کیا استینگر GT420 با موتور 422 اسب بخاری معرفی شد

 

کیا استینگر GT420 با موتور 422 اسب بخاری معرفی شد

 
کیا موتورز، نسخه‌ای ویژه از سدان اسپرت استینگر را با نام GT420 معرفی کرده است. این خودروی مخصوص پیست، از یک پیشرانه‌ی تقویت‌شده استفاده می‌کند. 
 
بخش بریتانیایی کیا نسخه‌ای مسابقه‌ای از سدان اسپرت کیا استینگر را با نام GT420 معرفی کرده که در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد از قدرت بالاتری برخوردار است. مدل جاده‌ای از استینگر ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد اما در مدل GT420 قدرت پیشرانه به ۴۲۲ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۵۶۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است.
 
تیم فنی هیوندای آلمان که مقر آن‌ها در روسلشایم است، هم در ساخت این خودرو با کیا همکاری کرده‌اند. تغییرات مدل GT420 در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد استینگر شامل شمع‌ها، فیلتر هوای K&N، خروجی‌های چهارگانه‌ی اگزوز ساخت Milltek و حذف کاتالیزور اگزوز هستند. طراحان استینگر GT420 برای اطمینان  از کارکرد صحیح جعبه‌دنده‌ی این مدل در پیست مسابقه اقدام به نصب یک خنک‌کننده‌ی روغن جعبه‌دنده کرده‌اند.
 
 
برای دستیابی به فرمان‌پذیری بهتر در پیست، کیا اقدام به افزایش زاویه‌ی فرمان کرده و از رینگ‌های بزرگ‌ ۱۹ اینچی هم استفاده کرده است. لاستیک‌های مورد استفاده در این مدل از برند پیرلی مدل تروفی R هستند. کمک فنرهای استاندارد استینگر همچنان در مدل GT420 وجود دارد ولی این بار در کنار آن‌ها از فنرهای اسپرت ساخت Eibach استفاده شده است که ارتفاع کم‌تری دارند. یک رول بار یا همان میل موجگیر با ضخامت بیشتر هم روی این مدل نصب شده است. همچنین، کیا در محور عقب ترمزهای استاندارد استینگر را حفظ کرده ولی در جلو از ترمزهای قوی‌تر برمبو با کالیپر شش پیستونه استفاده شده است.
 
از آنجایی که کیا، استینگر GT420 را مخصوص استفاده در پیست مسابقه طراحی کرده است در نتیجه در کابین این مدل شاهد تغییرات گسترده‌ای هستیم. تجهیز کیا استینگر GT420 در گاراژ Kia Press در چیپنهام انگلیس انجام شده است. سازندگان خودرو اقدام به حفظ کلیه‌ی پوشش‌های داخل کابین و فوم‌های عایق‌بندی کرده‌اند تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. یک صفحه‌ی فولادی هم جایگزین سانروف شیشه‌ای شده‌ و کل مکانیزم باز و بسته شدن سانروف حذف شده است. کابین کیا استینگر GT420 به رول‌کیج محافظ هم مجهز شده است. حتی یک سری اصلاحات در شاسی خودرو انجام شده‌اند تا استحکام آن بیشتر شود. در نهایت پس از اعمال این تغییرات، مهندسان توانسته‌اند وزن مدل GT420 را در مقایسه با کیا استینگر GT استاندارد در حدود ۱۵۰ کیلوگرم کاهش دهند.
 
این کیا استینگر GT420 پیشینه‌ی بسیار جذابی دارد. خودروی مذکور، اولین نسخه‌ی پیش‌تولید استینگر بود که وارد بریتانیا شد. این مدل همان خودرویی است که در برنامه‌ی های تلویزیونی تاپ گیر و گرند تور مورد بررسی قرار گرفت. پس از پایان آزمایش توسط برنامه‌های تلوزیونی، کیا موتورز از دریافت مجوز خیابان برای این مدل صرف‌نظر کرد. معمولا وقتی خودروسازان، محصولات آزمایشی را اسقاط می‌کنند ولی این استینگر خوش شانس به‌جای نابودی جان دوباره‌ای گرفت و حالا در قامت یک خودروی مسابقه‌ای به حیات خود ادامه خواهد داد.
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , استینگر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد