استون مارتین با همکاری استودیو طراحی ایتالیایی زاگاتو مدل جدید DBS GT زاگاتو را رونمایی کرد که فقط ۱۹ دستگاه از آن تولید خواهد شد.
مدلهای بازتولید استون مارتین DBS GT زاگاتو و DB4 GT زاگاتو درنهایت آمادهی خودنمایی در دنیای واقعی هستند؛ مدلهایی که ازنظر ظاهری بسیار خیرهکننده بهنظر میرسند. خودروساز انگلیسی این مجموعه را یادبود صدساله DBZ نامگذاری کرده است و فقط ۱۹ دستگاه از این دو خودرو میسازد. هر جفت مدل این خودروها ۶ میلیون پوند (۷،۳۷۴ میلیون دلار) قیمت خواهد داشت.
DBS GT زاگاتو درحقیقت مدلی ویژه از DBS سوپرلجرا است که در مقایسه با مدل استاندارد DBS، از جلوپنجرهی بازطراحیشده بهره میبرد. بخشهای جانبی خودرو هماکنون اندکی بهبود یافتهاند و سقف منحنی بازطراحیشدهی پشت خودرو با چراغهای زیبا ازجمله سایر تغییرات این نسخه بهشمار میروند. لوگوهای جلو و عقب خودرو از جنس طلای ۱۸ عیار هستند که بر ارزش این مدل سفارشی میافزایند.
استون مارتین ادعا میکند این خودرو برای اولینبار در صنعت خودروسازی از تزیینات داخلی چاپ سهبعدی فلزی و کربن بهره میبرد. فولاد ضدزنگ طلایی فقط برای چاپ به ۱۰۰ ساعت زمان نیاز دارد و پس از آن نیز زمان بیشتری برای صیقلدادن مواد لازم است.
ناگفته نماند زیر کاپوت از پیشرانهی ۵/۲ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو بهره گرفته میشود که ۷۶۰ اسببخار قدرت دارد.
مارک ریچمن، از مدیران ارشد استون مارتین، در این زمینه گفت:
استودیو طراحی استون مارتین درکنار آندره (زاگاتو) و تیمش، این مدل را تولید میکند. آنها مدل شگفتانگیز DBS سوپرلجرا را به خودرویی تبدیل کردهاند که هویت استون مارتین را حفظ میکند؛ اما هنوزهم زاگاتو است.
مدل کلاسیک نسخهی بازتولید استون مارتین DB4 GT زاگاتو است که مدتی پیش رونمایی شد. استون مارتین بهصورت دستی مشغول ساخت آنها است تا دقیقا مانند نسخهی اصلی و اولیهی کلاسیک بهنظر برسند؛ اما برخی بهروزرسانیهای کوچکی مانند صندلیهای فیبرکربن نیز برای این مدل در نظر گرفته خواهد شد. این نسخه مخصوص پیست خواهد بود و مشخصات آن دقیقا با طراحی مدل ۵۸ سالهی اولیه منطبق است. شایان ذکر است نسخهای بهروزرسانیشده از پیشرانهی ۶ سیلندر خطی با قدرت ۳۸۰ اسببخار در زیر کاپوت این خودرو جای خواهد گرفت.