مگاپلتفرم ها کلید توسعه محصول خودروسازان/ انجام تغییر بر روی پلتفرم های قدیمی راهکاری برای تنوع محصول

 

مگاپلتفرم ها کلید توسعه محصول خودروسازان/ انجام تغییر بر روی پلتفرم های قدیمی راهکاری برای تنوع محصول

 
صنعت خودرو در شرایطی با کمبود محصول و عدم تنوع محصول روبرو است که خودروسازان می توانند با تغییر پلتفرم های قدیمی و تمرکز بر شاسی، گیربکس و مواردی از این دست نسبت به تولید به روز و جدید اقدام کنند.
صنعت خودرو که این روزها به شدت با مشکل تامین نقدینگی مواجه است، به طور قطع شرایط مساعدی برای طراحی و تولید محصولات جدید ندارد از این رو پیشنهادی که می تواند در این مسیر راهگشا باشد، تکیه بر پلتفرم های قدیمی و انجام تغییرات جزیی بر روی آن است. این در حالیست که در شرایط فعلی، مگاپلتفرم ها می تواند راهکار بهتری برای تنوع و توسعه محصول باشند.
 
سعید مدنی، کارشناس صنعت خودرو در خصوص توسعه محصول خودروسازان با تکیه بر پلتفرم های قدیمی می گوید: در شرایط فعلی چاره ای جز این نیست که بر روی پلفترم های قدیمی موجود کار کنیم البته توجه به این نکته ضروری است که این پلتفرم ها همه قدیمی نیستند برای نمونه پلتفرم sp100 که خودروی آن تحت عنوان رهام معرفی شد، پلتفرم جدیدی است که بر روی آن می توان تا ۵ سال آینده سه تا 4 محصول جدید دیگر تولید کرد.
 
وی می افزاید: تحقق این امر نیاز به کار شبانه روزی دارد تا موفق به دریافت تاییدیه های نهایی شویم در همین حال شنیده ها حاکی از آن است که مدیریت سایپا نیز به دنبال این موضوع است تا بدون اشکال این امر را به نتیجه برساند تا بتواند خودروی جدیدی وارد بازار کند و تا اندازه ای خلا حضور خودروهای خارجی در بازار را پر کند.
 
مدنی با اشاره به فعالیت ایران خودرو و تلاش مستمر در زمینه تولید پلتفرم های جدید نیز اظهار می کند: این کار نیاز به کار شبانه روزی دارد زیرا این خودروها ارزبری بالایی نسبت به خودروهای قدیمی دارند و براساس دستور وزیر صمت باید بر روی خودکفایی قطعات این خودروها کار شود که در این راستا قراردادهایی منعقد شده است.
 
مدیرعامل اسبق سایپا در خصوص میزان کاهش هزینه سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های قدیمی به جای تولید پلتفرم های جدید اظهار می کند: پیش از این هر پلتفرمی تا 10 سال این قابلیت را داشت که خودروها و کیس های مختلف بر روی آن کار شود که هم اکنون این زمان به ۵ تا ۶ سال کاهش یافته که به همین دلیل سرعت طراحی ها بسیار افزایش یافته است اما به هرحال پلتفرم هایی که از صفر شروع می شوند پلتفرم هایی است که به مراتب هزینه سنگین تری دارند در حالی که با تغییرات جزیی در پلتفرم های قدیمی می توان نسبت به انجام تغییرات اقدام و با حداقل هزینه محصولات متنوعی تولید کرد.
 
مدنی با تاکید بر این که در شرایط فعلی دارای پلتفرم های تقریبا به روزی هستیم، می افزاید: هم اکنون می توان بر روی این پلتفرم ها تا 4 محصول تولید کرد در عین حال نیز پروژه ای بر مبنای مگاپلتفرم که پلتفرمی برای کلاس خاصی از خودروها است، در گروه خودروسازی سایپا طراحی شده که با تولید این پلتفرم می توان کلاس خودروها را ارتقا داد به طوری که کلاس B را به کلاس C توسعه داد.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که این تغییرات بر روی کفی و شاسی انجام شده و براساس آن می توان خودروی جدیدی تولید کرد و هزینه ها را کاهش داد، ادامه می دهد: با توسعه این پلتفرم ها زمان انتظار برای تولید خودرو نیز کاهش می یابد ضمن آن که با تغییرات جزیی می توان از پلتفرمی، پلتفرم دیگری تولید کرد این درحالیست که طراحی پلتفرم جدید کاری زمان بر و هزینه بر است.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: EmoVergil
0

طرح های زیبایی هست اگر اجرا بشه
21:49  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
0

علی آقا با حرف شما موافقم اما چه فایده چند سال با امکانات با هر چی اضافه کنن به خودرو باز ازش کم میشه تا آخر اگه پیشرفت کنه خوب میشه نه که هی کم و زیاد بشه
11:46  1398/07/24
پاسخ دادن
علی
0

مهمترین بخش خودرو بعد از ایمنی بخش فنی اونه و اول باید تکنولوژی موتور ماشین ها ارتقاء پیدا کنن.
22:18  1398/07/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد