2 اولویت هزینه کرد تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی خودروسازان مشخص شد

 

2 اولویت هزینه کرد تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی خودروسازان مشخص شد

 
در تازه ترین جلسه مشترک قطعه سازان با مدیرعامل ایران خودرو در حالی بر حمایت بیشتر از صنعت قطعه تاکید شده که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار مقرر شد، 10هزار میلیارد ریال به عنوان تسهیلات از طریق بانک مرکزی جهت پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، به خودروسازان پرداخت شود.
این مصوبه در شرایطی که صنعت قطعه بیشتر از هر زمان دیگری به تسهیلات نیاز داشت، نفس دوباره ای به این صنعت داده و آن را امیدوار به روزهای بهتری کرده است.
 
هرچند که هم اکنون میزان بدهی خودروسازان به صنعت قطعه به بیش از 23 هزار میلیارد تومان رسیده و در صورت پرداخت تمام و کمال این وام به قطعه‌سازان تنها 40درصد معوقات آن‌ها محقق شده اما قطعه سازان معتقدند با این حال می توان به تداوم رشد تولید فعلی امیدوار بود.
 
بر این اساس در جلسه مشترک قطعه سازان با مدیرعامل ایران خودرو که در روزهای پایانی هفته گذشته برگزار شده بود، حمایت و کمک های خودروساز از قطعه سازان مورد تاکید قرار گرفت تا از یک سو حجم داخلی سازی افزایش یابد و هم برنامه های فروش، هدفگذاری انجام شده و هم افزایی خودروساز و قطعه ساز مورد تاکید قرار گیرد.
 
 این جلسه که بیشتر تحت الشعاع مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان قرار گرفته بود، با اعلام خبر تصویب این مصوبه نسبت به برنامه ریزی برای پرداخت این تسهیلات اقدام و قرار شد تا مطالبات قطعه سازان از محل این تسهیلات مستهلک شود.
 
براین اساس مقرر شد تا این تسهیلات در دو بخش به روز کردن تعهدات بانکی خودروساز و پرداخت مطالبات قطعه ساز هزینه شود که هر دو این تصمیم در نهایت به نفع صنعت خودرو و قطعه خواهد بود چرا که تحقق مورد نخست به اعتبار خودروساز کمک می کند و هر اندازه اعتبار خودروساز نزد بانک افزایش یابد، این امر کمک بزرگی برای خودروساز و قطعه ساز خواهد بود . در بخش پرداخت مطالبات نیز هر اندازه حجم مطالبات قطعه ساز کاهش یابد، تولید با چالش جدی مواجه نخواهد بود.
بنابراین دو اولویت همزمان با تصویب مصوبه شورای پول و اعتبار تعریف شد تا خودروساز بر اساس این موارد نسبت به برنامه ریزی در این زمینه با نگاه حمایتی به قطعه ساز اقدام کند چرا که توانی برای ادامه فعالیت قطعه سازان باقی نمانده است.
 
ار دیگر محورهای این جلسه تاکید بر ادامه نهضت ساخت داخل بوده این در حالیست که پیش از این نیز جلسات مشترکی میان قطعه سازان و مدیرعامل ایران خودرو با هدف اخذ تصمیماتی در خصوص داخلی سازی برگزار و مسئولیت داخلی سازی به میزهای یک ، دو و سه با محوریت وزارت صمت و ایدرو داده شده بود. با این حال در جلسه مشترک قطعه سازان و مدیرعامل ایران خودرو بر نزدیکی بیشتر خودروساز و قطعه ساز در این پروژه تاکید و قطعه سازان نیز آمادگی خود را برای حفظ روند فعلی اعلام کرده اند در همین حال خودروساز نیز به صورت تمام قد متعهد شد تا با هدف تداوم رشد تولید و حفظ آن و رفع و به حداقل رساندن مشکل نقدینگی قطعه ساز، حمایت های خود را ادامه دهد. 
 
این در حالیست که پیش از این نیز خودروسازان پروژه داخلی سازی که از سوی قطعه ساز دنبال می شود را به صورت لحظه ای رصد کرده و بر داشتن برنامه ویژه با هدف حمایت از این نهضت نیز تاکید کرده بود.
 
بدون شک تا زمانی که مصوبه شورای پول واعتبار ابلاغ نشود نمی توان در خصوص آن اظهار نظر کرد اما آن چه مشخص است، بر اساس جمع بندی صورت گرفته هر گونه اعتبار تخصیصی باید به قطعه سازان پرداخت شود و هرگونه تاخیر و یا وقفه در تخصیص این اعتبار به خودروسازان منجر به ورشکستگی و بیکاری گسترده در صنعت قطعه خواهد شد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسهیلات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات : همون موقع که سند کمپانی ماشین رو تحویل میگیری باید بری نمایندگی و یه شکایت برای دریافت سود تاخیر ثبت کنی دو هفته بعدش شکایت تایید میشه و مبلغ سود تاخیر هم مشخص میشه حالا کی بدنش خدا میدونه ولی باید این راه رو بری
A5 شهریور مشکی : حد اقل 6 ماه
A5 شهریور مشکی : 4000 تا 6000 کیلومتر
شاهین اتومات : دوستان کسی از راه شکایت تا الان اقدامی انجام داده برای دریافت پولش؟ مثلا شکایت از طریق وزارت صمت یا بازرسی کل کشور؟
مهدی : در پاسخ به وحید، نه همون میخام تیتانیوم بیاد ولی وقعا خیلی طول کشید یکساله پول دادیم و خبری از ماشین نیست
شاهین اتومات : تحویلی دی ماه ۴۰۳ هستم تا الان ۹ ماه گذشته و سود تاخیری ۴۳ میلیون رو پرداخت نکردند اینقد همه ماشین هارو دیر تحویل دادن که همه سود تاخیر میخوان و شرکت سایپا هم که تقریبا ورشکسته هست هر موقع سود تاخیر من رو دادن میتونید امیدوار باشید که پول شمارو هم میدن
شاهین : سلام والا منم حرفم همینه خب اگه قرار بود اونا که دیرتر از ما پول واریز کردن الان تحویل بگیرن خب برای ما هم همون موقع پیام واریز می‌کردن این چه عدالتیه این چه شرکتیه والا خدا می‌دونه
سجاد ایلام : میدونی اشتباه ما چی بود باید اسفند تبدیل میزدیم
سجاد ایلام : همون بهتر نزدی من خرداد تبدیل زدم هنوز نیومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بیدار : دلال ها در این گروه جولان می‌دهند با اسم های متفاوت. گرانی سودی ندارد عزیز من
207 : چطوری محکوم شده. ما که 774 تومن مرداد دادیم چی میشه
امیر : از وقتی فهمیدم سود دارن میدن رفتم خواستگاری با پول سودش میتونم خونه بخرم این عالی سایپا متشکریم
الیاس : سلام دوستان خودرو من 207 پانا رینگ فولادی پیش فروش بهمن ماه بود مرداد ماه تکمیل وجه کردم برای من طرح تبدیل نیومده تحویلش هم زدن 30 مهر کی تحویل میدن.
اطلس آذر تکمیل15اسفند : وقتی خود مدیر عامل سایپا بهترین ماشین رو سوار میشه واژ حال ما بی وسیله ها خبر ندارن موقتی خودشون آشغال به مردم می ندارن سوار همون ماشینی که به مردم فروختن نمیشن کی می دونن درد مردم و کل سران مملکت به بی دردی گرفتار شدن امام علی ای بچه خودش کفش نمی پوشید تا از حال پا برهنه ها بی خبر نباشه هر وقت سرا ن ما این شکلی شدن از خال ما هم خبر دارن ولا غیر
اطلس آذر تکمیل15اسفند : حالا فعلا اینقدر بد بخت شدیم که باید التماسشون کنیم همین اشغال رو بهمون بدن
تاخیر در تاخیر : تاخیر در تحویل خودرو از زمان تکمیل وجه حداقل 3ماه
علی : سلام تبدیلی بودید و اس ام اس اومده بود براتون
هاشم : خدا لعنت کنه شرکت سایپا و افراد مردم آزار رو آنقدر بجای من اومدن پیام گذاشتن من جرات ندارم به اسم خودم پیام بذارم همه اش به نام من پیام میزارن خدا ازتون نگذره
Hamid : من همین الان فاکتور نشدم