چرا خودروهای لوکس در دبی رها می شوند؟

 

چرا خودروهای لوکس در دبی رها می شوند؟

 
وقتی صحبت از دبی می شود، بلافاصله جزیره های مصنوعی، آسمان خراش های سر به فلک کشیده، مراکز خرید لوکس و انواع اتومبیل های گران قیمت به ذهن خطور می کنند. اما در کنار این موارد، اخیرا یک پدیده نه چندان خوشایند به ویژگی های دبی اضافه شده و آن عبارت است از خودروهای مجلل و سوپر اسپرت های رها شده در خیابان ها و فرودگاه ها.
 
 
درست است که در دو دهه گذشته سرعت رشد و پیشرفت دبی سرسام آور بوده، اما در مقاطعی بحران اقتصادی بر بخش های مختلف آن سایه افکنده و مقدمات ورشکستگی تعدادی از ساکنین یا به عبارت دقیق تر تجار خارجی را فراهم کرده است. عبارت خارجی در بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی کمی نامفهوم به نظر می رسد، چرا که از بین 3 میلیون جمعیت ساکن دبی تنها 15 درصد بومی هستند. این دسته معمولا به خوبی از خودروهای خود نگهداری نموده و آنها را در انتظار سرنوشتی نامعلوم رها نمی کنند.
 
 
با این توصیفات اکنون شاید بهتر متوجه شوید که چرا برخی از گران قیمت ترین خودروهای جهان، در حال خاک خوردن در گوشه و کنار دبی هستند. نکته عجیب اینکه هویت مالکین بعضی از این مدل ها مشخص نبوده و معلوم نیست که آنها به چه کسانی تعلق دارند.
 
 
 
چنانچه علت رها شدن این خودروها را بیشتر جویا شوید، خواهید دید در موارد بسیاری مالکان به علت ناتوانی در پرداخت بدهی های خود، سریعا از امارات متحده عربی متواری شده اند تا سر از زندان در نیاورند. مساله حائز اهمیت اینکه حتی در صورت توان پرداخت بدهی از طریق فروش دارایی ها، به دلیل زمان بر بودن فرایندهای مربوطه، بسیاری ترجیح می دهند آسان ترین راه را انتخاب کرده و با فرار از کشور صورت مساله را پاک کنند.
 
 
بد نیست بدانید در این کشور متمول جرایم سنگینی برای هر گونه تخلف اقتصادی تعیین شده و وقتی پای مسائل اقتصادی در میان باشد، آنها با هیچ کسی شوخی ندارند. یکی از اتومبیل های رها شده در دبی که باعث حسرت هر فرد علاقه مند به خودرو می شود، فراری انزو است. از این سوپر اتومبیل افسانه ای تنها 399 دستگاه روی کره خاکی موجود بوده و هر یک از آنها اکنون قیمتی بیش از یک میلیون دلار دارند.
 
 
مسلما مشاهده از بین رفتن فراری انزو در زیر نور شدید آفتاب و لایه های شن، برای هیچ کس خوشایند نیست، هر چند گفته می شود این خودرو اخیرا به یک انباری منتقل شده تا از آفتاب سوزان دبی در امان بماند.
 
موضوع دیگری که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت، تغییراتی است که در شرایط اقتصادی شهر دبی رخ داده است. چندی پیش فوربس با انتشار مقاله ای به این تغییرات پرداخته بود. طبق این مقاله دبی که به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ و قطب اقتصادی معروف شده، به تدریج در حال تبدیل شدن به "بهشت پولشویی" است.
 
 
در هر حال هر جایی که ثروت اندوخته شده باشد، رقابت هم ایجاد خواهد شد؛ هر جایی هم که رقابت باشد، همیشه برخی بازنده خواهند بود. در شهری مثل دبی بازنده ها همان افرادی هستند که سوپر اتومبیل های گران قیمت خود را رها نموده و به نوعی فرار را بر قرار ترجیح داده اند.
 
سخن پایانی اینکه هر کلان شهری مشکلات خاص خود را دارد. اگر در نیویورک باید مشکل ترافیک را حل کرد، اگر در گاتهام باید با جرم و جنایت مبارزه کرد، در دوبی هم باید به مصاف مشکل استفاده نادرست از خودروهای لوکس رفت.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 62 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی سون : دوستان رنگ مشکی و رنگ خاکستری از نظر مدت تحویل فرق دارن؟ یا اینکه رنگ به تحویل ربطی نداره؟
علیرضا : تارا دستی تیتانیوم طرح مادران واریزی اول ۱۵ مهر واریزی دوم ۵ اسفند فاکتور ۲۸ اردیبهشت
علی : سلام کسی هست تحویل 31اردیبهشت فاکتور شده باشه
داریوش : سلام متاسفانه منم ثبت نام دی هستم تحویل اردیبهشت برای منم همین مبلغ اومده
مهدی : دوست عزیز قیمت رو داخل باما ببین ماشین من گرونتره، چون خانواده هستیم قصد عوض کردن دارم، تارا یه مقدار بدفروش هم هست، البته هر ماشین ایرانی به نحوی ایرادی داره و ماشین شما هم به این زودی ها فاکتور نمیشه
علی : تا اوایل دی ماه 403 فاکتور شده، هنوز ثبت نام بهمن یک ماه دگ تازه شاسی بشه و بعد شاسی یک ماه بعدش تحویلت میدن ، مرداد ماه منتظر تحویل باش یا باتاخیر شهریور ، روال اینه متاسفانه
علی : قیمت قطعی وجود ندارد قیمت مصوب هست شما سال 403 ثبت نام کردی مدل 404 و باید مابه‌التفاوت رو بدید ، قانونه ، از جیب شرکت که نمی دن
شاهین زمستان 03 : منظور اینه که شما ممکنه آذر403 پیش پرداخت واریز کرده باشی و موعد تحویلت آذر 404 باشه و شماره پذیرشت جلوتر از کسی باشه که دی 403 واریز کرده و موعد تحویلش شده مرداد 404 :)
علیرضا : تارا دستی تیتانیوم طرح مادران واریزی اول ۱۵ مهر واریزی دوم ۵ اسفند فاکتور ۲۸ اردیبهشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مریم : سلام،فروش فوری تحویل 11 خرداد سقف فلز کسی فاکتور اینا شده تاحالا؟؟
دنا : من اعتماد نمیکنم صحبت یک میلیارد پول که باید به حساب باید به حساب یه نفر دیگه بریزی تا اون بریزه تو حساب کارخانه .
فرزانه : منم فیلمشو دیدم کتک کاری کردی کردن.
207پانا تحویل 24 خرداد : چه تاریخی تبدیل زدین داش
دنا : چطوری حساب کردی 150سود داره؟
سعید : حتما کارزار رو هم از سایت امضا کنید
رضا : دوستان از کجا بدونم کی پلاک میشم؟پیامک تحویل حضوری اومده اما خبری از پلاک شدن نیست!!داخل وضعیت خودرو هم نوشته عدم نقص پرونده ولی پلاک نشده 4روز از فاکتور شدن گذشته
ساینا فوق العاده : علی 8241، با این وضعیت کند شدن روند فاکتور، باید منتظر بمونی فعلا ببینی وضعیت 18 بهمنی ها چی میشه، با این روند مضخرف فاکتور نمیشه گفت چه موقع. صبر کن ببینیم سایپا چندچنده با خودش.
ساینا فوق العاده : حسین تهران, بستگی به این داره کدوم شهری، ولی معمولا حداکثر 10 روزه باید برسه دستت
مصفا شیراز.اریزو5 اف ال : سلام خدمت همگی اعضای گروه بنده برج 9 403 اریزو 5 تحویل گرفتم ازش راضییم سرویس اولیه بردم همه‌چی عالی فقط مشکل بنزین یورو5 یا سوپر هست که اونم باید حتما مکمل وینز بنفش بریزی تا حدود زیادی مشکل ناک زدن حل میشه و باید در شهر رانندگی با مدل اسپرت حرکت کنید واقعا این ماشین از بقیه چینی ها واقعا سر تره موقع تحویل 7 ماه تاخیر داشتم