ارایه قابلیت ها و امکانات جدید از طریق آپدیت های نرم افزاری یکی از ویژگی هایی است که محصولات تسلا را از ساخته های دیگر کمپانی ها متمایز می کند. در یکی از آخرین موارد این چنینی، شرکت تسلا امکان تشخیص ایرادات مکانیکی و سفارش خودکار قطعات مورد نیاز را به اتومبیل های خود اضافه کرده است.
این قابلیت زمانی کشف شد که یکی از مالکین تسلا مدل 3 چند روز پیش تصویری از اعلان نمایش داده شده روی مانیتور مرکزی خودروی خود را در Reddit به اشتراک گذاشت.
در این اعلان آمده:
یک شرایط غیر منتظره مرتبط با سیستم تبدیل قدرت مدل 3 شما شناسایی شد. قطعه جایگزین به مرکز خدمات تسلایی که شما ترجیح می دهید، ارسال می شود. لطفا هم اکنون از اپلیکیشن موبایل یا اکانت تسلای خود برای برنامه ریزی قرار سرویس استفاده کنید.
تسلا در پاسخ به سایت Electrek وجود سیستم عیب یابی را تایید کرده و افزوده اتومبیل های این شرکت از این به بعد قادر خواهند بود برخی از اجزا را کنترل نموده و در صورت نیاز به تعمیر، قطعات لازم را بطور اتوماتیک برای سرویس دوره ای بعدی سفارش دهند.
ایلان ماسک مدیرعامل خودروساز کالیفرنیایی اوایل امسال از بهبود سرویس های مرتبط با محصولات تسلا خبر داده و این مساله را یکی از اولویت های اصلی خود نامیده بود. وی در این باره گفته بود:
من می خواهم اشاره کنم که یکی از مهم ترین اولویت های ما در این فصل، بهبود عملیات سرویس است. وقتی به اولویت هایم در این فصل فکر می کنم، بهبود سرویس در آمریکای شمالی به ذهنم خطور می کند.
گفتنی است طبق صحبت های آقای ماسک، دارندگان محصولات تسلا خواهند توانست در صورت عدم نیاز ضروری به تعویض یک قطعه، سفارش خودکار آن را لغو کنند. روشن است که وجود این امکان از بار اجباری موضوع کاسته و آزادی عمل بیشتری را برای مالکین فراهم می آورد.