قصد خرید سهام ایران خودرو را نداریم/ سهام خودروساز دردی از ما دوا نمی کند

 

قصد خرید سهام ایران خودرو را نداریم/ سهام خودروساز دردی از ما دوا نمی کند

 
نادر سخا در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع داخلی سازی قطعات پیشرفته با بیان این خبر میزان بدهی دو خودروساز به شرکت کروز را معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این مبلغ در شرایط اقتصادی می تواند کمک خوبی برای شرکت باشد.
 
وی در پاسخ به این که در صورت واگذاری سهام به جای بدهی پذیرای سهام ایران خودرو خواهید بود، گفت: سهام ایران خودرو دردی از شرکت دوا نمی کند چرا که هم اکنون نیازمند نقدینگی هستیم.
 
کسری دو میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه ای ایران خودرو
 
حمید صالحی مدیر برنامه ریزی شرکت صنایع تولیدی کروز نیز در ادامه این نسست خبری تعداد قطعات کسری ایران خودرو را معادل دو میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه اعلام کرد و افزود: سهم کروز از نظر تعداد قطعات خودروهای کف کارخانه ۱۷ درصد است که متعلق به قطعات ایربگ و رادیو پخش است. 
 
وی افزود: در قطعه ای مانند ایربگ ایمن خودرو که صد درصد سهام آن متعلق به ایران خودرو است به عنوان تامین کننده به شمار می رود اما سهم این شرکت ۱۷۶ هزار قطعه کسری است که ۸ درصد قطعات کسری را شامل می شود.
 
صالحی ادامه داد: رادیو پخش نیز هم اکنون در شرکت های متعددی تولید می شود اما با این حال این شرکت ها نیز سه تا ۴ درصد قطعات کسری را شامل می شود.
 
مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: در سال ۷۳ در پروژه خودکفایی پژو ۴۰۵ با همکاری شرکت ساپکو ظرف مدت ۹ ماه موفق به تولید دست سیم های پژو ۴۰۵ شده و به دنبال آن داخلی سازی برخی دیگر از قطعات شدیم.
 
سخا با تاکید بر این که اظهار بی تاثیری تحریم ها دور از واقعیت است، گفت: اما کروز به واقع از این شرایط به عنوان یک فرصت ویژه بهره برد و به توانمندی تولید قطعات بسیار مهمی دست یافت.
 
وی یکی از قطعات مهم را ECU اعلام و تصریح کرد: طی چهار ماه آینده این قطعه داخلی سازی خواهد شد که این قطعه در پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک قابل استفاده است و با این اقدام ۳۵ تا ۴۰ درصد صرفه جویی ارزی حاصل خواهد شد. 
 
مدیرعامل کروز در تشریح داخلی سازی ایربگ نیز گفت: این قطعه در گذشته وارد می شد اما هم اکنون کیسه های ایربگ در قالب پارچه وارد و فرایند تولید در ددخل کشور انجام می شود. 
 
وی با تاکید بر این که موضوع الکترونیک در خودروهای جدید بسیار حایز اهمیت است، گفت: در تلاش هستیم تا در این مسیر نیز به توانمندی تولید برسیم بر همین اساس فرمان برقی و ترمز ای بی اس در دستور کار داخلی سازی قرار دارد.
 
علی یوسفی، مدیر فروش شرکت کروز نیز در ادامه این نشست خبری در خصوص تامین قطعات خودرو سازان گفت :در حال حاضر توانسته ایم در قطعاتی همچون ایربگ ۸۰ درصد نیاز سایپا و۵۰ درصد نیاز ایران خودرو را تولید کنیم این در حالیست که در سال‌های ۹۱ و۹۲ و دقیقا زمانی که پژو از ایران رفت به کمک مهندسین و کارشناسان ایران خودرو موفق به داخلی سازی شبکه الکترونیک خودروی ۲۰۶ شدیم و هم اکنون نیز برای قطعاتی همچون ECUو سنسور دنده عقب در حال داخلی سازی هستیم.
 
یوسفی با اشاره به مجهز ترین خط روباتیک رنگ در این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر توانسته ایم در بخش مالتی مدیا و ضبط و پخش خودرو روزانه به تولید ۲۵۰۰ عدد دستگاه در روز دست یابیم که توان تولید آن تا ۳۰۰۰ عدد در روز نیز وجود دارد.
 
وی در ادامه از تولید۵۰ درصدی  قطعات جانبی موتور خودرو در دو شرکت ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد آینه خودرو مورد نیاز در دوخودروسازی توسط کروز به تولید می‌رسد و چراغ خودروهای جدید نیز از دیگر تولیدات کروز است.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , کروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی اطلاع داره ببینم میتونم سورن دوگانه رو به تک سوز تبدیل کنم؟ لطفا اگه کسی راهی بلده اطلاع بده
امیر : سلام من میخوام پیکان‌ پژویی بخرم به نظر شما مصرف ش زیاد نیست
مهرسام : واسه من رنگ سفیدتحویلم 9خردادبود
محمد : شما سقف فلزی فاکتور شدی
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟