ال سی داخلی روشی برای صفر کردن مطالبات قطعه سازان

 

ال سی داخلی روشی برای صفر کردن مطالبات قطعه سازان

 
پرداخت سهام و یا اموال خودروسازان بابت تسویه مطالبات پیشنهادی است که چندی پیش از سوی قطعه سازان مطرح شد و نظرات متفاوتی به همراه داشت چرا که برخی موافق و برخی دیگر این امر را راهکار مناسبی برای تامین نقدینگی صنعت نمی دانند.
 
با این حال در این شرایط این پرسش مطرح می شود که آیا راهکاری برای بهبود شرایط بازپرداخت مطالبات وجود دارد و آیا می توان به صفر شدن مطالبات قطعه سازان با تکیه بر روش های جدید فروش امیدوار بود؟
 
مطالبات ۲۲ هزار میلیارد تومانی صنعت قطعه در حالی است که به گفته فعالان این صنعت در هیچ بازه زمانی میزان مطالبات به این رقم نرسیده بود.
 
سعید مطلب زاده، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که میانگین مطالبات قطعه سازان به خودروسازان به تیراژ تولید باز می گردد، می گوید: در بازه ای از زمان میزان مطالبات فعلی به چند ماه باز می گردد و در بازه ای دیگر به یک سال قبل ؛ بنابراین نمی توان میانگین مشخصی از میزان مطالبات همیشگی قطعه سازان اعلام کرد.
 
وی با بیان این که در حال حاضر سرمایه در گردش صنعت قطعه در نزد خودروسازان بلوکه شده است، می افزاید: هم اکنون مطالبات فعلی به طور میانگین به ۶ ماه گذشته بازمی گردد و این به معنای به زانو درآمدن صنعت قطعه است.
 
این تولیدکننده صنعت قطعه با بیان این که اگر بازپرداخت مطالبات یک ماهه باشد مشکلی برای قطعه ساز و خودروساز ایجاد نخواهد کرد، ادامه می دهد: از آن جا که خریدهای قطعه سازان یک ماهه است این پرداخت ها می تواند به او کمک کند در این میان می توان نسبت به تغییر روش های خرید و فروش با هدف بهبود این اوضاع اقدام کرد که نخستین راهکار ال سی داخلی است.
مطلب زاده در تشریح این روش می گوید: با باز کردن ال سی داخلی قطعه ساز قادر خواهد بود با ارایه رسیدهای بانکی به بانک در مدت زمان تعیین شده نسبت به دریافت مطالبات خود از بانک اقدام کند و اگر زودتر از این زمان نیاز به این مبلغ داشته باشد می تواند با مراجعه به بانک و پرداخت بهره های مربوطه زودتر از موعد مبالغ مورد نیاز خود را تامین کند.
 
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی با اشاره به سابقه این‌امر در سایر کشورها می افزاید: اما در ایران خودروساز تمایلی به انجام این کار ندارد زیرا خود تعیین کننده زمان پرداخت ها است ضمن آنکه اجرایی شدن این امر نیازمند داشتن اعتبار بانکی از سوی خودروساز است که بانک تعیین کننده این سقف اعتباری خواهد بود که در حال حاضر این سقف پر شده اشت.
 
وی در ادامه در خصوص واگذاری سهام و یا دارایی های خودروساز به جای مطالبات نیز معتقد است که این دارایی ها در زمان خاصی برای قطعه ساز مفید خودهد بود و او پس از دریافت با تبدیل آن به پول نقد نسبت به تامین سرمایه در گردش خود اقدام‌خودهد کرد.
 
این تولیدکننده صنعت قطعه با اشاره به پیشنهادهای ۵ گانه مالی انجمن صنایع همگن به خودروساز در زمینه تسویه مطالبات قطعه سازان نیز می گوید: بخشی از این پیشنهاد واگذاری سهام قابل خرید و فروش خودروسازان به قطعه سازان و بخشی دیگر پرداخت نقدی بود. در همین حال چک های مدت دار ، اموال خودروسازان و خودروی کامل نیز راهکارهایی برای تسویه مطالبات قطعه سازان بود اما خودروسازان تمایلی برای انجام این پیشنهادها نداشتند.
 
وی می افزاید: دادن خودرو در قبال مطالبات نیز تنها به صورت محدود و در خودروهایی که قابل فروش از سوی خودروساز نبود انجام شد که قطعه سازان ۲۰ درصد پایین تر از قیمت واقعی ناگزیر به فروش شدند تا بتوانند نقدینگی خود را تامین کنند این در حالیست که در صورت اجرایی شدن این بسته پیشنهادی این بحران مدیریت می شد.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مراد : سلام تا چند وقت بعد تحویل ماشین سند و مارتش باید بیاد اگه نیاد ب کی باید بگیم
محسن : سلام بخواهیم آینه تارا رو برقی جمع کنیم هزینش کسی می دونه چند هست ت نمایندگی
نسترن : دوستان متوجه شدیم چند نفر جلوی ما هستند درسته اما باید بدونیم شرکت روند تولیدش چجوریه روزی چندتا تولید میشه این هم خیلی مهمه من هشت اردیبهشت هستم احتمالا نزدیک 400 نفر باید جلوی من باشند آیا روزی بیست نفر فاکتور میشوند که من هم 30 روز دیگ فاکتور بشم
مهدی : سلام دوستان کسی اطلاعی در مورد اینک چرا پلاک نمیکنن داره؟؟ هم سخا رو انجام دادم هم املاک اسکان رو...
مرتضی : سلام به همه دوستان من هم ۲۶ مهر ماه شاهین cvt سانروف فاکتور شده و هنوز پلاک نشده
شاهین تحویل مرداد : درود دوستان من دوشنبه قید سانروف زدم تبدیل بهglزدم و مبلغ ۳۱۶میلیون دیگه واریز کردم تحویل زده بود یک ماهه ولی نمایندگی گفت تاخیر داره ایشالا هرچی خیره براتون پیش بیاد
شاهین جی ال : خدا ریشه ظلم بکنه 25خرداد هنوز خبری از فاکتور نیس
علی : سلام تو گوگل بزن سایت پیگیری محصولات سایپا
هادی cvt : آره داش قبول دارم حرفتو. منم تبدیل به gl زدم. فروختم . روش گذاشتم تارا اتوماتت 1403 کم کار خریدم. گفتم شاید تبدیل به پلاس بیاد ولی به جاش تبدیل به دنده اومد🤦. ظاهرش رو خیلی دوس داشتم ولی فنیش رو نه. قبلا هم ساینا داشتم منو داشت سکته میداد از بس ایراد داشت. حتی قید گارانتی رو زده بودم و بیرون با قطعات درست حسابی تعمیرش کردم. شاهین پلاس هم خیلی گرون بود و نتوستم بخرم سراغ تارا اتومات رفتم و فعلا راضیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلاد هستم : من الان ده روزه پلاک شدم هنوز کاشانع نیومده لطفا اطلاعات کامل ندارید چیزی رو شیر نکنید
207 فوری : سلام 12 ثبتنام و پول واریز کردم الان نگاه کردم فاکتور شدم.ولی تا پیامک برنده امد همون ثانیه واریز وجه انجام دادم یعنی به 2 دقیقه نرسید
سورن 30 مهر مشکی : دوستان دیروز ماشین فاکتور شده. هنوز تخصیص پلاک هم نشده امروز پیامک اومده که ظرف یک هفته بیاین سند رو بگیرین. معنیش چیه؟ متن پیامک: مشتری گرامی؛ صورتحساب فروش ( سند و فاکتور فروش ) خودروی شما آماده ارسال به نمایندگی می باشد. چنانچه نمایندگی محل تحویل خودرو، استان تهران می باشد، ظرف مدت 3 روز و در صورتیکه خارج از استان تهران می باشد، ظرف مدت 7روز، پس از دریافت این پیامک جهت اخذ، به نمایندگی مراجعه فرمایید.
ساینا پیش فروش 12 اسفند : مبارکت باشه خیلی سختی کشیدن دوگانه ها چرخش واست بچرخه اینشالله
هادی : ما دیگه رفتیم ایشالا چرخش برا همه به شادی بچرخه خدانگهدار
هادی : سلام دوستان من امروز تحویل گرفتم تبریز هستم ماشین خیلی خوبی هستش من دوگانه رادیال بود بعد این که پیامک بیمه بیاد یک روزه تحویل میدن
ابوالفضل : منم تیک تحویل حضوری زدم سه آبان پلاک شده ولی خبری نیست زنگ زدم به سایپا الان یه هفته میگه ماشین باید بره یه پارکینگ دیگه تا اونجا تحویل بدن میگه پیامک اومده بیاید تحویل بگیرید چه داستانی شده من 1402 نوشتم یه ماه بود ولی 20 روزه تحویل دادن اونم تیک حضوری زده بودم نمیدونم چرا اینوانقدر طولش میدن از سال 1396 دارم هر 2سالی نیسان می‌نویسم هیچ کدوم انقدر اذیت نشده بودم بار شرکت دارم هر روز داره زنگ میزه میگه بیا بار ببر موندم پیاده
31شهریور : بشینن تا ما تبدیل به gx قبول کنیم.
ابوالفضل : منم تیک تحویل حضوری زدم سه آبان پلاک شده ولی خبری نیست زنگ زدم به سایپا الان یه هفته میگه ماشین باید بره یه پارکینگ دیگه تا اونجا تحویل بدن میگه پیامک اومده بیاید تحویل بگیرید چه داستانی شده من 1402 نوشتم یه ماه بود ولی 20 روزه تحویل دادن اونم تیک حضوری زده بودم نمیدونم چرا اینوانقدر طولش میدن
کوییک آر اس : پارس خودرو هم به دنبال افزایش قیمت محصولات و به زودی ابلاغ می شود