هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

 

هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

 

رپورتاژ - در بازار امروز ایران که قیمت خودروها سر به فلک می‌کشد افراد کمی توانایی خرید خودروهای لوکس را دارند. قیمت‌های نجومی خودروهای لوکس سبب شده است که خرید این خودروها برای اکثر مردم تبدیل به یک رؤیا شود. با این حال هنوز هم افراد ثروتمند خوش‌شانسی حضور دارند که توانایی پرداخت هزینه میلیاردی برای رانندگی پشت فرمان یکی از خودروهای خاص ایران را دارند. اما پرداخت این هزینه نجومی پایان راه نیست. هزینه نگهداری از خودروهای لوکس و خاص در ایران کمتر از هزینه خرید آن‌ها نیست. البته این موضوع به شرطی است که این افراد بتوانند قطعات یدکی و تعویضی مورد نیاز خودرو خود را پیدا کنند!

بی ام و Z4 یکی از این خودروهای لوکس و خاص است و حتی با چند برابر شدن قیمت بی ام و z4، طرفداران زیادی میان قشر جوان و ثروتمند ایران برای این خودرو وجود دارد. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید و می‌توانید از پس هزینه کمرشکن خرید بی ام و z4 برآیید به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید این خودرو، تمام اطلاعات لازم در مورد وضعیت نگهداری و پشتیبانی این خودرو را در ادامه این مطلب مطالعه کنید.

هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

پشتیبانی از بی ام و z4

بی ام و z4 در ابتدا به صورت شرکتی و توسط نمایندگی بی ام و در ایران یعنی پرشیا خودرو وارد ایران شد اما خیلی زود افراد متفرقه نیز اقدام به وارد کردن این رودستر جذاب کردند. به همین دلیل علاوه بر نسخه‌های شرکتی که تعداد بیشتری دارند، تعدادی بی ام و z4 به صورت شخصی واردشده‌اند که تحت پوشش پرشیا خودرو قرار نمی‌گیرند. در مجموع پشتیبانی پرشیا خودرو از محصولات بی ام و از فعالیت نمایندگی‌های سایر خودروهای لوکس در ایران بهتر است و اگر بتوانید نمونه شرکتی بی ام و z4 را خریداری کنید پشتیبانی بهتری نیز دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید در بین آگهی‌های خرید و فروش بی ام و z4 سایت دیوار تعداد قابل‌توجهی نمونه شرکتی این خودرو را پیدا کنید.

هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

هزینه نگهداری از بی ام و z4

زمانی که به گزینه خرید یک خودرو خاص و گران‌قیمت مانند بی ام و z4 فکر می‌کنید باید بدانید که قرار نیست تنها با پرداخت مبلغ اولیه بسیار بالا از پرداخت هزینه‌های بعدی در امان باشید. در ایران متخصصین زیادی که دانش کافی برای انجام ساده‌ترین تعمیرات خودرویی مانند بی ام و z4 را داشته باشند به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد. به همین دلیل شما مجبور هستید خودرو خود را تنها به تعمیرگاه‌های خاصی ببرید که هزینه یک چک آپ ساده در آن‌ها گاهی برابر با قیمت یک خودرو معمولی است. بی ام و z4 در خارج از ایران نیز خودرو پرخرجی است و هزینه نگهداری آن در سال به بیش از 3000 دلار می‌رسد. به این ترتیب شاید در ایران مجبور باشید در سال 50 میلیون تومان ناقابل برای سرویس‌های دوره‌ای و معمول این خودرو هزینه کنید.

علاوه بر این لوازم‌ مصرفی خودرو نیز قیمت‌های نجومی دارند. قیمت قطعات بی ام و z4 و به طور مثال یک جفت لاستیک آن قیمتی در حدود 14 تا 16 میلیون تومان دارند. اگر خودروی شما به تعمیر رنگ نیاز داشته باشد و یا بعد از تصادف بخواهید اصطلاحاً آن را صافکاری کنید باید بین 7 تا 10 میلیون تومان هزینه کنید. فیلترهای روغن و هوا، تعویض روغن و ... همگی هزینه‌ای چند میلیون تومانی دارند. تعداد زیادی از آگهی‌های فروش بی ام و z4 ثبت‌شده در سایت دیوار به دلیل بالا رفتن هزینه‌های نگهداری این خودرو برای صاحبان آن است.

هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

وضعیت بازار قطعات یدکی

واردات محدود یک خودرو به معنای واردات محدود قطعات یدکی آن است. زمانی هم که واردات قطعات یدکی یک خودرو محدود باشد قیمت آن سر به فلک خواهد رسید و مشکلات زیادی برای پیدا کردن قطعات آن نیز خواهید داشت. پرشیا خودرو سعی کرده است تا حدی قطعات پر مصرف را در دسترس قرار دهد؛ اما این قطعات واردشده نیز قیمت‌های بسیار زیاد دارند. یک قطعه ساده برای بی ام و z4 ممکن است چندین میلیون تومان قیمت داشته باشد. این در شرایط است که قطعه موردنظر در ایران وجود داشته باشد. در بیشتر موارد حتی در تعمیرگاه مرکزی نمایندگی باید منتظر سفارش و ارسال قطعات مورد نیاز خود از خارج از کشور باشید.

البته در کنار آگهی‌های فروش بی ام و z4 در سایت دیوار، تعدادی آگهی فروش قطعات یدکی این خودرو نیز دیده می‌شود که ممکن است راه گشا باشند. هرچند در این میان بعضی از افراد سودجو قطعات کپی و فیک را نیز به جای قطعات اصلی به فروش می‌رسانند و این مورد نیز باید به لیست نگرانی‌های خود برای نگهداری از بی ام و z4 اضافه کنید.

 

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعات بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 اقساطی تیر لرستان : بچه ها اینا همش میگن در حال حمله مگه حمل چقدر طول می‌کشه
سهند s : همه سرمایشونو پولشونو دادن به اینا که صاحب ماشین شن اینام دارن ظلم میکنن به مردم به خدا انصاف نیست همه چشم انتظارن همه گرفتارن
X5تیر : کی شاسی شد براتون ؟
J7 دو مرحله ای اردیبهشت : سلام و احترام ، ثبت نام دو مرحله ای اردیبهشت ماه ( تحویل سیستمی ۳۰ آبان ) ، با یکماه تاخیر امروز ماشین رو تحویل گرفتم .
امیر : سلام میشه راهنمایی کنید واریز اولیه من ۱۲ مهر ۴۰۲ بوده دعوتنامه قرار بوده اخر اسفند ۴۰۳ بیاد ولی هنوز نیومده با این وضعیت کی دعوتنامه های مارو میفرستن؟
سهند مرداد : سلام دوستای عزیز میدونید این شماره برای کجاست 02184950000
X5 اقساطی تیر لرستان : شما کدوم شهر هستین ؟؟؟؟؟ منم 16 آذر ارسال مدارک زده و همش میگن در حال حمل هست اینا دارن به شعور ما توهین میکنن مدام میگن هفته آینده !!!!!!!!!!
X5 اقساطی تیر لرستان : ماشین منم تحویلش 10 آبان بود و پانزده روز بعدش یعنی 25 آبان پیام اومد که شاسی شده بعد حدود پانزده روز پلاک شد و بعد یک هفته ارسال مدارک و الان دو هفته از ارسال مدارک رسیده و همش میگن در حال حمل هست امروز تماس گرفتم گفتن تا آخر هفته میدن امیدوارم این یکی از حرفاشون راست باشه
سهند : با پول ما کار می‌کنند انبارشون پر سهند آزاد میفروشن
nima j4 : مبارک باشه بلاخره از استرس در اومدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : شماره شاسی ماشین رو در کجا میز خدمت مشتری پیدا کنیم
علیرضا پانا تحویل بهمن فرسوده : سلام به همه دوستان ببخشید میشه منو راهنمایی کنید ثبت نام دوره هشتم فرسوده پانا رینگ واریزی اول 27 مهر تحویل خودرو 21 ابان ولی درگاه دوم باز نشده یعنی دعوتنامه نیومده ولی میبینم تا اسفند برای بعضیا اومده و اینکه برگه اسقاط رو بردم نمایندگی میگه پیش خودتو باشه تا درگاه باز بشه ایا برای همه به همین صورته که اول دعوتنامه بیاد بعد برگه اسقاط بگیرن و اینکه ماشین من پراید 81 بوده چندتا گواهی بهش تعلق میگیره ممنون میشم یکی راهنمایی کنه
مازیار کو؟ : بچه ها کسی مازیارو ندیده ؟ ازبس زدید تو پر بچه رفت دیگه محوشد تو افق . نفهمیدیم همه طلاها را فروخته یا بخشی شا! ! شاسی پلمپ 84 خدایی خوب نترکونده شاسیا بعد 20واندی سال. نگرانش شدم ... مازی طلا کجایی؟
کوییک GXRL : من نمیدونم کمبود کدوم قطعه ؟ که سری R فاکتور نمیشه ، ما همه از سایت سایپا گرفتیم به ما چه که خط تولید دست پارس خودرو ، سایپا باید جوابگو باشه ، مملکت بی صاحاب
سمیرا : سلام من چندین برنامه فرستادم لطفا همگی انتشار بدید شاید با زیاد شدن عضو فرجی بشه
مسعود : سلام به همه کارشناسان که قیمت اکستندو پیش بینی کرده بودن سلام 🤣🤣والله گفتید بالله گفتید
اکستند : اکستند امروز 1400 اگهی کردن با چشمام دیدم بقران
محمد : اگه اشکی عزیز این اتفاق بیافته مطمین میشم که واقعا فرد بااطلاع از شرکت سایپا هستی
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : کاش برای من هم همین روزا دعوتنامه میومدچون اونموقع طلا قیمتش 10500 بود و 20 گرم طلای من شد 210 تومن .بقیشو یه وام 50 تومنی گرفتم ولی اگه الان میومد همون 20 گرم طلا برای تکمیل وجه کافی بود چون گرمی 13800 شده و اون وام 50 تومنی دیگه دست نخورده بود حالا من نمیدونم چرا این دوستان برای دعوتنامه اونقد عجله میکنن.
207اتو سقف فلز30دی : مهدی،آره متاسفانه به ماها که رسیده همچی برعکس شده!تاحالا سقف فلزوسفیدو قالپاق رو زودتر میدادن،حالا پاناوتیتانیوم و مشکی و رینگ رو زودتر دارن میدن...!آخر سراز کار ایرانخودرو در نیاوردیم