.
 
ابن کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مزایای تعیین سقف قیمتی ادامه می دهد: این موضوع می تواند منجر به خروج دلالان از بازار خودرو شود البته توجه به این نکته ضروری است که مکانیزم تعیین قیمت همانند قیمت گذاری دستوری عمل نکند بلکه تنها کنترل کننده بازار عرضه و تقاضا باشد.
 
آزادی می افزاید: قیمت گذاری دستوری در سال های اخیر منجر به زیاندهی بالای خودروسازان شده و تکرار این روند به شکل دیگر، در شرایطی که اثرات منفی این اقدام همچنان قابل لمس است، کار عقلانی نیست بنابراین لازم است در ابتدا با در نظر گرفتن همه جوانب و سود خریدار و فروشنده نسبت به تعیین فرمول سقف قیمت خودرو اقدام شود.
 
به گزارش خودروکار، کارشناسان معتقدند اگر عرضه به اندازه کافی بود و سقف قیمتی برای خودروهای موجود در بازار تعیین می شد، شاهد رشد افسارگسیخته قیمت‌ها نبودیم. به گفته آن ها، اگر سقف قیمتی وجود داشته باشد، فرد دارنده خودرو به قیمت‌گذار و تعیین‌کننده قیمت تبدیل نمی‌شود؛ موضوعی که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان متولی آن است.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد