موانع بانکی همچنان مانع همکاری با چینی ها/ درجه دوم های چین در صف ورود به بازار ایران

 

موانع بانکی همچنان مانع همکاری با چینی ها/ درجه دوم های چین در صف ورود به بازار ایران

 
ادامه همکاری با چینی ها در صنعت خودرو نکته ای است که در سفر وزیر صمت به چین مورد تاکید قرار گرفته و به نظر می رسد باید اقدامی از سوی دو طرف با هدف رفع موانع این همکاری انجام شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گشایش نمایشگاه واردات شانگهای تاکید کرد در صورتی که شرکت‌های چینی منافع ایران را تامین کنند، آنها می‌توانند جانشین برخی شرکت‌های خارجی در ایران شوند که سالیان سال حضور داشته‌اند.
 
در همین حال فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر این که اصلی ترین چالش و مانع همکاری ایران و چین به موانع بانکی بازمیگردد، می گوید: چینی ها به واسطه داشتن برنامه بلندمدت برای دسترسی به بازارهای بین المللی در حال تولید محصولاتی هستند که قابلیت فروش در این بازارهای سخت نظیر آمریکا و اروپا را داشته باشند.
 
وی می افزاید: یکی از اصلی ترین موانع و یا توقف همکاری ایران با چینی ها همین امر است و در دوره ای که چینی ها با ایرانی ها با وجود تحریم ها و تهدیدها در حال همکاری بودند به این دلیل بود که برنامه ای برای ورود به این کشورها نداشتند.
 
زاوه با بیان این که حال شرایط متفاوت شده و چینی ها در حال فراهم کردن زیرساخت ها برای ورود به بازارهای بین المللی هستند، ادامه می دهد: این زیرساخت ها با هدف فروش خودرو در بازارهای بین المللی در حال آماده سازی است این در حالیست که در زمینه خودروهای برقی اقدامات گسترده ای از سوی چینی ها فراهم شده و حتی از اروپایی ها نیز بیشتر پیشرفت داشته اند بنابراین با در نظر گرفتن این موارد بعید به نظر می رسد چینی ها بازار های بزرگ خارجی را رها کنند و به بازار‌ ایران بپیوندند.
 
وی در پاسخ به دلایل کوتاهی چینی ها در زمینه فراهم کردن زیرساخت های همکاری با ایران در سال های تحریم اظهار می کند: به طور قطع تولید خودروی چینی در خطوط تولید ایرانی اتفاقی نیست زیرا قطعات منفصله وارداتی است و به طور قطع از شرکت مادر تامین شده و اگر خودروی کامل وارد می شد این احتمال و ادعا وجود داشت که از طریق واسطه ها وارد شده باشد بنابراین عدم همکاری با ایران در زمان تحریم ها ادعای بیهوده ای است و نمی توان پوشش حقوقی مناسبی برای آن پیدا کرد.
 
این کارشناس صنعت خودرو تصریح می کند: با وجود تحریم ها شرکت های چینی قادر به همکاری با ایران هستند که شرکت ها درجه ۲ و یا ۳ باشند که برنامه کوتاه مدتی برای ورود به بازارهای خارجی نداشته باشند.
 
این اظهارات در حالی مطرح است که در تازه ترین اظهارات، وزیر صمت در چین بر این موضوع تاکید کرده که ما به رابطه برد- برد بین دو طرف نگاه می‌کنیم و در حوزه‌هایی ظرفیت هایی وجود دارد که اگر بتوانیم تجارت سنتی را با همکاری‌های جدید همانند ظرفیت‌های خودروسازی تلفیق کنیم، چین می‌تواند جانشین برخی شرکت‌های خارجی در ایران شود که سالیان سال است در ایران حضور دارند. حال باید با توجه به اعلام آمادگی ایرانی ها منتظر اقدامات چینی ها در زمینه توسعه همکاری ها باشیم.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: EmoVergil
1

اگه قطعات چینی نبود همه صنعت خودرو سازی ایران میخوابید
12:22  1398/08/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد