احتمال بازتولید رنو تندر ۹۰ با قطعات ایرانی

 

احتمال بازتولید رنو تندر ۹۰ با قطعات ایرانی

 
طبق گفته‌ی قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تولید مجدد تندر ۹۰ با پیشرانه‌ی تولید داخل در دستورکار قرار دارد.
 
 
بهزاد اعتمادی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که بعد از برجام با شرکت فرانسوی رنو امضا کرده بود، در چه مرحله‌ای است؟، گفت:
 
این قرارداد تقریبا تعلیق شده است. اگرچه شرکت رنو سرمایه‌هایی در ایران به‌جای گذاشته و رفته، به‌هر‌حال آن‌ها منتظرند توافق‌ها دوباره برگردد و کار خود را در ایران از سر بگیرند.
 
ناگفته‌هایی از قرارداد دولتی ایران با رنو
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به اینکه آیا سازمان گسترش درصورت لغو تحریم‌ها، بازهم با فرانسوی‌های بدعهد وارد مذاکره خواهد شد، گفت:
 
بستگی به شرایط دارد. ما نمی‌خواهیم با دنیا قهر کنیم. اگر شرایط ما را بپذیرند، با آن‌ها کار می‌کنیم. به‌هر‌حال در این مدت تعلیق قرارداد، زیرساخت‌های خود را آماده می‌کنیم و اگر بار دوم این اتفاق رخ ندهد؛ یعنی آن‌قدر ظرفیت برای خود ایجاد کرده باشیم که اگر آن‌ها باردیگر ایران را ترک کردند، مجدد بتوانیم روی پای خود بایستیم.
 
برنامه‌ای برای تولید مشترک با خودروسازان ژاپن
اعتمادی در جواب به این سؤال که آیا با حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران، در حوزه‌ی صنعت خودرو هم مذاکره شد یا خیر؟ گفت:
 
برنامه‌ای برای تولید مشترک با خودروسازان ژاپنی نداریم.
 
 
همچنین، وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر جهت از سمت خودروسازان فرانسوی به سمت خودروسازان ژاپنی یا کره‌ای در دستورکار صنعت خودرو ایران قرار دارد؟ اظهار کرد:
 
به‌طورقطع این کار انجام می‌شود و حتما در برنامه قرار دارد. این در حالی است که اگر در گذشته اولویت صنعت خودروسازی ایران، همکاری با شرکت‌های فرانسوی ازجمله پژو بوده، به این دلیل است که خط‌تولید صنعت خودرو ایران براساس همکاری با شرکت پژو طراحی شده بود؛ ولی با این شرایط، به‌طورقطع استقلال از صنعت خودرو فرانسه اتفاق خواهد افتاد.
 
تندر نود را با پیشرانه‌ی ملی تولید خواهیم کرد
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این پرسش که اکنون تولید خودروهای فرانسوی ازجمله تندر و رنو ساندرو و برخی دیگر از خودروهای رنو به صفر رسیده، می‌توان این تغییر جهت را به سمت خودروسازان دیگر دنیا برد؟ چنین گفت:
 
ما اکنون در شرایط تحریم به‌سر می‌بریم. صنعت خودرو ایران تا آخرین قطعاتی که شرکت رنو به ایران وارد کرده بود، به خط‌تولید منتقل و استفاده کرده است و اکنون دیگر هیچ قطعه‌ای از رنو در دست نیست. موضوع تولید تندر ۹۰ با پیشرانه‌ی جدید در دستورکار قرار دارد؛ ولی اکنون نمی‌توان نوع آن را اعلام کرد؛ اما به‌هر‌حال این موضوع در دستورکار قرار دارد.
 
اعتمادی درباره‌ی سرنوشت پلتفرم مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خودروسازان فرانسوی گفت:
 
دستور اول رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پیگیری طراحی و به‌ثمر‌رساندن پلتفرم جدیدی در صنعت خودرو ایران است؛ به این معنا که او تأکید بسیاری بر تعمیق ساخت داخلی خودرو می‌کند و عملا در حوزه‌ی خودرو و نفت‌و‌گاز و پتروشیمی و سایر صنایع ازجمله فولاد و سیمان، تاحدممکن بتوان ساخت داخل را تعمیق داد.
 
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود:
 
جایی که ممکن است ساخت داخلی توجیه اقتصادی نداشته باشد؛ اما به‌واسطه‌ی اولویت ما، یعنی تولید و رونق تولید، حتی اگر به دوبرابر قیمت خارجی نیز بتوانیم قطعه‌ای را در داخل بسازیم، این کار را خواهیم کرد و از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کنیم. در صنعت خودرو بعد از برجام ما استراتژی داشتیم که ۶۵۰ هزار دستگاه جدید در کشور ساخته شود؛ ولی بعد از تحریم استراتژی را عوض کردیم؛ چراکه شرکای خارجی ایران را ترک کردند و عملا خودروهایی که قبلا تولید می‌شد، دوباره در دستورکار قرار داده‌ایم.
 
اعتمادی گفت:
 
براین‌اساس، برنامه‌ی کوتاه‌مدتی طراحی شده است؛ به این معنا که برخی از کالاها وارداتی باشند؛ چراکه در دنیا، یک کشور همه کالاها را تولید نمی‌کند. ما ارزبری را کاهش می‌دهیم تا تعادل ارزی را در کوتاه‌مدت کاهش دهیم؛ اما در میان‌مدت، برنامه‌ی ما این است که بتوانیم خودروهای خود را به‌لحاظ کیفی و کمّی ارتقا دهیم تا قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را داشته باشند و تراز ارزی ما مثبت شود.
 
 
اعتمادی درپایان اعلام کرد:
 
در مرحله‌ی سوم، تقویت شرکت‌های طراحی مهندسی و مراکز تحقیق‌وتوسعه و نیز جذب همکاری صاحبان فناوری این رشته‌ی صنعتی در دنیا را در دستورکار داریم و امیدواریم تا انتهای این برنامه، به طراحی پایه‌ی خودرو دست یابیم و روی این پلتفرم فیس‌های متفاوتی خواهیم داشت. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد در سه سال آتی، به پلتفرم کاملا طراحی‌شده‌ی مهندسان داخلی دست یابد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تندر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکیj7 ابو محمد : سلام خدمت J7 رضا ممنون عزیز ان شاء الله برای شما هم هرچه زودتر مراحل طی بشه وتحویل بگیرید.
شاهین اسفند : سلام اسفند ماهی ها دارن فاکتورمیشن اما برای من هنوز دعوت نامه نیومده واریزی خودم ۶/۸
شاهین پلاس : اقا درست میگن ۱۶ اسفند فاکتورشده امامن برای خودمن دعوتنامه هنوز نیومده ۸ شهریورم
دیانا : سلام این کسی که به اسم من پیام داده من هم فاکتور شدم دروغ میگه من موندم آی آدمها از رو قیامت نمیترسن
مریم j4 سفید : ثبت نام ۲۰ آبان تحویل سیستمی ۱۱ اسفند شاسی ۲۳ فروردین فاکتور ۲۵ فروردین در انتظار صدور پلاک همچنان متوقف شده
مبین 30 اسفند : معمولاً کمتر از یک هفته میرسه نمایندگی سلام تکمیل وجه شما کی بوده.
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
متین : سلام آقا توحید ماشین ما 30 پلاک آنلاین شده هنوز همینطور مانده چند روز دیگر به دستمون میرسه شهرستان
اشترانکوه : سلام‌ راعی تا حالا به پست یه لر خوردی؟
207 طرح مادران اسفند : سلام 4 روزه تخصیص پلاک خورده اما هنوز روی اماده تحویل میچرخه واینکه بیمه نامه دانلود نمیشه کسی بوده اینطوری باشه
متین : سلام آقا توحید ماشین ما 30 پلاک آنلاین شده چطور هنوز چراغ تحویل روشن نشده وضعیت میزنه پلاک آنلاین چند روز دیگه به دستمون میرسه شهرستان
کارت سوخت : آقا محمد خیلی لایک داری. تشکر ویژه
15بهمن تکمیل وجه : خدالعنت کنه سایپا روامروزم فاکتورنشدیم خراب بشه این شرکت سایپا روسر مسئولینش
اطلس اذر : بابا شما دیگه چقدر ساده اید این راعی اصلا وجود خارجی نداره یه کسیه مثل منو،طرف اینقدر بیکاره که اسم معاونت فروش گذاشته و پیام میده و داره امید مارو از بین میبره و شماهم ازش مشورت میگیرید سایپا این ماه باید فاکتور کنه به دلیل این که ما 13 ام ساعت 10 حقمونو میگیریم تامام.
کوییک خطای مجوز : سلام ودرود دوستانی کوییک rs که مشکل خطای مجوز شماره گذاری دارند ما امروزم پیگیری کردیم و متاسفانه پارس خودرو به وعده خود عمل نکرد هفته پیش گفت شنبه یکشنبه والان میگه یکی دوروز دگه ما دوهفته درتلاش بودیم ازهفته قبل فشار رو بیشتر کردیم با چند نفر ازدوستان و یه تکونی اینا به خودشون دادند تا مراحل نهایی پیش رفتن لذا الان به یاری شما عزیزان نیازمندیم لطفا با ما همکاری کنید و این هفته هرروز با تماس هاتون فشار رو اینا بیشتر کنید نزارید نفس بکشند تا پلاک نشدیم این همه حرص جوش خوردیم نتیجه نداد باید با تلاشمون حقمون بگیریم این هفته فشار حداکثری با تماساتون همکاری کنید ان شاء الله نتیجه رو آخر هفته میبینیم 02148914076مسئول شماره گذاری پلاک پارس خودرو 02148914117حوزه شکایت پارس خودرو دوستان کوتاهی نکنید یادتون باشه ما طلب کاریم نه اونا پس با کمال احترام جوابشون درحد شخصیت خودشون باید داد به وعده روزا آینده اینا قانع نباشیدچون وعده پوچ تو ذاتشونه تا پلاک نشدیم ادامه میدهیم لطفا یاری کنیدباتشکرازهمه
سعید 17 بهمن : عجب اشتباهی کردم سایپا شرکت کردم هیچ کاری نمیتونیم بکنیم فقط باید صبر کنیم
21ابان : بلاخره امروز چراغ سبز روشن شد تحویل 22 ابان ماه