وانت پژو لندترک ۲۰۲۰ رونمایی شد

 

وانت پژو لندترک ۲۰۲۰ رونمایی شد

 
پژو از جدیدترین وانت خود با نام لندترک رونمایی کرد که براساس پلتفرم مشترک با چانگان ساخته می‌شود و برای بازار آمریکای لاتین و کشورهای جنوب صحرای آفریقا عرضه خواهد شد.
 
شاید پژو به‌عنوان بازیگر اصلی در بخش وانت پیک‌آپ شناخته نشود، اما چند مدل مورد اطمینان در طول سال‌های گذشته ساخته است. نمونه‌های مربوطه شامل وانت‌های ۴۰۴ و ۵۰۴ می‌شود؛ لازم به ذکر نیست که مدل هاگر مبتنی بر پژو ۲۰۷ و مدل جدیدی با نام «Pick Up» برای قاره‌ی آفریقا نزدیک به سه سال پیش عرضه شده‌اند. خودروساز فرانسوی با رونمایی از وانت یک تنی لندترک (Landtrek) که در ابتدا برای آمریکای لاتین و کشورهای جنوب صحرای آفریقا ارائه می‌شود، تلاش‌های خود برای عرضه‌ی مدل‌های پیک‌آپ را کاهش می‌دهد.
 
اگر درباره‌ی منشاء این وانت می‌خواهید بدانید، لندترک به‌عنوان بخشی از همکاری بین پژو و خودروساز چینی چانگان تولید می‌شود. پژو لندترک مبتنی بر پلتفرم تازه توسعه یافته‌‌ای است که تقریبا حدود یک سال پیش مدلی با نام Changan Kaicheng F70 طبق همین پلتفرم رونمایی شد.
 
پژو لندترک ۲۰۲۰ از زبان طراحی ستودنی این شرکت تبعیت می‌کند و در سه سبک بدنه‌ی مختلف عرضه می‌شود: تک‌کابین، دوکابین و مدل بدون کفی عقب. به‌گفته‌ی مسئولان پژو وانت لندترک را در نسخه‌های «Workhorse» و «Multipurpose» با طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی که هم حرفه‌ای‌ها و هم خانواده‌ها به آن دسترسی دارند، به فروش می‌رسانند. تمام این وانت‌ها دارای عرض ۱/۹۲ متر، طول ۵/۳۹ متر برای مدل تک‌کابین و ۵/۳۳ متر برای پیکربندی دوکابین هستند.
 
پژو لندترک در مرحله‌ی توسعه ۲ میلیون کیلومتر را در انواع سطوح و شرایط آب‌وهوایی به مرحله اجرا گذاشته و قرار است ظرفیت حمل بار بیش از ۱/۲ تن و ظرفیت بکسل ۳ تن را ارائه دهد. مدل تک‌کابین Workhorse بدون سپر عقب در دسترس خواهد بود و بدین ترتیب در عقب با قابلیت بازشوندگی ۱۸۰ درجه را ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که در برخی از نسخه‌ها فاصله‌ی کف خودرو تا زمین می‌تواند به ۲۳۵ میلی‌متر برسد. 
 
پژو لندترک در دو پیکربندی ۴x۲ و ۴x۴ موجود است و از پیشرانه بنزینی ۲/۴ لیتری بهره می‌برد که ۲۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور از طریق جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته Getrag یا جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته پانچ (Punch) به چرخ‌های خروجی ارسال می‌کند. جعبه‌دنده دوم امکان انتخاب بین سه حالت مختلف شامل اکو، اسپرت و ترتیبی را فراهم می‌کند. همچنین پیشرانه‌ی دیزل ۱/۹ لیتری با ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور منحصراً به جعبه‌دنده دستی یادشده وصل شده و در هر دو حالت ۴x۲ و ۴x۴ موجود است.
 
وزن پژو لندترک مدل دوکابین با سیستم محرک عقب بدون درنظرگرفتن پیشرانه به ۱،۹۵۰ کیلوگرم می‌رسد. مدل دوکابین ۴x۴ با جعبه‌دنده دستی، ۲،۰۳۰ کیلوگرم وزن دارد، درحالی‌که مدل دوکابین ۴x۴ با جعبه‌دنده خودکار به‌عنوان سنگین‌ترین مدل، دارای وزن ۲،۰۶۰ کیلوگرم است.
 
پژو لندترک برای ثبت رکورد زمانی پیست نوربرگ‌رینگ مهندسی نشده است؛ بنابراین سریع‌ترین نسخه یعنی مدل بنزینی ۴x۴ با گیربكس خودکار می‌تواند حداكثر در مدت زمان ۱۱/۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ كیلومتربرساعت برسد و بیشینه سرعت آن نیز به ۱۷۷ کیلومتربرساعت محدود می‌شود.
 
با ورود به داخل کابین شاهد قطعات و اجزایی از سایر مدل‌های پژو خواهیم بود که از جمله می‌توان به غربیلک فرمان دوپره پژو ۳۰۰۸ و صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی پژو ۵۰۸ اشاره کرد. به جرات می‌توان پژو لندترک را دارای یکی از بهترین فضاهای داخلی در بخش وانت دانست؛ زیرا از امکان انتخاب بین دو صندلی مستقل یا حالت صندلی سه نفره در جلو بهره می‌برد. در صورت خم شدن، صندلی‌های عقب می‌توانند از ظرفیت بار حداکثر ۱۰۰ کیلوگرم برای تطبیق‌پذیری بیشتر با فضای ذخیره‌سازی ۲۵ لیتری موجود در سراسر فضای داخل کابین پشتیبانی کنند.
 
پژو لندترک با مجموعه‌ای از سیستم‌های مختلف از جمله کنترل خودکار آب‌وهوای دو منطقه‌ای، چراغ‌های جلو و عقب LED و کنترل نوسانات تریلر به فروش می‌رسد. حداکثر چهار دوربین در دسترس خواهد بود که از جمله شامل دوربین آف‌رود ساخته‌شده در قسمت آینه عقب در سمت سرنشین می‌شود. لندترک از سیستم‌های ایمنی شامل کنترل پایین آمدن از شیب، ۶ کیسه هوا، ESP و هشدار خروج از خط بهره می‌برد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو لندترک ۲۰۲۰






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تار اتومات طرح فرسوده : سلام عزیزان تارا اتومات تا چه تاریخی فاکتور شدید.تشکر
تارا دستی فرسوده : با سلام خدمت دوستان طرح فرسوده تا کی فاکتور شده و واريزي تون چندم بوده؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ار اس : سلام روز بخیر من امروز تماس گرفتم گفتن تا 24 تیر کویک ار اس فاکتور سده ولی در اینجا دیدم دوستی نوشته بود مرداد ماه کویک ار اس فاکتور شده ایا این موضوع صحت داره که از تیر ماه بلاخره رفته سمت مرداد ماه اگر تاید میکند لطفا بگید. با تشکر
ایمان : 105ت
اطلس 19 اسفند : 19 ام فاکتور شدم
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم