استفان وینکلمن، مدیرعامل شرکت بوگاتی، تولید نسخهی مخصوص از بوگاتی شیرون برای شکستن رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتربرساعت را محتمل دانسته است.
با بالاگرفتن نبرد بیشینهی سرعت میان بوگاتی و کونیگزگ، خودروساز فرانسوی ایدهی شکستن رکورد سرعت را در سر میپروراند. استفان وینکلمن، مدیرعامل شرکت بوگاتی، بهتازگی در مصاحبهای با Automobile Magazine، به سوالاتی در رابطه با تولید نسخهای قدرتمند از شیرون برای شکستن رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتربرساعت پاسخ داده است. وینکلمن تولید چنین نمونهای را محتمل دانسته است؛ اما تولید این خودرو تا حدود زیادی به یک سازندهی لاستیک مطمئن مخصوص رکورد سرعت نیاز دارد.
وینکلمن در پاسخ به این سوال که آیا برای شکستن رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتربرساعت، قدرتی بیش از ۱۵۰۰ اسببخار از پیشرانهی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر بوگاتی با ۴ توربوشارژ لازم است یا خیر؛ به استفاده از پیشرانهی الکتریکی در آیندهی نزدیک اشاره کرد و گفت:
این فناوری هنوز آماده نشده است و نیاز به باتری کوچکتر، سبکتر و با ظرفیت بیشتر وجود دارد.
رقابت برای شکستن رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتربرساعت، اکنون در هیجانانگیزترین مرحله خود قرار دارد. هنسی برای شکستن این رکورد، خودروی ونوم F5 را آماده کرده است، در حالی که کونیگزگ نیز مشغول ساخت مدلی مخصوص از یسکو است. افزون بر این، شرکت آمریکایی SSC نیز اطمینان دارد که محصول جدیدش تنها خودرویی خواهد بود که به سرعت ۵۰۰ کیلومتربرساعت دست مییابد.
استفان وینکلمن در پاسخ به تولید کراساور بوگاتی میگوید:
طراحی این خودرو تکمیل شده است و برخی مشتریان احتمالی آن را دیدهاند. چند شخصیت شناختهشده در ولفسبورگ نیز خودرو را تحسین کردهاند.
با وجود این، به علت نبود بودجهی کافی برای ساخت کراساور جدید، تصمیم نهایی برای ساخت این خودرو هنوز در هالهای از ابهام قرار دارد. اگر تولید این خودرو آغاز شود، باید کراساوری الکتریکی را انتظار داشته باشیم.
وینکلمن عقیده دارد که عرضهی مدل کراساور نسبت به خودروی سدان، با تقاضای بیشتری همراه میشود. وینکلمن در رابطه با تولید مدل روباز از بوگاتی شیرون نیز پاسخ میدهد: «منتظر باشیم و ببینیم چه میشود.»
بنابراین میتوان مدل گرنداسپرت یا گرنداسپرت ویتس از بوگاتی شیرون را مدلی همچون ویرون انتظار داشت.