داستان برند منصوری؛ لوکس‌ترین شرکت تیونینگ جهان با مدیریت کوروش منصوری

 

داستان برند منصوری؛ لوکس‌ترین شرکت تیونینگ جهان با مدیریت کوروش منصوری

 
در صنعت افترمارکت و بهینه‌سازی خودروهای مدرن، منصوری دارای جایگاه ویژه‌ای است. این برند با مدیرعاملی کوروش منصوری، تفاوت‌های مهمی با دیگر شرکت‌های تیونینگ دنیا دارد.
 
 
برای مردم ما، شنیدن نام‌های ایرانی در میان برندهای برتر جهان، غرورآفرین است. حتی اگر مالک یا مؤسس یک شرکت موفق خارجی، چند دهه‌ قبل کشورمان را ترک کرده و تمامی دوران تحصیل یا توسعه‌ی حرفه‌ای خود را خارج از ایران گذرانده باشد؛ باز هم برای مردم ما دارای اهمیت خواهد بود. شرکت منصوری و در راس آن، کوروش منصوری، چنین شرایطی دارد تا برای علاقه‌مندان به صنعت خودرو و همچنین دوست‌داران افراد موفق با اصالت ایرانی، مایه‌ی افتخار باشد.
 
چرا برند منصوری در بازار جهانی، اهمیت دارد؟
مصنوری به‌عنوان عرضه‌کننده‌ی مدل‌های تقویت‌شده با طراحی مستقل و امکانات لوکس، یکی از بهترین‌های دنیا است. این شرکت، پشت سر برابوس و ABT، همواره در میان برندهای ارزشمند و سودآور صنعت تیونینگ خودرو جهان قرار دارد، درحالی‌که مستقل از غول‌های خودروسازی دنیا، با تکیه بر سهام‌داران خصوصی فعالیت می‌کند. چنین شرایطی، یکی دیگر از عوامل محبوبیت کوروش منصوری و شرکت او در میان علاقه‌مندان خودرو ایران و جهان است؛ چراکه علاوبر ارزش اقتصادی و مهندسی، زیرمجموعه‌ی خودروسازان مشهور، محسوب نمی‌شود.
 
 
دیگر موضوع مهم برای برند منصوری، جسارت باورنکردنی در سرمایه‌گذاری روی خودروهای گران‌قیمت و تولید محدود است. به‌عنوان مثال، منصوری اولین شرکت تیونینگ دنیا بود که ابرخوردوی بوگاتی ویرون را ارتقاء داد. در تاریخ خودروسازی، هرگز سابقه نداشت که برندهای افترمارکت، سراغ مدل‌های سوپرلوکس ساخت رولزرویس یا بنتلی بروند؛ اما منصوری علاوه‌بر تقویت پیشرانه‌ی محصولات اصیل انگلیسی، امکانات رفاهی و کیفیت کابین آن‌ها را بهبود بخشید.
 
منصوری با سرعتی بسیار بالا رشد کرد و سود خود را صرف توسعه‌ی دپارتمان‌های مختلف نمود. امروزه، بسیاری از برندهای تیونینگ، مثل کان دیزاین انگلیس، قطعات مورد نیاز خود را به دیگر شرکت‌ها سفارش می‌دهند. خصوصا زمانی‌که تولید ادوات با مواد جدید، مثل فیبرکربن لازم باشد؛ برون‌سپاری پروژه و سفارش قطعات به دیگر تولیدکنندگان، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. منصوری، هنوز هم در گروه معدود شرکت‌های تیونینگ دنیا است که کارخانه‌ی اختصاصی برای تولید تجهیزات فیبرکربن، چرم و چوب دارد. طراحی و ارتقاء فنی محصولات منصوری، به‌طور کامل، توسط پرسنل شرکت انجام می‌شود؛ درحالی‌که از کیفت بسیار بالایی برخوردار است. آن‌ها می‌توانند؛ هر خودرویی در جهان را، همراه‌با بدنه، چرخ، کابین و پوسته موتور، تماما از فیبرکربن بازتولید کنند.
 
 
نباید فراموش کنیم، منصوری یک برند با شخصیت عالی است. این شرکت، معمولا لوگوی خود را جایگزین برند سازنده می‌کند تا نشان دهد، محصولاتش تا چه اندازه متفاوت از نمونه‌ی اصلی هستند. معدود غول‌های تیونیگ جهان، مثل منصوری، برابوس، کارلسون و چند شرکت دیگر، به‌حدی از کیفیت و استاندارد در محصولات خود رسیده‌اند، که رسما از تولیدکنندگان اصلی، اجازه‌ی دخل و تصرف در نماد تجاری دارند.
 
مجموع پرسنل منصوری در خطوط تولید و مهندسی دپارتمان‌های مختلف، حدود ۲۰۰ نفر عنوان شده است. این تعداد از کارکنان، باتوجه‌به سودآوری و تنوع محصولات، تاییدی دیگر بر قابلیت‌های تیم مدیریتی شرکت و خصوصا کوروش منصوری در راس هیئت مدیره دارد. علاوه‌بر این، نمایشگاه‌های رسمی عرضه‌کننده‌ی محصولات منصوری هم در سراسر جهان، به ۲۰ مرکز می‌رسند که علاوه‌بر اروپا، کشورهای امریکا، افریقا جنوبی، هند، چین، کره‌جنوبی و ژاپن را شامل می‌شود.
 
سال ۱۳۳۹ خورشیدی در شهر چالوس، کوروش منصوری متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات متوسطه به انگلستان مهاجرت کرد و به‌گفته‌ی خودش، علاقه‌مند سبک طراحی خودروهای بریتانیایی شد. کوروش منصوری تا سن ۲۹ سالگی، فعالیت تجاری مستقل نداشت؛ اما با جدیت تلاش می‌کرد تا اطلاعات کاملی درباره‌ی ارزش واقعی خودروهای کلکسیونی، هنر ساخت بدنه به‌صورت دست‌ساز و فناوری‌های مرتبط با مهندسی خودرو کسب کند. . او خیلی زود متوجه شد، بازار متمول و پرمخاطب انگلستان، فاقد توان مهندسی آلمان، برای ارتقاء فنی و ظاهری خودروهای مدرن است. سال ۱۹۸۹، کوروش منصوری اقدام به تأسیس شرکت AP دیزاین در آلمان کرد تا همکاری نزدیکی با برندهای فعال در صنعت افترمارکت و تیونینگ داشته باشد.
 
Kourosh Mansoryکوروش منصوری صاحب برند منصوری  (ایستاده) درکنار اریک لوت، مالک شرکت ساعت‌ گراهام
 
چند سال بعد از طراحی و تولید قطعات بدنه برای چند شرکت تیونینگ آلمانی، منصوری اقدام به ثبت یک شرکت جدید با نام خود کرد تا مستقل از دیگران، عمل کند. به همین دلیل، دفتر مرکزی شرکت در مونیخ آلمان با نام تجاری منصوری، به ثبت رسید.
 
کوروش منصوری دلیل تمرکز خود بر خودروهای انگلیسی را، حفظ دوستی و فضای همکاری با برندهای تیونینگ آلمانی، عنوان کرده است. اوایل سال‌های ۲۰۰۰، برابوس، کارلسن، اشنیتزر، تک‌آرت، گامبالا، ABT و بسیاری دیگر، انواع خودروهای آلمانی را بهینه‌سازی می‌کردند و فعالیت منصوری در این زمینه، احتمالا به شکست تجاری می‌انجامید. به همین دلیل، آن‌ها تصمیم گرفتند با جسارت، سراغ مدل‌هایی بروند که غالب شرکت‌های تیونینگ دنیا، نادیده می‌گیرند.
 
تا سال ۲۰۰۱، عمده محصولات منصوری برای بازار بریتانیا تولید می‌شد و عموما، متمرکز بر رولزرویس، استون مارتین و تعداد محدودی فراری بود. اواسط همان سال، کارخانه‌ی دوم شرکت در فیشتل بریج آلمان تأسیس شد تا امروزه، بزرگ‌ترین مرکز طراحی و تولید منصوری باشد. علاوه‌بر کارخانه‌های مختلف در آلمان و سوئیس، منصوری دارای چند گالری فروش در کشورهای مختلف است که ۲۰ مکان در اروپا، امریکا، افریقای جنوبی، ژاپن، چین و کره‌جنوبی را شامل می‌شود.
 
یکی از اتفاقات مهم برای برند منصوری، تصاحب شرکت تیونینگ رین‌اسپید (Rinspeed) در زوریخ سوئیس بود. رین‌اسپید سال ۱۹۷۹ تأسیس شد و تا اواخر قرن بیستم، یکی از مهم‌ترین مراکز دنیا در زمینه‌ی تقویت و بهینه‌سازی محصولات پورشه بود. سال ۲۰۰۷، بخش اصلی سهام رین‌اسپید به منصوری فروخته شد تا سومین خط تولید شرکت باشد. امروزه، آن دسته از خودروهای منصوری که ساخت سوئیس باشند، لوگوی اختصاصی با طرح پرچم سوئیس، روی فرمان دارند.
 
چند خط تولید در زیرمجموعه‌ی شرکت منصوری فعالیت دارند که محصولات آن‌ها، علاوه‌بر تولیدات برند اصلی، به مشتریان خصوصی نیز فروخته می‌شود.
 
کارخانه بزرگ منصوری در زمینه‌ی تجهیزات قالب‌گیری و ساخت با مواد فیبرکربن، که یکی از بهترین‌ها دنیا است و قطعات فیبر کربن را به رنگ دلخواه تولید می‌کند؛ دپارتمان‌های نجاری و چوب هم، فعالیت گسترده‌ای در این شرکت دارند. در شرکت منصوری، بخش چوب، فیبرکربن و مواد کامپوزیت، به‌دلیل ماهیت کاری، هماهنگ با هم عمل می‌کنند.
 
بخش چرم، پارچه و خیاطی، دیگر عضو مهم منصوری هستند که نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی و تزئینات کابین دارند. در این قسمت، علاوه‌بر صنعت‌گران زبردست که کارهای دقیق با دست انجام می‌دهند؛ بهترین تجهزات برش و دوخت ماشینی هم استفاده می‌شود. طرح‌های صندلی، داشبورد و فرمان در خودرهای منصوری، معمولا آنچنان پیچیده هستند که با تکیه بر هنرهای دستی و بدون بهره‌گیری از تجهیزات برش CNC، قابل تولید نیستند.
 
دپارتمان پلی‌اورتان، مجموعه‌ی نسبتا جدیدی در شرکت منصوری است. این ماده‌ی صنعتی مقاوم و سبک‌زون، جایگزینی مناسب برای پلاستیک است که با ترکیبات سخت، برای دستگیره‌ها یا قطعات بدنه استفاده می‌شود.
 
 
فرمان خودرو، اهمیت زیادی برای مدیران و طراحان منصوری دارد. به همین دلیل، بخش ویژه‌ای از شرکت با هدف تولید فرمان اختصاصی برای محصولات منصوری، تأسیس شده است. با نگاهی دقیق به فضای داخلی در جدیدترین خودروهای منصوری، متوجه تفاوت فرمان این مدل‌ها با نمونه‌ی استاندارد خواهید شد. این ترفند خلاقانه و البته پرهزینه، حتی توسط غول‌های تیونیگ دنیا، مثل برابوس، نادیده گرفته می‌شود. فرمان در بعضی خودروهای منصوری، ظاهری متفاوت از نمونه‌ی اصلی و هماهنگ با دیگر اجزاء طراحی داخلی دارد؛ اما تجهیزات و دکمه‌های الکترونیک مرتبط با آن، مطابق نسخه‌ی اصلی، ارایه می‌شوند.
 
 
دپارتمان تولید رینگ‌های آلومینیوم و فیبرکربن، یکی از دیگر بخش‌های مهم و سودآور منصوری است که محصولات آن، فروش خوبی در بازار دارند. تمامی چرخ‌های ساخت منصوری، دارای طرح ثبت شده و اختصاصی این برند هستند. علاوه‌بر مدل‌هایی که تیراژ تولید محدود برای خودروهای خاص منصوری دارند؛ امروزه ۳۰ نوع، رینگ متفاوت توسط این شرکت عرضه می‌شوند که حضوری یا اینترنتی، قابل سفارش هستند.
 
 
اگر علاقه‌مند خودروهای مدرن و اتقاءیافته باشید؛ مسلما تصاویر خودروهای مختلف با لوگوی منصوری را دیده‌اید؛ اما احتمالا از دیگر فعالیت‌های این شرکت که در ادامه‌ی مطلب معرفی می‌شوند، بی‌خبر هستید.
 
بسیاری از خودروسازان دنیا، مثل رولزرویس، بوگاتی و بی‌ام‌و دارای خط تولید پوشاک و دیگر اقلام لوکس هستند. در این زمینه، منصوری دارای دپارتمان‌هایی است که تولید لباس‌ و کفش (Luxury Fashion)، عینک، کیف و چمدان و همچنین اقلام تزئینی از جنس فیبرکربن مثل النگو یا جاسیگاری را شامل می‌شود.
 
منصوری به‌لطف مالکیت کارخانه‌ی تولید و قالب‌گیری فیبرکربن، محصولات متنوعی با این مواد عرضه می‌کند که علاوه‌بر نصب در خودروها، کاربری شخصی و لوکس دارند. به‌عنوان مثال، کلاه کاسکت ایمنی با برند منصوری و مواد فیبرکربن، براساس اندازه سر سفارش‌دهنده، تولید می‌شود.
 
خرید بالشت از برند منصوری، عجیب به نظر می‌رسد؛ اما چنین محصولی با چرم مرغوب و کیفیت دوخت بسیار بالا در فروشگاه منصوری به قیمت ۱۲۹ یورو فروخته می‌شود. صندلی‌های اداری هم با ترکیب چرم و فیبرکربن، توسط منصوری تولید می‌شئوند که البته، ۱۵۰۰ تا ۱۵ هزار یورو، قیمت دارند. علاوه‌بر محصولات استاندارد، خریدار می‌تواند به سفارش خود و مطابق اندازه‌ی دقیق بدن، صندلی مخصوص به خود را سفراش دهد.
 
میزهای اداری و چراغ‌های لوکس، دیگر محصولات مرتبط با دپارتمان اداره و خانه (Home and office) در شرکت منصوری هستند.
 
هرچند که شرکت‌هایی مثل بوگاتی، استون مارتین و لکسوس، سال‌ها قبل وارد همکاری با برندهای تولیدکننده‌ی قایق‌های لوکس شدند، منصوری به‌تازگی عنوان کرده است که برنامه‌هایی برای تولید هواپیماهای لوکس دارد.
 
اندک تصاویر منتشر شده از پروژه‌ی جدید منصوری، فراتر از طراحی داخلی یک هواپیما است. این شرکت، رویاهای بلندپروازنه‌ا‌ی در زمینه‌ی ساخت هواپیما با طراحی بدنه و شرایط اختصاصی دارد. دپارتمان هوانوردی منصوری، محصولاتی کاملا سفارشی و تولید محدود ارایه خواهد کرد که نمای داخلی و خارجی مطابق با سلیقه‌ی خریدار خواهند داشت. اگر این پروژه به سرانجام برسد، منصوری اولین تولیدکننده‌ی هواپیماهایی شخصی با بدنه و کابین فیبرکربن خواهد بود.
 
سبک بدنه‌ی گلف کارت، مدل‌های هستند که معمولا در زمین‌های گلف برای جابه‌جایی افراد و تجهیزات آن‌ها استفاده می‌شوند. این خودروها، کوچک و کم‌سرعت هستند؛ اما برای طبیعت‌گردی در املاک شخصی و محیط‌های وسیع، کاربرد دارند.
 
گاریا، نام زیرمجموعه‌ای از منصوری است که خودروهای گلف کارت ۲ سرنشینه تولید می‌کند. بعضی از این محصولات، استاندارد لازم برای تردد در جاده‌های عمومی اروپا و امریکا نیز دارند. کیفیت بسیار بالا در ساخت بدنه و صندلی‌ها، درکنار موتور برقی فاقد آلودگی که نهایت سرعت ۶۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند؛ مهم‌ترین ویژگی مدل‌های مختلف گاریا است.
 
 
خریداران جت اسکی RXT-X 260 RS ساخت شرکت سی‌دو (See Doo) می‌توانند با استفاده از طرح منصوری، نمونه‌ای با بدنه‌ی فیبرکربن خریداری کنند. این محصول، نه‌تنها ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد است؛ بلکه مجهز به پیشرانه‌ی قدرتمند ۵۵۰ اسب‌بخار عرضه می‌شود.
 
هرچند که تاریخچه‌ی منصوری، چندان طولانی و سرشار از اتفاقات پرفراز و نشیب نیست؛ محصولات تولیدی این برند دارای تنوع و گستردگی بسیار زیادی هستند. در ادامه‌ی مطلب، نگاهی کوتاه به شاخص‌ترین مدل‌های تولیدی یا ارتقاء‌یافته توسط منصوری داشته‌ایم.
 
اولین محصول منصوری که شهرت جهانی پیدا کرد، ساخت استون‌ مارتین بود. ونکوئیش S با طرج بدنه‌ی سیاه زرد یا تمام سفید، همراه پوشش چرم در تودری‌ها، فرمان و سقف، فاقد فیبر کربن در محیط خارجی بدنه بود. زیر کاپوت این خودرو، ادوات مختلف مثل میله‌های تعادلی دسته موتور و پوشش خارجی تجهیزات فنی، دارای مواد فیبر کربن هستند تا وزن خالص، به عدد بسیار خوب ۱۸۵۰ کیلوگرم برسد.
 
منصوری به‌لطف ارتقا فنی و ظاهری، توانست ارزش استون مارتین ونکوئیش S را به قیمتی در حدود ۷۰۰ هزار دلار افزایش دهد. این محصول، می‌توانست در زمانی کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد که برتری مهمی نسبت به مدل استاندارد محسوب می‌شد.
 
پروژه‌ی بلندپروازانه‌ی منصوری با کد C199، منجر به افزایش شهرت این برند در سال ۲۰۰۸ شد. مرسدس بنز SLR مکلارن، به‌دلیل اینکه حاصل همکاری غول خودروسازی آلمان با یک برند انگلیسی و تیراژ تولید نسبتا پایین (۲۱۵۷ دستگاه) بود؛ توسط شرکت‌های تیونینگ مرسدس بنز در آن زمان، مثل برابوس و کارلسون نادیده گرفته شد.
 
منصوری از فرصت استفاده کرد و پیشرانه‌ی اصلی با قدرت ۶۱۷ اسب‌بخار و گشتاور ۷۸۰ نیوتن‌متر را به ۶۹۰ اسب‌بخار و ۸۸۰ نیوتن‌متر ارتقا داد. سپس، وزن خالص خودرو با فیبرکربن در بدنه، اتاق و تجهیزات فنی، حدود ۷۰ کیلوگرم، سبک‌تر شد. محصول نهایی، به‌جای ۳.۵ ثانیه در ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسید و برچسب قیمتی بیش از یک میلیون دلار داشت. نمونه‌هایی از مرسدس بنز SLR مکلارن منصوری، با بدنه‌ی تمام فیبر کربن نیز ساخته شد.
 
تاکنون ۴ دستگاه بوگاتی ویرون و یک نسخه از شیرون، توسط منصوری بهینه‌سازی شده است. ویرون‌های منصوری، علاوه‌بر فیبرکربن در قسمت‌های مختلف بدنه، با طرحی شبیه به بال پرنده در جلوپنجره‌ی بوگاتی، شناسایی می‌شوند.
 
لینه‌آ وینسرو (linea vincero) سال ۲۰۰۹ معرفی شد و تنها بوگاتی ویرون با تیوینگ یک شرکت مستقل در دنیا بود. این محصول، حدود ۹۰ اسب‌بخار نسبت به نسخه‌ی استاندارد، قدرت بیشتر داشت و همراه‌با پوشش تیره در بیرون و سفید در داخل، خیلی زود به قیمت ۲.۷ میلیون دلار فروخته شد. نسخه‌هایی از ویرون منصوری با نام‌های ویوره دایموند (Vivere Diamond) و لینه‌آ ده‌اورو (LINEA D'ORO) بدنه‌ی تمام فیبر کربن دارند.
 
 
منصوری، بعد از معرفی بوگاتی شیرون هم، اولین و تنها برند جهان نام گرفت که بدنه‌ی این ابرخودروی میلیون دلاری را، ارتقا داد.
 
چند دستگاه، مرسدس بنز SLS هم توسط منصوری بهینه‌سازی شدند که مهم‌ترین آن‌ها، کورمیوم (CORMEUM) نام دارد. منصوری با عرضه‌ی کورمیوم در سال ۲۰۱۱، ثابت کرد علاوه‌بر تیونینگ فنی، توانایی تغییر چهره (Face Lift) محصولات خودروسازان بزرگ را دارد.
 
 
نسخه‌ی نهایی، شباهت زیادی به خودروهای فراری، مثل 599 داشت و در نگاه اول، به‌عنوان یک مرسدس بنز، شناخته نمی‌شد. کورمیوم با بدنه‌ی تمام فیبر کربن، ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از SLS استاندارد بود. ارتفاع بدنه در جلو و عقب هم به ترتیب، ۶۶ میلی‌متر و ۸۴ میلی‌متر کاهش داشت.
 
منصوری همچنین، کیت بدنه‌ی سفارشی برای خریداران SLS تهیه کرد تا بتوانند محصول خود را با همکاری طراحان این شرکت، شخصی‌سازی کنند. در فهرست پیشنهادی منصوری، علاوه‌بر قطعات فیبر کربن برای بدنه، انواع جلوپنجره، سپر، فرمان، صندلی، آینه بغل و رینگ اسپرت، قابل انتخاب هستند که می‌توانند، مجموعا بیش از ۳۰۰ هزار دلار هزینه داشته باشند.
 
علاوه‌بر 911، محصولات مدرن پورشه شامل پانامرا و کاین، همیشه مورد توجه منصوری بوده‌اند. سال ۲۰۱۰، اولین نسخه از پانامرا منصوری معرفی شد و تا امروز، همچنان مدل‌های متنوعی از پانامرا توسط منصوری، بهینه‌سازی می‌شوند.
 
مصنوری در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸، نسخه‌ای از پانامرا اسپرت توریزمو را معرفی کرد که روی کاپوت، سپرهای و اجزاء بدنه، مجهز به نسل جدید فیبرکربن‌ها موسوم به کالج (collage carbon fiber) بود. این سبک، قبلا توسط منصوری روی بوگاتی ویرون و چند محصول دیگر هم وجود داشت؛ اما همراه‌با رنگ قهوه‌ای بدنه و کیفیت بسیار بالای دوخت چرم در فضای کابین، مورد توجه و تحسین کارشناسان قرار گرفت.
 
پورشه کاین هم، از جمله محصولات دارای کیت بدنه در مجموعه‌ی منصوری است. نسل جدید یا قدیم این خودرو، می‌تواند مجهز به سپر، جلوپنجره، کاپوت، اسپویلر و رینگ‌های اختصاصی منصوری، تغییر کند. در فضا داخلی نیز، تقریبا همه‌چیز از فرمان گرفته تا صندلی‌ها و کفپوش، می‌توانند با رنگ و طرح انتخابی کارفرما، شخصی‌سازی شوند.
 
منصوری با تیونینگ خودروهای لوکس انگلیسی، مشهور شد و به همین دلیل، هنوز هم توجه ویژه‌ای به محصولات بنتلی، رولزرویس و استون مارتین دارد. در این بین، نسخه‌ی منصوری از بنتلی بنتایگا اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
اولین نمونه‌ی ارتقایافته از شاسی‌بلند لوکس بنتلی، توسط منصوری در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این محصول، مانند بنتلی کنتیننتال، همچنان با انواع کیت بدنه و ادوات مخصوص کابین، مورد توجه مشتریان منصوری است. نسخه‌های مختلف از سوپرلوکس بنتلی مولسان و فلاینگ اسپر هم، در سبد منصوری دیده می‌شوند.
 
منصوری همچنان، از معدود برندهای دنیا با جسارت و فناوری لازم برای تیونینگ رولزرویس است. طراحان و مهندسان این شرکت، تقریبا تمام ادوات کابین در انواع خودروهای رولزرویس را به سلیقه‌ی خود یا سفارش مشتری تغییر می‌دهند.
 
 
شاسی‌بلند لوکس و تازه‌تولید رولزرویس کالینان هم، به‌صورت تک‌نمومنه توسط منصوری تولید شده است که با نام نسخه‌ی بیلیونر شناخته می‌شود و ۱.۳ میلیون‌ دلار، قیمت دارد. مشابه محصولات پورشه، خریداران مدل‌های مختلف رولزرویس، شامل ریث، گوست، فانتوم، داون و کالینان هم می‌توانند با ارسال خودرو به شرکت منصوری، از انواع آپشن‌های فنی یا ظاهری این برند، استفاده کنند.
 
لامبورگینی و فراری، از گذشته مورد توجه منصوری بودند. حتی مازراتی گران‌توریسمو هم با برند منصوری تولید شده است. این خودروها، علاوه‌بر تغییر چهره در محیط خارجی و داخلی، توسط مهندسان منصوری با ارتقاء فنی و افزایش قدرت نیز، قابل سفارش هستند.
 
 
در میان انواع محصولات فراری که با برند منصوری تولید می‌شوند؛ سری خودروهای سیراکوزا (SIRACUSA) براساس فراری ۴۸۸ ، فروش بالایی دارند. مدل F۱۲ هم با نسخه‌های تک‌نمونه از لا رولوزیون (LA REVOLUZIONE) و استالون (Stalone) توسط منصوری تولید شده‌اند.
 
لامبورگینی اونتادور، بارها توسط منصوری تیونینگ شده و دارای کیت بدنه‌ی سفارشی برای مشتریان است. واژه‌ی کربونادو (CARBONADO) به آن دسته از اونتادورهای منصوری اختصاص دارد که مجهز به بدنه‌ی تمام ‌فیبرکربن هستند. این خودروها علاوه‌ر کاهش وزن قابل‌توجه، مجهز به پیشرانه‌ای با قدرت ۱۲۵۰ اسب‌بخار هستند و در زمانی حدود ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسند. منصوری همچنین از معدود شرکت‌های ارتقاءدهنده‌ی لامبورگینی اوروس است.
 
بعد از برابوس، شاسی‌بلند G کلاس با تیونینگ منصوری، دارای ارزش خاصی برای علاقه‌مندان و کلکسیونرها است.
 
علاوه‌بر نسخه‌های استاندارد با کیت بدنه‌ی منصوری، این شرکت می‌تواند G کلاس ۶ چرخ و ۳ دیفرانسیل هم تولید کند. چنین خودرویی، با افزون بر۸۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، یکی از بهترین شاسی‌بلندهای دنیا برای حرکت در مسیرهای خارج جاده است.
 
تنها خودروی اسپرت برقی در سبد منصوری، تسلا مدل S است که البته، قدرت و گشتاور متفاوت از مدل استاندارد ندارد.
 
 
منصوری تلاش کرده است تا با استفاده از رینگ‌های ۲۲ اینچ، ادوات فیبر کربن و تزئینات مرغوب در کابین، علاو‌بر افزایش زیبایی تسلا مدل S، کاهش وزن برای این خودرو فراهم کند.
 
منصوری با استفاده از پیشرانه‌ی سفارشی ساخت شرکت S&S امریکا، اقدام به تولید موتورسیکلت زاپیکو کرده است.
 
 
موتور ۲۰۸۰ سی‌سی، قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار فراهم می‌کند و زاپیکو را، در زمانی حدود ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رساند. این موتورسیکلت، از بدنه، شاسی، دیسک و رینگ‌های فیبرکربن استفاده می‌کند و ۳۴۰ کیلوگرم، وزن خالص دارد. قیمت نهایی زاپیکو، فقط به خریداران واقعی اعلام شده است.
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , منصوری , تیونینگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد