مگاپلتفرم ها کلید توسعه محصول خودروسازان/ انجام تغییر بر روی پلتفرم های قدیمی راهکاری برای تنوع محصول

 

مگاپلتفرم ها کلید توسعه محصول خودروسازان/ انجام تغییر بر روی پلتفرم های قدیمی راهکاری برای تنوع محصول

 
صنعت خودرو در شرایطی با کمبود محصول و عدم تنوع محصول روبرو است که خودروسازان می توانند با تغییر پلتفرم های قدیمی و تمرکز بر شاسی، گیربکس و مواردی از این دست نسبت به تولید به روز و جدید اقدام کنند.
صنعت خودرو که این روزها به شدت با مشکل تامین نقدینگی مواجه است، به طور قطع شرایط مساعدی برای طراحی و تولید محصولات جدید ندارد از این رو پیشنهادی که می تواند در این مسیر راهگشا باشد، تکیه بر پلتفرم های قدیمی و انجام تغییرات جزیی بر روی آن است. این در حالیست که در شرایط فعلی، مگاپلتفرم ها می تواند راهکار بهتری برای تنوع و توسعه محصول باشند.
 
سعید مدنی، کارشناس صنعت خودرو در خصوص توسعه محصول خودروسازان با تکیه بر پلتفرم های قدیمی می گوید: در شرایط فعلی چاره ای جز این نیست که بر روی پلفترم های قدیمی موجود کار کنیم البته توجه به این نکته ضروری است که این پلتفرم ها همه قدیمی نیستند برای نمونه پلتفرم sp100 که خودروی آن تحت عنوان رهام معرفی شد، پلتفرم جدیدی است که بر روی آن می توان تا ۵ سال آینده سه تا 4 محصول جدید دیگر تولید کرد.
 
وی می افزاید: تحقق این امر نیاز به کار شبانه روزی دارد تا موفق به دریافت تاییدیه های نهایی شویم در همین حال شنیده ها حاکی از آن است که مدیریت سایپا نیز به دنبال این موضوع است تا بدون اشکال این امر را به نتیجه برساند تا بتواند خودروی جدیدی وارد بازار کند و تا اندازه ای خلا حضور خودروهای خارجی در بازار را پر کند.
 
مدنی با اشاره به فعالیت ایران خودرو و تلاش مستمر در زمینه تولید پلتفرم های جدید نیز اظهار می کند: این کار نیاز به کار شبانه روزی دارد زیرا این خودروها ارزبری بالایی نسبت به خودروهای قدیمی دارند و براساس دستور وزیر صمت باید بر روی خودکفایی قطعات این خودروها کار شود که در این راستا قراردادهایی منعقد شده است.
 
مدیرعامل اسبق سایپا در خصوص میزان کاهش هزینه سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های قدیمی به جای تولید پلتفرم های جدید اظهار می کند: پیش از این هر پلتفرمی تا 10 سال این قابلیت را داشت که خودروها و کیس های مختلف بر روی آن کار شود که هم اکنون این زمان به ۵ تا ۶ سال کاهش یافته که به همین دلیل سرعت طراحی ها بسیار افزایش یافته است اما به هرحال پلتفرم هایی که از صفر شروع می شوند پلتفرم هایی است که به مراتب هزینه سنگین تری دارند در حالی که با تغییرات جزیی در پلتفرم های قدیمی می توان نسبت به انجام تغییرات اقدام و با حداقل هزینه محصولات متنوعی تولید کرد.
 
مدنی با تاکید بر این که در شرایط فعلی دارای پلتفرم های تقریبا به روزی هستیم، می افزاید: هم اکنون می توان بر روی این پلتفرم ها تا 4 محصول تولید کرد در عین حال نیز پروژه ای بر مبنای مگاپلتفرم که پلتفرمی برای کلاس خاصی از خودروها است، در گروه خودروسازی سایپا طراحی شده که با تولید این پلتفرم می توان کلاس خودروها را ارتقا داد به طوری که کلاس B را به کلاس C توسعه داد.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که این تغییرات بر روی کفی و شاسی انجام شده و براساس آن می توان خودروی جدیدی تولید کرد و هزینه ها را کاهش داد، ادامه می دهد: با توسعه این پلتفرم ها زمان انتظار برای تولید خودرو نیز کاهش می یابد ضمن آن که با تغییرات جزیی می توان از پلتفرمی، پلتفرم دیگری تولید کرد این درحالیست که طراحی پلتفرم جدید کاری زمان بر و هزینه بر است.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: EmoVergil
0

طرح های زیبایی هست اگر اجرا بشه
21:49  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
0

علی آقا با حرف شما موافقم اما چه فایده چند سال با امکانات با هر چی اضافه کنن به خودرو باز ازش کم میشه تا آخر اگه پیشرفت کنه خوب میشه نه که هی کم و زیاد بشه
11:46  1398/07/24
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

مهمترین بخش خودرو بعد از ایمنی بخش فنی اونه و اول باید تکنولوژی موتور ماشین ها ارتقاء پیدا کنن.
22:18  1398/07/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبر از اردبیل : با سلام و احترام تکمیل وجه 22 اسفند و احراز 27 الان وضعیت برگشته به عقب و قید شده تعهد شده و رنگ هم همون سفید مونده@@@@ به امید شادکامی برای همه عزیزان
شاهین جی اردیبهشت : سلام وقت همگی بخیر من امروز با سایپا 096550تماس گرفتم هم با نمایندگی تحویل ماشین هر دو گفتن شاهین جی با ترمزESCتا 1/24فاکتور شدن .به احتمال بخاطر افزایش قیمت ماشین ثبت نامی های قبلو زود تحویل بدن تا برن برای ثبت نام جدید
تسلسهحسستل : دوستان ماشین اگر شاستی بخوره چقدر بیعدش بیمه موشه؟
رز زرد : دوستان یه سوال ... اردیبهشت و خرداد واسه من‌ تبدیل جی ال اومده...ولی واسه هردو مرحله سودش ۱۸۸۷۱۰۰۰ زده...آذر ۲۹۶ و ۹۰۰پرداخت کردم... کسی میدونه چرا اینجوریه؟ مگه نباید ماه به ماه سودش بیشتر بشه؟ ممنون میشم جواب بدی
رز زرد : آره نامردها ... آگهی کردن تحویل یک روزه... بعد اینا میگن قطعه نداریم😏
زیان دیده سایپا : خدا لعنت کنه مدیران حروم خور سایپا رو واقعا دیگه طاقتم طاق شده
رز زرد : سلام منتظر جی هستیم خدا کنه حداقل گرونش نکن😕
شاهین cvt : خوش به حالتون مثل اینکه روال فاکتور کردن در 1 اسفند متوقف شده
نرگس : سلام آقا مهدی از ماشینتون خبری نشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علیمراد : سلام دوستان .. اصلا نگران افزایش قیمت خودرو نباشید .وبا شایعات ذهن خود را خراب نکنید چون در آخر شرکت یه فکری براش میکنه که نه سیخ بسوزه ونه کباب ..پس بیخودی ذهنتون رو درگیر یکسری چرندیات نکنید خدابزرگه
سورن موتور جدید 19 خرداد : سلام، بله، حضوری تحویل بگیری مبلغ کرایه رو بعد یک ماه که حدود 3،500 میشه رو واست واریز میکنن
نصیحت پدرانه از کارشناس بازار خودرو : 207 دنده ای پانوراما 1میلیارد و 220میلیون تومانو 207 دنده ای فرمان هیدرولیک 1میلیارد و 100میلیون تومان در هفته ها و ماههای اتی صدرصد رو شاخشه فریب دلال هارو نخورید فروختی واقعا باختی و متضرر شدی....
وحید : عجله نکن، هر وقت دعوتنامه اومد ده پانزده روز وقت داری بریزی، اونوقت با خیال راحت بفروش، الان داره گرون میشه چرا باید بفروشی
امیر : سلام دوستان فعلا پیش فروش تا چهاراسفند فاکتورشده
مجید از تهران : ساینا فوری وارد بحث بد قول بودن نمیشم اما من روزهایی دیدم که ساینا اس به سرعت در حال فاکتور شدن وتحویل بود زمانی که حتی قیمت ساینا 268 بود کوییک اس 290 میلیون اما یهو در عرض یک ماه وچند هفته ساینا قیمتش رسید به 315 میلیون یعنی هفته ای 20 یا 10 میلیون به عناوینی گرون میکردن اما حالا کاملا برعکس شده ساینا با کندی فاکتور محصولات کوییک سرعت بهتری به نسبت در فاکتور شدن دارن مطمئن هستم مدتی بعد شرکت ساینا به سرعت فاکتور میکنه و کوییک به مشکل فاکتور میخوره و این قصه تا آخر ادامه داره...
امیر : سلام دوستان میگم این رانا چرا بازارش افزایشی نمیشه ؟؟؟همه ماشینها 50 تومک گذاشتن بغیر این
کوییک : سلام چه طرحی بودید کی ثبت نام کردید؟
فروردین فرسوده 207 : توروخدا اگه کسی میدونه باید چکار کرد جواب منو بده.دیوونه شدم بس که رفتم اومدم نفهمیدم چی به چیه. 6 ماهه پولم خوابیده کلی وام گرفتم اگه الان بخوان بگن قرارداد فسخ خیلی ظلم
فروردین فرسوده 207 : سلام درخصوص فاکتور نشدن خودرو فرسوده تحویل 31 فروردین. دوست عزیزی که ماشینت مث من فاکتور نشده من زنگ زدم تهران گفت تاییدیه ارزش اسقاط برا ما نیومده بخاطر این فاکتور نمیشه وگرنه همه ی پیش فروش های فروردین اسقاطی رو فاکتور کردیم. شما میدونید چجوری باید حلش کرد؟من زبون اینارو نمیفهمم میرم اسقاط میگه اوکیه زنگ میزنم تهران میگن مشکل هست. لطفا اگه میدونید منو راهنمایی کنید