مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ ۴ سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد

 

مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ ۴ سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد

 
مرسدس AMG پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری با کد M139 را معرفی کرده که در نسخه S  با قدرت ۴۱۵ اسب‌بخار، قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تولیدانبوه در جهان محسوب می‌شود.
 
 
تیم AMG شرکت مرسدس بنز به‌تازگی قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری تولیدشده برای خودروهای تولیدانبوه را معرفی‌کرده است. پیشرانه‌ی جدید AMG برای سری خودروهای 45 درنظر گرفته‌شده است. این پیشرانه در قوی‌ترین مدل خود که پسوند S دارد، ۴۱۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و جایگزین پیشرانه‌های استفاده‌شده در مدل‌های A45، CLA45 و GLA45 می‌شود.
 
 
با وجود ظرفیت بالای پیشرانه‌ی فعلی A45 با قدرتی بین ۳۵۵ تا ۳۷۶ اسب‌بخار، مدیر بخش توسعه موتوری AMG عقیده‌ دارد که ملزومات آلایندگی، نیاز به قدرت بیشتر، وزن کمتر و جانمایی بهتر در نسل جدید خودروهای کامپکت مرسدس بنز، یک بازنگری کلی در پیشرانه‌ی ۴ سیلندر را می‌طلبید. به‌گفته‌ی رالف ایلنبرگر، تنها چند پیچ‌و‌مهره از پیشرانه‌ی قبلی در موتور جدید استفاده‌شده است. پیشرانه‌ی جدید که با کد M139 شناخته می‌شود، در حالت استاندارد ۳۸۲ و در حالت S، تا ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور موتور هم در این دو مدل به ۴۷۸ و ۴۹۸ نیوتن‌متر می‌رسد.
 
 
یکی دیگر از اهداف بزرگ تیم AMG، تغییر در تجربه‌ی رانندگی با پیشرانه‌ی جدید، به‌وسیله‌ی به‌روزرسانی سیستم انتقال گشتاور بوده است. در حالیکه پیشرانه‌ی سابق M133 همچون پیشرانه‌های دیزلی، دامنه‌ی گشتاور وسیع‌تری را در‌بر می‌گرفت، پیشرانه‌ی جدید گشتاور ناگهانی بیشتری را دراختیار راننده قرار می‌دهد. هدف تولید یک پیشرانه‌ی با گشتاور بالا بود که بتواند تا دورهای بالاتر کار کند. برخلاف پیشرانه‌ی قبلی که گشتاور را در نزدیکی ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کرد، پیشرانه‌ی M139 بیشینه مقدار گشتاور را در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.
 
این در حالی است که سرعت‌گیری موجود در بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دوربردقیقه هم افزایش یافته است؛ اما بیشترین نیروی تولیدی از ۳۰۰۰ دوربردقیقه به بعد دراختیار خواهد بود. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، پیشرانه‌ی جدید قدرت اسپرت‌تری را عرضه می‌کند. فشار احتراق پیشرانه‌ی جدید همانند موتورهای دیزلی به ۱۶۰ بار رسیده است و بلوک موتور برای تحمل این فشار، تقویت‌شده است. پیشرانه‌ی جدید از نوع سطح بسته با تحمل فشار بالای سیلندر (همانند موتور 2JZ تویوتا) ساخته‌شده است و در قسمت کارتل، یکپارچگی و قدرت مناسبی را شاهد هستیم.
 
مرسدس بنز AMG CLA 35 شوتینگ بریک رونمایی شد
جداره‌های سیلندر‌ها هم برای تحمل فشار بیشتر تقویت شده‌اند. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، بلوک آلومینیومی جدید به‌اندازه‌ی موتورهای دیزلی دوام دارد. علاوه‌براین، سرسیلندر موتور هم طراحی جدیدی را تجربه کرده که بیشترین تمرکز در تولید آن، روی خروج گرمای تولیدی موتور گذاشته‌شده است. سوپاپ‌های خروجی و سیت سوپاپ‌ها (Valve Seat)، مجاری آب، تهویه روغن، آب و هوای توربوها و سیستم خنک‌کاری جداگانه‌ی سرسیلندر و بلوک موتور، در کاهش دمای پیشرانه نقش به‌سزایی را ایفا خواهند کرد.
 
 
تمامی این سیستم‌ها به‌وسیله یک واتر پمپ الکتریکی تغذیه می‌شوند. سرسیلندر‌ّ از سیستم کم‌ترونیک (Camtronic) بهره می‌برند که حرکت سوپاپ‌های ورودی و خروجی و همچنین دو سوزن انژکتور به‌ازای هر سیلندر را کنترل می‌کند. یکی از این سوزن انژکتورها در بیشترین توان پاشش سوخت خود کار می‌کند و دیگری در هنگام شتاب‌گیری‌های ناگهانی، به کمک انژکتور اول می‌آید. سیستم کم‌ترونیک به بادامک‌های میل‌سوپاپ‌ها اجازه می‌دهد تا با بیشترین بهره‌وری در مصرف سوخت و قدرت کار کنند.
 
پره‌های توربوی جدید با کمک رول برینگ‌های کم اصطکاک موجود کار می‌کنند و یک ویست‌گیت (Wastegate) الکترونیکی وظیفه‌ی به‌حداقل رساندن افت بوست توربو را برعهده دارد. توربو بین پیشرانه‌ و لوله‌ی انتقال هوا قرار گرفته و سرسیلندر جهت قرار‌گیری در فضای تنگ کاپوت خودروهای جدید، ۱۸۰ درجه چرخش تجربه کرده است. محل قرارگیری توربوها خنک کاری وسیع‌تری را طلب می‌کنند.
 
 
به‌همین دلیل فضای کافی برای خنک‌کاری توسط فن درنظر گرفته‌شده و به‌گفته‌ی ایلنبرگر، واتر پمپ‌ها پس از خاموش شدن خودرو، تا هنگام رسیدن بلوک، سرسیلندر و توربوها به دمای ایده‌آل، به‌کار خود ادامه می‌دهند. مدل قدرتمند S، از قدرت سیستم تهویه هوا هم برای خنک‌کاری سریع‌تر استفاده می‌کند. فارغ از ساخت پیشرانه‌ی جدید، تیم AMG مرسدس بنز از راه جدیدی برای تولید این پیشرانه استفاده‌کرده که بهره‌وری در تولید را افزایش می‌دهد.
 
 
فرایند کلی ساخت پیشرانه‌ها هنوز از فلسفه‌ی "یک انسان، یک پیشرانه" پیروی می‌کند. در روش جدید، فرایند مونتاژ قطعات در هر مرحله به‌صورت الکترونیکی ضبط می‌شود و میزان گشتاور وارده برای بستن پیچ‌ها ثبت می‌شود. روش جدید در کاهش زمان تولید و بهبود ارگونومی کارکنان خط تولید تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. به‌گفته‌ی الکساندر کرز، مدیر خط تولید پیشرانه‌ی M139، روش جدید به‌میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد در زمان تولید صرفه‌جویی می‌‌کند. درنتیجه، تیم AMG با کارکردن دو شیف شبانه‌روزی، می‌تواند ۱۴۰ پیشرانه در طی ۲۴ ساعت تولید کند. اولین خودرویی که از پیشرانه بهره می‌برد، مدل A45 است. پس از آن، قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر در مدل‌های CLA 45 و GLA 45 هم نصب می‌شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مرسدس AMG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین gl : من 20خرداد تکمیل کردم هنوز فاکتور نشده
شاهین مرداد پلاس : برو غلط زیادی نکن بی شرف
پویا : بله تارا دستی فروش فوری
شاهین مرداد پلاس : سایپا ی بی دین خجالت بکش
پویا : خاهش میکنم رنگ نقره ای متالیک طرح عادی فکر میکنم نذاشتن.چون از دیر کردم کم نکردن مابه اتفاوت هم پرداخت نکردم
علی تاراv1p : سلام آقا پویا ممنون از اطلاعتون شما فروش فوری تارا v1p سفید بودید؟ سوال بعد اینکه جسارتا ازتون پولی بابت sbr گرفتن یا از جریمه تاخیر کم کردن؟ یا اینکه کلا sbr نذاشتن؟
25اسفند : دوستان تجمع کنین سایپا مسخره هم اومده گفته که مثلاً نیایم ولی ما میایم پر قدرتم میایم
پویا : ان شااله فردا فاکتور میشید من ۸ صبح ۵ مرداد واریز داشتم امروز فاکتور شدم
ایگل : ❌❌ فراخوان تجمع برای پیگیری حقوق مشتریان کرمان موتور❌❌ دوستان عزیز در ماه های اخیر جمع زیادی از مشتریان کرمان موتور با بدعهدی این شرکت در انجام تعهدات خود مواجه شدند که این مورد باعث به وجود آمدن تاخیر چندماهه در تحویل تمامی مدل های این شرکت خودروساز شده و پیگیری های متعدد مشتریان با مرکز تماس، نمایندگی های فروش و سایر کانال های ارتباطی بی نتیجه باقی مانده و مسئولین این شرکت با عدم پاسخگویی و پایبندی به تعهدات خود، وقت و زمان مشتریان را هدر داده اند. با این توضیحات از تمامی مشتریان محترم با هر مدل خودروی ثبت نامی، خواهشمندیم برای دست یابی به حقوق قانونی خود، روز شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح مقابل ساختمان امور مشتریان این شرکت حضور به هم رسانید. 📍: تهران، خیابان جنت آباد جنوبی، انتهای بلوار لاله غربی، نبش خیابان بهمنی نژاد، پلاک 74 ⏰شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : طرح چی هستید چندم تحویلتونه؟
محمد : من دیشب سوال پرسیدم چرا سایت منتشر نکرد
حامد : 45روز
مهدی : بله منم مثل شما نیومده هنوز
کوییک : دوستان پنجشنبه امکان داره پلاک بشه
دنا پلاس 6دنده پیش فروش 31 مردادماه : اون موردی ندارد،روال همینه کاکو اسناد تا یک هفته یا با پست میفرستن در خونه یا باید بری از نمایندگی تحویل بگیری.
حسن : ببخشید چرا بعد از مرحله آماده برای تحویل،صدور اسناد خودرو تیک سبز نخورده و و مرحله حمل خودرو جهت تحویل تیک سبز خورده؟این یعنی اسناد خودرو صادر نشده؟اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه ممنونم
سورن 31 تیر پیش فروش : واسه ایران خودرو متاسفم. 8ماهه منتظرم. من پیش فروش عادی تحویل 31 تیر هستم. تکمیل وجه 30 اردیبهشت فاکتور و پلاک 11 شهریور بارگیری از سایت مازندران و رسیدن به پارکینگ ایدکو تهران 15 شهریور یه هفته داره رو قسمت تحویل به نمایندگی داره میچرخه ساکن پرند هستم و نمایندگی تحویلم رباط کریم هنوزم بهم تحویل ندادن
علی : من موعد 17مرداد هستم ولی هنوز فاکتور نشدم سورن پلاس سفید موتور جدیدم شما هم همینه؟ تبدیل هم نزدی؟
ساینا : فردا بازم 11 بهمن فاکتور میشه و احتمالا تموم بشن11 بهمنیا