دورخیز چینی ها برای فتح اروپا؛ درخشش خودروسازان چینی در فرانکفورتن

 

دورخیز چینی ها برای فتح اروپا؛ درخشش خودروسازان چینی در فرانکفورت

 
این روزها چشم تمامی علاقه مندان و رسانه های فعال در حوزه حمل و نقل به نمایشگاه خودروی فرانکفورت (IAA) دوخته شده است. برخلاف سال های نه چندان دور که این نمایشگاه با شور و حال خاصی برگزار می شد، امسال نام های بزرگ زیادی غایب بوده و خبری از خودروسازانی چون استون مارتین، فراری، سیتروئن، آلفارومئو، رولزرویس، ولوو و تویوتا نیست.
 
اما در کنار غیبت کمپانی های مطرح، شاهد حضور پر رنگ برندهای چینی در این دوره از نمایشگاه خودروی فرانکفورت هستیم. چینی ها که چند سالی است با شرکت در نمایشگاه معتبر بین المللی سعی می کنند پیشرفت های خود را به رخ بکشند، دست پر به فرانکفورت آمده و برخی از جدیدترین محصولات خود را در برابر دیدگان مشتریان اروپایی قرار داده اند.
 
بد نیست اشاره کنیم در این دوره از IAA، چین با 79 شرکت خودروساز و تامین کننده قطعه، بیشترین نماینده را در بین کشورهای خارجی دارد. در مطلب حاضر قصد داریم نگاهی گذرا به برخی از مهم ترین خودروهای چینی رونمایی شده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی نمایید.
 
بایتون یکی از خودروسازان نوظهور چینی است که نسخه نهایی کراس اوور M-Byte را در فرانکفورت به نمایش گذاشته است. بی شک نمایشگر عریض 48 اینچی موجود روی داشبورد، شاخص ترین ویژگی کابین M-Byte به شمار می رود. صفحه دیجیتال 7 اینچی نصب شده در قسمت مرکزی فرمان و نمایشگر 8 اینچی موجود روی کنسول میانی هم فضای داخلی این کراس الکتریکی را بیش از پیش مدرن و پیشرفته نشان می دهند.
 
 
مدل پایه بایتون M-Byte به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می شود. پیشرانه این نسخه توانایی تولید 268 اسب بخار قدرت را دارا بوده و انرژی خود را از پک باتری 72 کیلووات ساعتی دریافت می کند. با این پک امکان پیمایش مسافت 360 کیلومتری با یک بار شارژ وجود دارد.
 
 
پیشرانه نسخه قوی تر M-Byte از دو موتور الکتریکی تشکیل یافته و 402 اسب بخار قدرت تولید می کند. برای این نسخه دو دیفرانسیل پک باتری 95 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده و می تواند تا 435 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.
 
 
بایتون قول داده از اواسط سال 2020 تولید M-Byte را در سرزمین مادری شروع کند، هر چند با توجه به تکمیل نشدن کارخانه ها، باید با دیده تردید به این مساله نگاه کرد. تاکنون 50,000 سفارش برای M-Byte از سرتاسر جهان ثبت شده است. قیمت مدل پایه این خودرو در اروپا از 45,000 یورو شروع می شود.
 
 
ایویز (Aiways) دیگر برند چینی است که با کراس اوور برقی E5 در فرانکفورت حضور دارد. مهندسین این کمپانی در اقدامی جالب با استفاده از دو دستگاه E5 فاصله تقریبا 15 هزار کیلومتری چین تا فرانکفورت را در سفری 53 روزه و از طریق مسیر جاده ابریشم طی کرده اند.
 
 
با طی این مسافت، ایویز E5 نام خود را وارد گینس کرده و عنوان طولانی ترین سفری که با یک اتومبیل الکتریکی ثبت شده را به خود اختصاص داده است.
 
 
شاسی بلند E5 در واقع نسخه تولیدی کانسپتی به همین نام است. پیشرانه این خودروی دیفرانسیل جلو می تواند 188 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه تامین انرژی را هم پک باتری 63 کیلووات ساعتی بر عهده دارد.
 
 
ایویز E5 قادر است مطابق با استاندارد NEDC تا 460 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. چینی ها تاکید می کنند کیفیت ساخت این کراس اوور در سطح بالایی قرار داشته و از آوریل 2020 در اروپا عرضه خواهد شد.
 
 
کمپانی پر سر و صدای جیلی به صورت غیر مستقیم در این دوره از نمایشگاه خودروی فرانکفورت حضور پیدا کرده است. این شرکت متمول چینی که مالک برند London Electric Vehicle Company (به اختصار LEVC) محسوب می شود، یک ون جدید در فرانکفورت به نمایش گذاشته است.
 
 
این ون بر اساس تاکسی های معروف لندن ساخته شده و از پیشرانه های هیبریدی بهره می برد. موتور بنزینی 1.5 لیتری به کار رفته در این خودرو از ولوو امانت گرفته شده و در واقع نقش افزایش دهنده مسافت را بر عهده دارد. به عبارت دیگر این موتور با تولید الکتریسیته، موتور برقی نصب شده در عقب خودرو را تغذیه می کند.
 
 
برای ذخیره سازی انرژی یک پک باتری 31 کیلووات ساعتی تعبیه شده است. به گفته سازنده با همکاری موتور درون سوز و برقی، این ون می تواند تا 607 کیلومتر مسافت را طی کند. در صورت حرکت با انرژی ذخیره شده در باتری، این رقم معادل 120 کیلومتر می شود.
 
شرکت LEVC می گوید کیفیت سواری این ون مشابه مدل های رده بالا بوده و از سیستم های ایمنی فعال زیادی سود می برد. عرضه این ون برای سال آینده برنامه ریزی شده است.
 
 
برند لوکس و تازه تاسیس وِی (Wey) دیگر نماینده چینی ها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به شمار می رود. این برند که در سال 2017 توسط گریت وال پایه گذاری شده، دو کراس اوور کانسپت S و X را در غرفه خود به نمایش گذاشته است.
 
 
کانسپت وی S پیش نمایشی از نسل آتی VV5 را ارایه می کند. این کانسپت طراحی جوان پسندی داشته و در نمای روبرو عبوس و خشن دیده می شود.
 
 
جلوپنجره عریض و بزرگ، چراغ های LED باریک، سپر عضلانی، دستگیره های در مخفی و رینگ های ایرودینامیک برخی از مشخصه های ظاهری کانسپت وی S به شمار می روند.
 
 
در داخل کابین هم با فضایی پیشرفته و دیجیتال روبرو هستیم؛ مسیریاب مبتنی بر واقعیت افزوده، فناوری تشخیص چهره و ژست های حرکتی و همچنین فناوری خودران سطح 4 از ویژگی های کابین کراس اوور مفهومی وی S هستند.
 
 
نیروبخش وی S پیشرانه ای تمام الکتریکی است که توانایی تولید 349 اسب بخار قدرت را دارد. گفته می شود با تکیه بر این پیشرانه کانسپت S شتابی صفر تا صد را در عرض 4.9 ثانیه محقق نموده و می تواند تا 400 کیلومتر مسافت را با باتری پر طی کند. درباره باتری این خودرو اطلاعاتی در دست نیست،
 
کانسپت وی X در رده ای بالاتر از S جای می گیرد، چرا که در کنار طراحی جذاب تر، چینی ها ادعا می کنند این خودرو به سطح پنجم از فناوری خودران مجهز است. کراس اوور مفهومی X در قسمت جلو و عقب خود دارای نمایشگرهای دیجیتال است. این نمایشگرها برای تبادل اطلاعات با عابرین پیاده یا سایر رانندگان کاربرد دارند.
 
 
درهای وی X همانند کانسپت S خلاف جهت هم باز می شوند. صندلی های کابین این کانسپت به صورت 2 + 2 چیده شده و فاکتورهایی مثل کنسول میانی یکپارچه با صفحه دیجیتال، شکل خاص فرمان و داشبوردی که ظاهرا تمام عرض آن یک نمایشگر بزرگ است، حس مدرنیته را القا می کنند.
 
 
درباره مشخصات پیشرانه X اطلاعات چندانی در اختیار نداریم، اما می دانیم که شتاب صفر تا صد آن 4.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعتش نیز 200 کیلومتر در ساعت است. این کراس اوور چینی با یک بار شارژ تا 510 کیلومتر مسافت را طی می کند.
 
ابر اتومبیل هونگ کی S9 را می توان ستاره چینی ها در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 نامید. این ابر اتومبیل فیبر کربنی طراحی عجیب و غریبی داشته و به گفته رئیس هیئت مدیره FAW (مالک برند هونگ کی) از پیشرانه ای هیبریدی با کد V8T بهره می برد.
 
این پیشرانه 1400 اسب بخاری در عرض تنها 1.9 ثانیه S9 را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند؛ همچنین در صورت اصرار بر شتابگیری دستیابی به نهایت سرعت 400 کیلومتر در ساعت میسر خواهد بود. اگر این ارقام شگفت انگیز رنگ واقعیت به خود بگیرند، باید به تحسین صنعت خودروی چین پرداخت. آنطور که اعلام شده S9 از سال 2021 و با قیمت پایه 2 میلیون یورو تولید می شود.
 
شاسی بلند کانسپت E115 دیگر مدل موجود در غرفه هونگ کی است. جلوپنجره این شاسی بلند لوکس بسیار بزرگ طراحی شده و تا حدودی رولزرویس کالینان را در ذهن تداعی می کند. شباهت های این چنینی چندان هم بی راه نیست، چرا که چندی پیش گیلز تیلور مدیر بخش طراحی رولزرویس به هونگ کی عزیمت کرد.
 
مفهومی هونگ کی E115 نیروی خود را از پیشرانه ای تمام الکتریکی دریافت می کند. درباره مشخصات پیشرانه این خودرو هم اطلاعات زیادی در دست نیست، اما گفته شده E115 با تکیه بر آن قادر است در عرض 4 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت رسانده و تا 600 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. این خودرو به سطح چهارم از فناوری خودران مجهز شده است.
 
در کنار برندهای چینی که بر شمردیم، برند تایوانی سن یوان (San Yuan) نیز با یک خودروی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت حاضر شده است. این خودروی عجیب الخلقه ترکیبی از کوپه دو در و کراس اوور بوده و بعید است کسی بتواند با ظاهر ناهمگون آن کنار بیاید!
 
تایوانی ها به پیشرانه به کار گرفته شده در این خودروی کانسپت اشاره ای نکرده اند، اما با توجه به وجود محدوده قرمز در دورسنج موتور، به احتمال زیاد از موتوری درون سوز در این کانسپت استفاده شده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 ۰۳/۰۳ . مشهد : سلام و درود ، مصوبه شامل حال ما و شما نمیشود . از مبلغ کل پولی که موقع ثبت نام دادید رو کم کنید بهمراه سود مشارکت و تخفیف اگر در قرارداد بهتون دادن و قید شده در قرارداد . تمام مؤید باشید
جی۷تیرماه تحویل دی : دوستان کسی میدونه الان که دعوتنامه جی 7 میاد چند دیگه باید پرداخت کنیم؟ایا مصوبه ۴۷۳ قانون شورای رقابت اعمال میشه؟ما که اول کار ۸۰۰تومن پرداخت کردیم پول نصف ماشین رو دادیم.الان هم باید نصف قیمت روز رو دوباره پرداخت کنیم یا اینکه ۸۰۰تومن از مبلغ کل کم میشه مابقی رو باید پرداخت کنیم؟
X5 اقساطی تیر لرستان : بچه ها اینا همش میگن در حال حمله مگه حمل چقدر طول می‌کشه
سهند s : همه سرمایشونو پولشونو دادن به اینا که صاحب ماشین شن اینام دارن ظلم میکنن به مردم به خدا انصاف نیست همه چشم انتظارن همه گرفتارن
X5تیر : کی شاسی شد براتون ؟
J7 دو مرحله ای اردیبهشت : سلام و احترام ، ثبت نام دو مرحله ای اردیبهشت ماه ( تحویل سیستمی ۳۰ آبان ) ، با یکماه تاخیر امروز ماشین رو تحویل گرفتم .
امیر : سلام میشه راهنمایی کنید واریز اولیه من ۱۲ مهر ۴۰۲ بوده دعوتنامه قرار بوده اخر اسفند ۴۰۳ بیاد ولی هنوز نیومده با این وضعیت کی دعوتنامه های مارو میفرستن؟
سهند مرداد : سلام دوستای عزیز میدونید این شماره برای کجاست 02184950000
X5 اقساطی تیر لرستان : شما کدوم شهر هستین ؟؟؟؟؟ منم 16 آذر ارسال مدارک زده و همش میگن در حال حمل هست اینا دارن به شعور ما توهین میکنن مدام میگن هفته آینده !!!!!!!!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه : ساینا دوگانا تو هم همدستی با عوامل سایپا هندونه ها نریزه شب یلدایی
کوییک اس .رضا : خیر .آپشنی ندارم
کوییک اس دی ماه : والا ماهم عجله ای برای ارسال دعوتنامه نامه نداریم ولی از یه سمت هم قیمت کارخانه دم به دقیقه میکشه بالا ترس اون رو داریم خودتون میگین که من طلاهای رو ارزون فروختم ما هم همین مشکلو داریم الان مبلغش رو جمع کردیم ولی اگه دوباره افزایش بخوره دیگه نداریم بدیم .
سهیلا ساینا تک : کامنت اولم هنوز منتشر نشده و این کامنت دوم هست
سهیلا ساینا تک : یکسال هنوز به پولشون نرسیدن اینا مصداق مشتری مداری و احترام به ملته بعدشم ماشین میدن بیرون با هزار تا عیب و ایراد خدا شاهده ساینا اس 403 داشتم اینقدر تو نقطه حرکت لرزش داشت که حتی با تعویض دیسک و صفحه و تراش فلاویل هم مشکلش فقط برای یکی دو ماه حل شد خلاصه اینو بگم هیچ عهدی از اینکه ماشینتون رو کی میدن و دعوت نامه کی میاد خبر نداره صرفا فقط از روی تجربه و عملکرد شرکت در دوره های گذشته جوابتون رو میدن نه زیاد خوشبین باشید نه هم خیلی بدبین من خودم از امروز رفتم تو تاخیر خدا میدونه کی ماشین رو بدن ثبت نام 15 مرداد پذیرش 20 مرداد تکمیل وجه 29 آبان تحویل هفته چهارم آذر خدا میدونه کی میخوان بدن ایشالا تا یکی دو ماه دیگه همه رو بدن که هممون از بیشتر از هم به ماشینمون نیاز داریم ببخشید طولانی شد
اطلس چی شد : اقای مهندس سایپا شما که میگید ما کسری قطعه داریم صبر کنید قطعه فراهم بشه ما صبر کردیم الانم ماشین فاکتور شده پس چرا بعد از فاکتور ماشین تحویل نمیدین الان یکماه ماشین فاکتور شده ولی خبری نیست برا من سوال شده چرا کروز شرکت قطعه ساز به ایرانخودرو قطعه میده ولی به سایپا دسته خر هم نمیده
سورن : شماره شاسی ماشین رو در کجا میز خدمت مشتری پیدا کنیم
علیرضا پانا تحویل بهمن فرسوده : سلام به همه دوستان ببخشید میشه منو راهنمایی کنید ثبت نام دوره هشتم فرسوده پانا رینگ واریزی اول 27 مهر تحویل خودرو 21 ابان ولی درگاه دوم باز نشده یعنی دعوتنامه نیومده ولی میبینم تا اسفند برای بعضیا اومده و اینکه برگه اسقاط رو بردم نمایندگی میگه پیش خودتو باشه تا درگاه باز بشه ایا برای همه به همین صورته که اول دعوتنامه بیاد بعد برگه اسقاط بگیرن و اینکه ماشین من پراید 81 بوده چندتا گواهی بهش تعلق میگیره ممنون میشم یکی راهنمایی کنه
مازیار کو؟ : بچه ها کسی مازیارو ندیده ؟ ازبس زدید تو پر بچه رفت دیگه محوشد تو افق . نفهمیدیم همه طلاها را فروخته یا بخشی شا! ! شاسی پلمپ 84 خدایی خوب نترکونده شاسیا بعد 20واندی سال. نگرانش شدم ... مازی طلا کجایی؟