ت

 

امکان کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار

 
نماینده قانونی ۱۴ خانواده کنگویی آسیب‌دیده از کار اجباری کودکان در شکایتی، پنج شرکت بزرگ فناوری جهان شامل آلفابت، اپل، دل، مایکروسافت و تسلا را به شراکت در مرگ کودکان متهم کردند.
 
 
پنج شرکت بزرگ فناوری جهان در پرونده‌ای قضایی بااتهام مرگ کودکان در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) روبه‌رو شده‌اند. گفته می‌شود که این کودکان به کار در معادن کبالت مجبور شده‌اند؛ کبالت فلزی است که برای ساخت باتری خودروی الکتریکی و تلفن هوشمند و رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. روز یکشنبه این شکایت حقوقی به نمایندگی از ۱۴ خانواده از کنگو توسط مؤسسه طرفداران حقوق بین‌الملل (مؤسسه‌ای غیر انتفاعی فعال در زمینه‌ی حقوق بشر مستقر در ایالات متحده)، علیه تسلا، اپل، آلفابت، مایکروسافت و دل مطرح شد.
 
در شکایت آمده است این شرکت‌ها بخشی از سیستم کار اجباری بودند که خانواده‌ها ادعا می‌کنند منجر به فوت و آسیب جدی فرزندانشان شد. تصاویر موجود در اسناد دادگاه كه در واشنگتن ارائه شده است، كودكانی را نشان می‌دهد كه دارای اندام آسیب‌دیده یا قطع‌شده هستند.
 
 
طبق متن شکایت، ۶ نفر از ۱۴ کودک این پرونده در اثر فروپاشی تونل کشته شدند و بقیه دچار جراحات وارده به‌صورت مادام‌العمر از جمله فلج شدند. ترنس کالینگزورث، وكیل نماینده خانواده‌ها به بنیاد تامسون رویترز گفت:
 
شركت‌هایی مانند اپل و گوگل و سایرین که ثروتمندترین شركت‌های جهان محسوب می‌شوند، اجازه داده‌اند تا کودکان صدمه ببینند و کشته شوند، درحالی‌که آن‌ها کبالت ارزان‌قیمت خود را به دست بیاورند. 
 
 
کبالت در ساخت باتری‌های لیتیوم یون مورد استفاده در میلیون‌ها محصول صنعت فناوری ضروری است. بیش از نیمی از کبالت جهان در کنگو تولید می‌شود. براساس بررسی سال ۲۰۱۸ کمیسیون اروپا، تقاضای جهانی برای این فلز سالانه ۷ تا ۱۳ درصد افزایش می‌یابد. 
 
در این دادخواست گفته شد که کودکان حتی در سن ۶ سالگی، به دلیل فقر شدید خانواده‌هایشان مجبور به ترک مدرسه و کار در معادن کبالت متعلق به شرکت بریتانیایی گلنکور (Glencore) شدند. گلنكور قبلا به سوء استفاده از كودكان متهم شده است. طبق این دادخواست، برخی از کودکان با حقوق ۱/۵۰ دلار در روز و ۶ روز در هفته کار می‌کردند.
 
 
در پاسخ به درخواست اظهارنظر، یکی از مسئولان دل طی ایمیل اعلام کرد که شرکت دل هرگز به‌صورت آگاهانه از وقوع کار اجباری کودکان این کار را انجام نداده و تحقیقات درباره‌ی صحت ادعاها را آغاز کرده است.
 
سخنگوی گلنكور نیز گفت:
 
گلنكور ادعاهای موجود در دادخواست ایالات متحده را كه ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۹ ارائه شده است، بررسی می‌كند. گلنكور هیچ نوعی از کار كودكان شامل كار اجباری یا اختیاری را تحمل نمی‌کند.
 
شرکت‌های تسلا، اپل، گوگل و مایکروسافت هنوز اظهارنظری نکرده‌اند. 
 
سیدهارت کارا، پژوهشگر حوزه برده‌داری مدرن که شاهد خبره دراین‌ پرونده است، گفت:
 
من هیچ وقت تا این حد عدم تقارن بسیار زیاد در تخصیص درآمد بین بالا و پایین زنجیره‌ی تأمین مشاهده و ثبت نکرده‌ام. همین شکاف طبقاتی است که شاید بدترین بی‌عدالتی را در برده‌داری و استثمار کودکان ایجاد می‌کند و چیزی است که من در تحقیقات دو دهه‌ای خود دیده‌ام.
 
طبق گفته‌های والک فری (Walk Free) و سازمان بین‌المللی کار (ILO)، بیش از ۴۰ میلیون نفر در بردگی مدرن هستند که شامل کار اجباری و ازدواج اجباری می‌شود.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا , خودروی الکتریکی , خودران , ایلان ماسک , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
علی مدبر : از خودم گفتم یکم بخندیم
رسول : توبیجاکردی الکی حرف درنیار
رز زرد : مبارکه داداش امیر...ان شاءالله به سلامتی و دل خوشی ازش استفاده کنی🌼
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم
میلاد : کوئیک rs
ایمان : آقا ایران خودرو برای 3 گواهی لسقاط چقد از واریزی مرحله دوم کسر. میکنه
اطلس : واقعا شما چرا اصرار داری بگی که مدیران دارند زحمت میکشند؟ میگن چیزی که عیان است چه حاجت بیان است، واقعا حال و روز ما رو یا نمیدونی یا از عوامل خود سایپا هستی و اومدی اینجا داری چرت و پرت میگی، همه ما الان یک سری آدم مضطرب، افسرده، عصبی و روانی شدیم که داریم چوب اعتماد به همین مدیریت نماها رو میخوری.
مهندس سایپا : سلام شما وقتی میگین ثروت اندوزی یعنی از هیچ چی خبر ندارین. حقوق مدیران خودروسازهای داخلی حدود سیصد میلیون تومنه. دقیقشم خواستین درمیارم بهتون میگم.