مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ ۴ سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد

 

مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ ۴ سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد

 
مرسدس AMG پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری با کد M139 را معرفی کرده که در نسخه S  با قدرت ۴۱۵ اسب‌بخار، قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تولیدانبوه در جهان محسوب می‌شود.
 
 
تیم AMG شرکت مرسدس بنز به‌تازگی قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری تولیدشده برای خودروهای تولیدانبوه را معرفی‌کرده است. پیشرانه‌ی جدید AMG برای سری خودروهای 45 درنظر گرفته‌شده است. این پیشرانه در قوی‌ترین مدل خود که پسوند S دارد، ۴۱۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و جایگزین پیشرانه‌های استفاده‌شده در مدل‌های A45، CLA45 و GLA45 می‌شود.
 
 
با وجود ظرفیت بالای پیشرانه‌ی فعلی A45 با قدرتی بین ۳۵۵ تا ۳۷۶ اسب‌بخار، مدیر بخش توسعه موتوری AMG عقیده‌ دارد که ملزومات آلایندگی، نیاز به قدرت بیشتر، وزن کمتر و جانمایی بهتر در نسل جدید خودروهای کامپکت مرسدس بنز، یک بازنگری کلی در پیشرانه‌ی ۴ سیلندر را می‌طلبید. به‌گفته‌ی رالف ایلنبرگر، تنها چند پیچ‌و‌مهره از پیشرانه‌ی قبلی در موتور جدید استفاده‌شده است. پیشرانه‌ی جدید که با کد M139 شناخته می‌شود، در حالت استاندارد ۳۸۲ و در حالت S، تا ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور موتور هم در این دو مدل به ۴۷۸ و ۴۹۸ نیوتن‌متر می‌رسد.
 
 
یکی دیگر از اهداف بزرگ تیم AMG، تغییر در تجربه‌ی رانندگی با پیشرانه‌ی جدید، به‌وسیله‌ی به‌روزرسانی سیستم انتقال گشتاور بوده است. در حالیکه پیشرانه‌ی سابق M133 همچون پیشرانه‌های دیزلی، دامنه‌ی گشتاور وسیع‌تری را در‌بر می‌گرفت، پیشرانه‌ی جدید گشتاور ناگهانی بیشتری را دراختیار راننده قرار می‌دهد. هدف تولید یک پیشرانه‌ی با گشتاور بالا بود که بتواند تا دورهای بالاتر کار کند. برخلاف پیشرانه‌ی قبلی که گشتاور را در نزدیکی ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کرد، پیشرانه‌ی M139 بیشینه مقدار گشتاور را در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.
 
این در حالی است که سرعت‌گیری موجود در بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دوربردقیقه هم افزایش یافته است؛ اما بیشترین نیروی تولیدی از ۳۰۰۰ دوربردقیقه به بعد دراختیار خواهد بود. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، پیشرانه‌ی جدید قدرت اسپرت‌تری را عرضه می‌کند. فشار احتراق پیشرانه‌ی جدید همانند موتورهای دیزلی به ۱۶۰ بار رسیده است و بلوک موتور برای تحمل این فشار، تقویت‌شده است. پیشرانه‌ی جدید از نوع سطح بسته با تحمل فشار بالای سیلندر (همانند موتور 2JZ تویوتا) ساخته‌شده است و در قسمت کارتل، یکپارچگی و قدرت مناسبی را شاهد هستیم.
 
مرسدس بنز AMG CLA 35 شوتینگ بریک رونمایی شد
جداره‌های سیلندر‌ها هم برای تحمل فشار بیشتر تقویت شده‌اند. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، بلوک آلومینیومی جدید به‌اندازه‌ی موتورهای دیزلی دوام دارد. علاوه‌براین، سرسیلندر موتور هم طراحی جدیدی را تجربه کرده که بیشترین تمرکز در تولید آن، روی خروج گرمای تولیدی موتور گذاشته‌شده است. سوپاپ‌های خروجی و سیت سوپاپ‌ها (Valve Seat)، مجاری آب، تهویه روغن، آب و هوای توربوها و سیستم خنک‌کاری جداگانه‌ی سرسیلندر و بلوک موتور، در کاهش دمای پیشرانه نقش به‌سزایی را ایفا خواهند کرد.
 
 
تمامی این سیستم‌ها به‌وسیله یک واتر پمپ الکتریکی تغذیه می‌شوند. سرسیلندر‌ّ از سیستم کم‌ترونیک (Camtronic) بهره می‌برند که حرکت سوپاپ‌های ورودی و خروجی و همچنین دو سوزن انژکتور به‌ازای هر سیلندر را کنترل می‌کند. یکی از این سوزن انژکتورها در بیشترین توان پاشش سوخت خود کار می‌کند و دیگری در هنگام شتاب‌گیری‌های ناگهانی، به کمک انژکتور اول می‌آید. سیستم کم‌ترونیک به بادامک‌های میل‌سوپاپ‌ها اجازه می‌دهد تا با بیشترین بهره‌وری در مصرف سوخت و قدرت کار کنند.
 
پره‌های توربوی جدید با کمک رول برینگ‌های کم اصطکاک موجود کار می‌کنند و یک ویست‌گیت (Wastegate) الکترونیکی وظیفه‌ی به‌حداقل رساندن افت بوست توربو را برعهده دارد. توربو بین پیشرانه‌ و لوله‌ی انتقال هوا قرار گرفته و سرسیلندر جهت قرار‌گیری در فضای تنگ کاپوت خودروهای جدید، ۱۸۰ درجه چرخش تجربه کرده است. محل قرارگیری توربوها خنک کاری وسیع‌تری را طلب می‌کنند.
 
 
به‌همین دلیل فضای کافی برای خنک‌کاری توسط فن درنظر گرفته‌شده و به‌گفته‌ی ایلنبرگر، واتر پمپ‌ها پس از خاموش شدن خودرو، تا هنگام رسیدن بلوک، سرسیلندر و توربوها به دمای ایده‌آل، به‌کار خود ادامه می‌دهند. مدل قدرتمند S، از قدرت سیستم تهویه هوا هم برای خنک‌کاری سریع‌تر استفاده می‌کند. فارغ از ساخت پیشرانه‌ی جدید، تیم AMG مرسدس بنز از راه جدیدی برای تولید این پیشرانه استفاده‌کرده که بهره‌وری در تولید را افزایش می‌دهد.
 
 
فرایند کلی ساخت پیشرانه‌ها هنوز از فلسفه‌ی "یک انسان، یک پیشرانه" پیروی می‌کند. در روش جدید، فرایند مونتاژ قطعات در هر مرحله به‌صورت الکترونیکی ضبط می‌شود و میزان گشتاور وارده برای بستن پیچ‌ها ثبت می‌شود. روش جدید در کاهش زمان تولید و بهبود ارگونومی کارکنان خط تولید تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. به‌گفته‌ی الکساندر کرز، مدیر خط تولید پیشرانه‌ی M139، روش جدید به‌میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد در زمان تولید صرفه‌جویی می‌‌کند. درنتیجه، تیم AMG با کارکردن دو شیف شبانه‌روزی، می‌تواند ۱۴۰ پیشرانه در طی ۲۴ ساعت تولید کند. اولین خودرویی که از پیشرانه بهره می‌برد، مدل A45 است. پس از آن، قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر در مدل‌های CLA 45 و GLA 45 هم نصب می‌شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مرسدس AMG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G تیر ماه : سلام با این سری 4 بار اردیبهشت خرداد مرداد آبان ،نمیخواستم بزنم من حواله رو ازاد و گران هم خریدم ولی دیگه حوصله نداشتم من میخوام برای خودم نگه دارم تا ببینیم چی بشود.....
میثم : ببخشید شما قبلا چندبار براتون پیامک جی ال آمده بود؟ آخرین بار چه تاریخی بود
ه : بگیر مارک AMخیلی بهتره فیت فیت میشه
cvt مهر 1402 : سلام به همه راجبه آمار و تعداد نفر و صف انتظاری که سایپا میده مقداری تامل و منطقی محاسبه کنید: یه شفاف سازی راجبه آمارها بگم. بهرام عزیز تکمیل وجه 20 اسفند 1403 هستش. اینطور که به ایشون گفتن 100 نفر جلوی شما هستن که در 20 اسفند تکمیل وجه کردن. 100 تا مشتری هرکدوم 390 میلیون توی یک روز ریختن سایپا فقط برای cvt!!!!!! میدونید روزی 100 نفر چه بودجه ای میشه!!!! بیش از بودجه یکسال کل ایران!!!!!! مشخصه آمارها کذب محض و برای سرگردان کردن مشتریان هستش. شک نکنید روزانه کمتر از 10 نفر پول ریختن سایپا. حساب کنید چند همت میشه از 1 اسفند تا 26 اسفند روزانه 100 تا 200 نفر!!!!! تازه فقط cvt بعد میگن سایپا مشکل نقدینگی و تاکین قطعه داره. تناقض داره آمار و کذب محض هستش. همه هم میدونن
مرتضی : نه مبلغی که از شما گرفتن به همون اندازه از مبلغ بخشنامه ای که شما مطابق اون خرید کردید کمتره.
پلاس 3 اردیبهشت : بر پدر سایپا لعنت 7 اردیبهشت فاکتور شدم هنوز پلاک نشده دوستم کوییک داشته دیروز فاکتور شد امروز پلاک
نازنین۱ : نه اوکی هست برای منم اونجوری بود هفته پیش واریز کردم پنجشنبه بود نشون نداد خودمم انقد ترسیده بودم ‌نگران نباشید بعد شنبه دیدم درست شد همه چی تو پنل کاربری هم شده بود جی ال نگران نباشید
Armin : چن روز پیش فاکتور شدین؟
cvt 19اسفند : چرا هیچکس جواب گوی پلاک نشدن نیست واقعا دیگه مسخرش درآوردن برای ماشین گرفتن از سایپا باید هفت خان رستم رو سپری کنی لعنت به سایپا لعنت به مسولینی که اصلا به فکر مردم نیستن چرا هیچکس پاسخگو نیست
تارا : مبارک باشه برو از نمایندگی شهرتون پیگیر باش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تجمع هحدهم : دوستان بنر فراموش نشه، من خبرنگار هماهنگ کردم، خاک بر سر سایپا ، خاک بر سر انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده، خاک برسر وزارت صمت تجمع لایت قبلا انجام شده و بی فایده بوده ، قرار نیست این همه راه بیایم و دست خالی برگردیم ، سر و صدا و جنجال و ورود به داخل دفتر فروش ، اگر قرار مثه بار قبل مجسمه باشین نیاین
علی : تو دی،ماه میگن ماشین خیلی وحشتناک میره بالا احتمال اینکه بازار ازاد نیسان ابی 1404 خشک بشه 1200 و اکستند بشع 1400 خیلی زیاده
علی : اینجوری ک میگن دلار قراره خیلی بالا بره بنظرم کسی ک برای سود خریده نگه داره ک تو دیوار ماه همین نیسان دوگانه میره بالای 1150
کوییک s : من 3مهر تکمیل وجه کردم . هنوز خبری نیست
امیر : جهت اطلاع Gxl تکمیل وجه 22 خرداد بودم 4 آبان فاکتور 6 آبان پلاک 14 آبان تحویل دادن
اس 30 مرداد : سلام چندتا تکمیل وجه مرداد کوییک اس فاکتور شدند مبارکه ظاهرا مثل من تمدیدی بودن من 6 تیر اولین دعوتنامه اومد تکمیل نکردم
دنا : پاسخ زهرا خیر ممکنه مجاز نشید ،من چندین دوره رزرو شدم ولی پیامک ثبت نام نیومد، یعنی نفرات اصلی تکمیل وجه کردن تا برنده نشدید اقدامی واسه فروش ماشبن و طلا و غیره نکنید، اگه قبول بشید 10 روز مهلت واریز میده
نیسان تکسوز : یدونه تک تحویل ندادن به گسی ولی تا دلت بخاد دوگانه ریخته تو بازار پلاک کردن ولی تحویل نمیدن گیر کردیم بخدا
19مرداد gxl : Gx موتورش یه کم تقویت شده موتور اطلس هست درب صندوقش هم از رو صندوق باز میشه همشمن مث همن
سامیار : سلام برهمگی امروز که آخرین فرصت برا تکمیل وجه دعوتنامه بود،من پولم آماده نشدونتونستم تکمیل وجه کنم،دعوتنامه بعدی چندوقت بعد میاد؟ واریزی اولم25فروردین بود204میلیون،دعوتنامه اول آبان اومدبه مبلغ244600که تا15آبان فرصت داشت.