بی ام و سری 6 جدید، پورشه 911 را هدف می‌گیرد؟

 

بی ام و سری 6 جدید، پورشه 911 را هدف می‌گیرد؟

 
نسل جدید بی‌ام‌و سری ۶ می‌تواند برای رقابت با پورشه ۹۱۱ تولید شود؟ مدیر واحد طراحی خودروساز باواریا احتمال چنین اتفاقی را رد نکرده است. 
 
پورشه 911 در نظر بسیاری از کارشناسان هنوزهم بنچمارک واقعی خودروهای اسپرت جهان است. در سال‌های گذشته و نسل‌های مختلف ۹۱۱، شرکت‌های کمی تلاش کرده‌اند با محصول جاودانه‌ی پورشه رقابت کنند. دلایلی مثل نبودن پلتفرم مناسب، دانش کافی، هزینه‌های زیاد و نبود تقاضا مانع اصلی برندهای دیگر برای تولید خودرویی مشابه پورشه ۹۱۱ است.
 
زمانی‌که اولین اطلاعات از نسل جدید بی‌ام‌و سری 8 اعلام شد، بسیاری از طرفداران خودروساز باواریا خودرویی کوپه برای رقابت با ۹۱۱ را تجسم کردند. درحقیقت، پیش‌از‌این هم با معرفی سری 6 همه انتظار خودرویی را داشتیم که دربرابر ۹۱۱ قرار بگیرد؛ اما واقعیت چیز دیگری بود. سری ۸ درمقایسه‌با سری ۶ کوچک‌تر و عریض‌تر و پیشرفته‌تر بود و درکنار ارتفاع کمتر تعلیق، براساس شاسی جدید و پویاتری ساخته می‌شد.
 
 
تاریخ نشان داده است نمی‌توان تنها از اطلاعات روی کاغذ عملکرد فنی خودرو را تعیین کرد. همان‌طورکه دیدیم، سری ۸ جدید بی‌ام‌و چیزی جز گرندتورر بزرگ و زیبا و لوکس نبود. واقعا عجیب است؛ اما به‌گونه‌ای همیشه انتظار داشته‌ایم که بی‌ام‌و رقیبی تمام‌عیار برای پورشه ۹۱۱ تولید کند.
 
ادریان فن‌هویدونک، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و، در مصاحبه‌ای اخیرش با اتوکار جمله‌ای گفت که می‌تواند امیدوارکننده باشد. صحبت‌های هویدونک بیشتر شایعه است تا تأیید رسمی؛ اما براساس گزارش نشریه‌ی بریتانیایی، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و درباره‌ی تولید نسل جدید سری ۶ به‌عنوان رقیب پورشه ۹۱۱ گفته است:
 
ایده‌ی هوشمندانه‌ای است. شاید باید روی این ایده کار کنیم.
 
اشاره‌ی کوتاه هویدونک به پورشه ۹۱۱ کافی است تا طرفداران بی‌ام‌و دوباره رؤیاپردازی کنند. از طرفی، پیش‌از‌این هم دیده بودیم که مدیران ارشد بی‌ام‌و تولید خودرویی خاص را تکذیب می‌کردند؛ اما با افزایش تقاضا، باوارایایی‌ها تسلیم بازار و هواداران شدند. اگر این‌بار نیز چنین اتفاقی بیفتد، با خودرویی بسیار ویژه روبه‌رو می‌شویم که حتی می‌تواند زمینه‌ساز تغییرات بیشتر در ۹۱۱ هم باشد. شرایط برای بی‌ام‌و کاملا مهیا است. عملکرد پلتفرم CLAR در سری ۳ و ۸ جدید ثابت شده و انواع پیشرانه‌ها و فناوری‌های مدرن دراختیار این برند آلمانی قرار دارد. بنابراین حداقل در نگاه اول، تولید خودرویی جدید برای رقابت با پورشه ۹۱۱ چندان هم ناممکن نیست؛ زیرا دانش و ظرفیت لازم وجود دارد و فقط تقاضای بازار باقی می‌ماند.
 
 
اگر از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم، باتوجه‌به رکود نسبی در بازار خودروهای اسپرت، بعید است بی‌ام‌و فقط برای رویارویی با رقیب اشتوتگارتی‌اش آن هم ۹۱۱، مدلی جدید و گران‌قیمت در این کلاس تولید کند. بااین‌همه، باید در نظر بگیریم بی‌ام‌و سابقه‌ی درخشانی در انجام دادن کارهای غیرمنتظره دارد و هویدونک هم در بسیاری از موارد، حامی خودروهای خاص بوده است. بنابراین هرچند بسیار کم، اما احتمال تولید بی‌ام‌و سری ۶ جدید و قرارگرفتنش در روبه‌روی پورشه ۹۱۱ وجود دارد. اگر چنین خودرویی تولید شود، باید مدلی دودر باشد که ازلحاظ ابعاد بدنه بین سری ۴ و سری ۸ قرار می‌گیرد. همچنین، این خودرو نمی‎تواند پیشرانه‌ای بزرگ‌‌تر از B58 و S58 داشته باشد؛ چراکه موتور پورشه ۹۱۱ نمونه‌ی ۶ سیلندر تخت است. اگر جعبه‌دنده هم دستی باشد، همه‌چیز طبق میل طرفداران بی‌ام‌و خواهد بود.
 
با تمام احتمال‌ها و پیش‌بینی‌ها، بی‌ام‌و به‌قدری مشغول تولید خودرو در کلاس‌های دیگر است که نماینده‌ی باواریا را به‌ این زودی درکنار پورشه ۹۱۱ نخواهیم دید. شاید بی‌ام‌و مدل M جدید برای رقابت با پورشه کیمن تولید کند؛ البته برای این کار تیم مهندسی واحد M بی‌ام‌و باید تولید شاسی‌بلند کوپه‌ی X8 را کنار بگذارند. در این وضعیت، صحبت‌های مدیر طراحی بی‌ام‌و فقط به رؤیاپردازی بیشتر هواداران این برند کمک می‌کند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و سری 6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین بدون واریزی : بله من آخرین بار یکم اردیبهشت برام پیام اومد
جک s3 به sr3 : سلام ب دوستان ثبت نام تیر ماه پارسال دیگه خسته شدیم انقدر دروغ شنیدیم گفتن تا آخر اردیبهشت شاسی می خوره ولی اردیبهشت هم تموم شد خبری نشد خدا مگه خودش کمک حالمون باشه .اگر مسئولی صدای ما رو مب شنوه یک کاری بکنه دیگه داریم دیوونه میشیم دارو ندارمون رو دادیم الان فقط سرزنش میشنویم.
ثبت نام بهمن x5 : سلام تکلیف این ۸۸ میلیون که دارن از ثبت نام بهمنا میگیرن چیه؟ قرارداد قطعی بستن الان میگن باید بدی
تارا فروش فوری : تغییر رنگ اومده، تیتانیوم بود ، خاکستری زدم
ناشناس : از بس سر به این صفحه زدیم دیگه وقتی میایم تو سایت باز میکنیم اگه پیام جدید نباشه افسرده میشیم خمار میکنیم 🤣😆
سعید.18اذر.g : سلام باشماره۱۲۴ وزارت صنعت معدن تجارت و۱۳۶ سازمان بازرسی کشور تماس بگیریم همگی.
تارادستی‌سفید : خب.وقتی‌قصدتحویل‌دادن‌ماشین ندارن چرااول‌کاری ماشین‌های‌فرسوده‌امون‌گرفتن،بازکارمون راه‌مینداخت.لعنت‌بهشون
علی : فقط کامیون مان وبنز عالی بود
تارادستی‌سفید : واقعا‌خسته‌شدیم‌،همون‌ندارن‌تبدیل‌بزنن‌به‌دنا؛207.صاحب‌نداره‌که‌مردم‌رومعطل‌خودشون‌کردن‌یذره‌احترام‌قائل‌نیستن‌ب‌مشتری
سینا : بزرگوار اونای که اینجا تشریف دارن همه گرفتارن و اونی که تکمیل وجه اسفند بوده و گرفته نمیاد اینجا سراغ مشکلات رو بگیره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : داخل سایت که شدی قسمت پایینش
سورن موتر جدید تحویل 6 تیر : سلام دوستان بزرگوار. کسی از دوستان هست که تحویل تیر ماه فاکتور شده باشه؟ من دسترسی به کاستومر ندارم لطفا اطلاع رسانی کنید
توحید ارومیه : اونایی که با اسم من کامنت میذارن به اسم مشکی میوفته.من ثبت نام کردم که اسمم ابی بیوفته و کسی نتونه با اسم من کامنت بذاره
توحید ارومیه : امیدوارم فردا ظهر شروع کنن فاکتور که هر چی از 18بهمن مونده تموم بشه بیاد به 27بهمن.احتمالش زیاد هست که تا 5شنبه 27و تعدادی از 28بهمن فاکتور بشه
توحید ارومیه : در مورد سخا هم ادرس شما پس از تایید توسط پست در سایت پلیس هم به روز میشه .خودتون هم میتونید پرینتش رو بگیرید و به نمایندگی ببرید تا ثبت کنن نیازی به مهر خاصی نیست
27 بهمن : خوش برگشتی هم دوره‌ای 😁 به نظرت این هفته امیدی داریم برا فاکتور شدن ؟
سورنا آریزو 6 پرو : با سلام و احترام تیگو 8 پرومکس و ایکس 22 ام تی و ایکس 33 کراس جمعا 550 عدد مجوز خروج به تاریخ 29 اردیبهشت 1404 خوردند.
29بهمن : سلام دوستان متاسفانه فک کنم امروزم کسی فاکتور نشد و واقعا من موندم چقدر یه شرکت و مدیرانش میتونن حروم خور باشن
محمودرضا : دوست عزیز دیون دولتی شامل عوارض، مالیات شماره گذاری، مالیات نقل و انتقال، مالیات ارزش افزوده و ... به صورت روتین بهنگام فاکتور شدن خودرو لحاظ می شود و چیز جدیدی نیست. این دیون هم بر اساس قیمت کارخانه محصولات تولیدی محاسبه می شود. تنها موردی که اخیرا مطرح شده است این است که ارز تخصیصی گمرک به خودروسازان از 28.5 هزار تومان به 70 هزار تومان افزایش یافته است که روی قیمت کارخانه ای خودرو تاثیر میگذارد. اگر ارزبری هر خودروی داخلی (انطور که اعلام شده است) به طور متوسط 2650 دلار باشد وقتی این عدد ضربدر اختلاف عدد 70 و 28.5 هزار تومان می شود (41500) به عدد 110 میلیون تومان میرسیم که دیون دولتی حدود 3.5 درصد این عدد را شامل می شود که به طور متوسط اختلاف قیمت ان با قبل به عددی زیر 4 میلیون تومان می رسد.
مهسا 28بهمن : آقا توحید تورو خدا اینجا بیا سر بزن آقای کن بازم معرفت تو داداش فاکتور نمیکنن چی شده تو بهتر میدونی