هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

 

هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

 

رپورتاژ - در بازار امروز ایران که قیمت خودروها سر به فلک می‌کشد افراد کمی توانایی خرید خودروهای لوکس را دارند. قیمت‌های نجومی خودروهای لوکس سبب شده است که خرید این خودروها برای اکثر مردم تبدیل به یک رؤیا شود. با این حال هنوز هم افراد ثروتمند خوش‌شانسی حضور دارند که توانایی پرداخت هزینه میلیاردی برای رانندگی پشت فرمان یکی از خودروهای خاص ایران را دارند. اما پرداخت این هزینه نجومی پایان راه نیست. هزینه نگهداری از خودروهای لوکس و خاص در ایران کمتر از هزینه خرید آن‌ها نیست. البته این موضوع به شرطی است که این افراد بتوانند قطعات یدکی و تعویضی مورد نیاز خودرو خود را پیدا کنند!

بی ام و Z4 یکی از این خودروهای لوکس و خاص است و حتی با چند برابر شدن قیمت بی ام و z4، طرفداران زیادی میان قشر جوان و ثروتمند ایران برای این خودرو وجود دارد. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید و می‌توانید از پس هزینه کمرشکن خرید بی ام و z4 برآیید به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید این خودرو، تمام اطلاعات لازم در مورد وضعیت نگهداری و پشتیبانی این خودرو را در ادامه این مطلب مطالعه کنید.

هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

پشتیبانی از بی ام و z4

بی ام و z4 در ابتدا به صورت شرکتی و توسط نمایندگی بی ام و در ایران یعنی پرشیا خودرو وارد ایران شد اما خیلی زود افراد متفرقه نیز اقدام به وارد کردن این رودستر جذاب کردند. به همین دلیل علاوه بر نسخه‌های شرکتی که تعداد بیشتری دارند، تعدادی بی ام و z4 به صورت شخصی واردشده‌اند که تحت پوشش پرشیا خودرو قرار نمی‌گیرند. در مجموع پشتیبانی پرشیا خودرو از محصولات بی ام و از فعالیت نمایندگی‌های سایر خودروهای لوکس در ایران بهتر است و اگر بتوانید نمونه شرکتی بی ام و z4 را خریداری کنید پشتیبانی بهتری نیز دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید در بین آگهی‌های خرید و فروش بی ام و z4 سایت دیوار تعداد قابل‌توجهی نمونه شرکتی این خودرو را پیدا کنید.

هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

هزینه نگهداری از بی ام و z4

زمانی که به گزینه خرید یک خودرو خاص و گران‌قیمت مانند بی ام و z4 فکر می‌کنید باید بدانید که قرار نیست تنها با پرداخت مبلغ اولیه بسیار بالا از پرداخت هزینه‌های بعدی در امان باشید. در ایران متخصصین زیادی که دانش کافی برای انجام ساده‌ترین تعمیرات خودرویی مانند بی ام و z4 را داشته باشند به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد. به همین دلیل شما مجبور هستید خودرو خود را تنها به تعمیرگاه‌های خاصی ببرید که هزینه یک چک آپ ساده در آن‌ها گاهی برابر با قیمت یک خودرو معمولی است. بی ام و z4 در خارج از ایران نیز خودرو پرخرجی است و هزینه نگهداری آن در سال به بیش از 3000 دلار می‌رسد. به این ترتیب شاید در ایران مجبور باشید در سال 50 میلیون تومان ناقابل برای سرویس‌های دوره‌ای و معمول این خودرو هزینه کنید.

علاوه بر این لوازم‌ مصرفی خودرو نیز قیمت‌های نجومی دارند. قیمت قطعات بی ام و z4 و به طور مثال یک جفت لاستیک آن قیمتی در حدود 14 تا 16 میلیون تومان دارند. اگر خودروی شما به تعمیر رنگ نیاز داشته باشد و یا بعد از تصادف بخواهید اصطلاحاً آن را صافکاری کنید باید بین 7 تا 10 میلیون تومان هزینه کنید. فیلترهای روغن و هوا، تعویض روغن و ... همگی هزینه‌ای چند میلیون تومانی دارند. تعداد زیادی از آگهی‌های فروش بی ام و z4 ثبت‌شده در سایت دیوار به دلیل بالا رفتن هزینه‌های نگهداری این خودرو برای صاحبان آن است.

هر آنچه باید در مورد وضعیت نگهداری و بازار قطعات بی ام و z4 در ایران بدانیم

وضعیت بازار قطعات یدکی

واردات محدود یک خودرو به معنای واردات محدود قطعات یدکی آن است. زمانی هم که واردات قطعات یدکی یک خودرو محدود باشد قیمت آن سر به فلک خواهد رسید و مشکلات زیادی برای پیدا کردن قطعات آن نیز خواهید داشت. پرشیا خودرو سعی کرده است تا حدی قطعات پر مصرف را در دسترس قرار دهد؛ اما این قطعات واردشده نیز قیمت‌های بسیار زیاد دارند. یک قطعه ساده برای بی ام و z4 ممکن است چندین میلیون تومان قیمت داشته باشد. این در شرایط است که قطعه موردنظر در ایران وجود داشته باشد. در بیشتر موارد حتی در تعمیرگاه مرکزی نمایندگی باید منتظر سفارش و ارسال قطعات مورد نیاز خود از خارج از کشور باشید.

البته در کنار آگهی‌های فروش بی ام و z4 در سایت دیوار، تعدادی آگهی فروش قطعات یدکی این خودرو نیز دیده می‌شود که ممکن است راه گشا باشند. هرچند در این میان بعضی از افراد سودجو قطعات کپی و فیک را نیز به جای قطعات اصلی به فروش می‌رسانند و این مورد نیز باید به لیست نگرانی‌های خود برای نگهداری از بی ام و z4 اضافه کنید.

 

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعات بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد