تعیین زمان سه ماهه برای بازگشت قطعه سازان به شرایط عادی/ اصلاح قیمت ها در صنعت قطعه کلید خورد

 

تعیین زمان سه ماهه برای بازگشت قطعه سازان به شرایط عادی/ اصلاح قیمت ها در صنعت قطعه کلید خورد

 
با اعلام خبر آغاز به کار دوباره ساپکو، برنامه ریزی برای استفاده بهتر از توانمندی های موجود در این زمینه آغاز و در نخستین گام کمیته های مشترک با هدف برنامه ریزی بیشتر تشکیل شده است.
 
آرش محبی نژاد، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت گو با خبرنگار خودروکار با بیان این که در این نشست نظرات انجمن صنایع همگن و سایر انجمن های قطعه سازی و همچنین دیدگاه های ساپکو مطرح شد، می گوید: بر این اساس کمیته های مشترک تعریف شد تا در آینده نزدیک بتواند به صورت دقیق مسائل را رصد کند. ضمن آن که پیشنهاد ۵ بخشی انجمن در زمینه تامین مالی دوباره طرح موضوع شد که امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت به نتیجه مشترکی در این زمینه دست یابیم.
 
وی اظهار امیدواری می کند که با اجرایی شدن این بسته حجم زیادی از مطالبات معوق خودروسازان تعیین تکلیف شود و اظهار می کند: بدون شک با تسویه بخشی از این مطالبات گشایشی در آینده صنعت قطعه ایجاد خواهد شد و امیدواریم با عزم جزم مدیرعامل جوان و خوش فکر گروه صنعتی ایران خودرو که در حال برنامه ریزی و انجام کاری شبانه روزی است تا برنامه فشرده خود را پیاده سازی کند، این برنامه ها به نتیجه برسد تا صنعت قطعه سازی از وضعیت فعلی خارج شود.
 
دبیر انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازان تهران پیش بینی می کند که اگر ایران خودرو در اهداف خود مصمم باشد و کاری که با شتاب فعلی آغاز کرده ادامه دهد زنجیره تامین ایران خودرو در سه پله به وضعیت عادی بازخواهد گشت.
 
وی در تشریح این مراحل می افزاید: در مرحله نخست بحران به مشکل تبدیل و ارتقا می یابد در مرحله دوم از مشکل به روال عادی تغییر شکل خواهد داد که هر کدام از این حالت ها دوران گذار خود را خواهد داشت و برآورد ما اینست که با پیاده سازی برنامه های در دست اجرا ظرف سه ماه آینده ما از وضعیت بحران به مشکل دار و سپس به تولید روتین قطعه سازی گذار خواهیم کرد.
 
محبی نژاد ضرورت تحقق این امر را عزم جدی خودروساز و قطعه ساز می داند و می گوید: از آن جا که خودروساز به صورت دولتی اداره می شود عزم مسئولان و سیاست گذاران صنعت خودرو و اتفاق نظر این حوزه از اصلی ترین‌ موارد است.
 
وی ادامه می دهد: در حال حاضر شاهد افتراق نظر در حوزه مجلس و دولت هستیم در خود دولت نیز ارکان با یکدیگر همسو و همنظر نیستند به طوری که نظر بانک مرکزی با وزارت صمت و سایر وزارتخانه ها همسو نیست و صنعت خودرو به محل مناقشه مسئولان تبدیل شده است.
 
این مقام مسئول در صنعت قطعه می افزاید:با توجه به این که این صنعت مورد تحریم مستقیم قرار گرفته، به نظر می رسد لازم است مقامات سه قوه در نشستی مشترک با یکدیگر در خصوص صنعت خودرو به توافق مشخصی دست یابند و در خصوص راهکارهای حل مشکل و برون رفت از این مشکل با هم به توافق برسند که در نهایت می تواند مثمرثمر قرار گیرد و خودروساز و قطعه ساز با همدلی و مشارکت و اتحاد و از خود گذشتگی در کنار هم به خصوص عمل به تعهدات متقابل این کشتی را به سرمنزل مقصود برسانند.
 
محبی نژاد در خصوص تصمیمات اخذ شده در زمینه اصلاح قیمت ها و آنالیز قیمتی در جلسه مشترک با ساپکو نیز می گوید: در جلسه مشترک قطعه سازان با ساپکو اعلام شد که این موضوع در دست اجرا است و به زودی قیمت های جدید وارد سیستم خواهد شد که امیدواریم این زمان ظرف یک تا دو هفته آینده باشد که در صورت تحقق ، افزایش قیمت مشمول قراردادهای پیشین نیز خواهد شد اما به طور قطع پرداخت آن با تاخیر انجام خواهد شد.
 
دبیر انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازان تهران در پایان در تشریح دستاورد مشخص این نشست نیز اظهار می کند: کمیته های مشترک با حضور اعضای مشخص به زودی شروع به کار‌ می کند تا این صنعت به روزهای خوب بود بازگردد.
به گزارش خودروکار، به نظر می رسد حال که عزم جدی برای بهبود وضعیت زنجیره تامین صنعت خودرو شکل گرفته، بهترین اقدام پذیرفتن نظرات این حوزه و یافتن راهکاری برای موانع موجود است چرا که تا وقتی زنجیره تامین روانی در اختیار نباشد، چرخ صنعت خودرو نیز به راحتی نخواهد چرخید.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
5252 : آقا حسین شماره پذیرشت رو حدودی بنویس ببینیم ما در چه وضعیتی هستیم من ۱۱ آذر پول ریختم شماره پذیرشم ۱۲۰۵۶۴۷هست
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : سلام از دعوتنامه خبری نیست تیر ماهی داریم چشم انتظار دعوتنامه؟؟؟
امیر : سلام داداش شماره پذیرشت رو بفرست
شاهین جی تاخیر : سلام من دیگه خسته شدم از شاهین جی رفتم شرکت سایپا گفت ۴۵۰۰ نفر جلوتون هستش حالا حالاها صبر کن منم دیگه تبدیل زدم چند روزه فاکتور شد
شاهین جی تاخیر : سلام من دیگه خسته شدم از شاهین جی رفتم شرکت سایپا گفت ۴۵۰۰ نفر جلوتون هستش حالا حالاها صبر کن منم دیگه تبدیل زدم چند روزه فاکتور شد
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
ستار : کسی دیگه خودروش فاکتور نشد زنگ نزدید ایران خودرو
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
مهدی : حالا چرا ۱۱ظهر ۹ یا ۱۰ بهتر نیست؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس آذر : سلام امروز ماشین تحویل گرفتم بعد چندماه تاخیر دنده هاش جا نمیره سینی کف نداره .موقعه تحویل چک کنید کامل بعد تحویل بگیرید سایپا گند زده با محصولاتش رضایت مشتری براش مهم نیست امیدوارم همتون زود تحویل بگیرید.فقط سود تاخیر چقد میدن اگه کسی جواب بده ممنون میشم
2تیر : سلام دوستان من5فروردین تکمیل وجه کردم 24تیر پرونده بروز شد و27تیر فاکتور شد و 31 پلاک شد و امروز تحویل گرفتم.طرح مادران رنگ سفید.سورن پلاس با یک ماه تاخیر تحویل میدن.تمام گزینه ها تیک خورد بجز صدور اسناد
ساینا اس فوری : سایپا پایین تنه می دهد
11تیر : چندروز طول میکشه پلاک بشه
ساینا : 15بهمن پرداخت کردم ولی 24 بهمن پذیرش شدم، واریزی دوم 5 تیر. با این اوضاع فاکتور ها حالا حالا خبری نیست
سید حسین : فوق العاده واریز وجه 8اسفند
طرح مادران 31 تیر : دوستان 31 تیر ماه کسی خبری چیزی نداره در مورد تبدیل / فاکتور ایران خودرو هرچی زنگ میزنی هر کی گوشی بر میداره حوابی که میدن با اون یکی کلی فرق میکنه جسارتا اگر خبری دارید بگید واقعا دیکه خسته کننده شده
حسین : سلام پس من که 23اردیبهشت تکمیل وجه کردم چرا فاکتور نشده آر اس سفید مشکی شما چطور میگید 25فاکتور شده سخا هم 27دادم اردیبهشت
ف : ما 4 تیر بودیم و خبری نیست
ارتا : سلام داداش کی ثبت نام کردی