کاهش‌ تولید‌‌ خودرو در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال سخت‌تحریم / تیراژ‌ خودرو سازان در سال 98 افزایش می یابد؟

 

کاهش‌ تولید‌‌ خودرو در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال سخت‌تحریم / تیراژ‌ خودرو سازان در سال 98 افزایش می یابد؟

 
بر اساس آمار اعلام شده سه خودروساز بزرگ کشور در مجموع ۷۹۸ هزار و ۹۲۸ دستگاه انواع محصول سواری را به تولید رساندند، این در حالی است که در سال ۹۶ تیراژآن ها یک میلیون و ۳۱۶ هزار دستگاه بود. کاهش تولید ۳۹ درصدی در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ در حالی  است که تیراژ ماهانه خودروسازان در اسفند ماه سال گذشته و در مقایسه با بهمن‌ماه روند صعودی به خود گرفت و حدود ۴۲ درصد رشد کرده است.
 
بر اساس آمار سالانه خودروسازان تیراژ ایران‌خودرو در سال 97 به  ۴۱۵ هزار و ۴۸۵ دستگاه رسید و در مقایسه با سال ۹۶، افتی ۴۱ درصدی را تجربه کرده است.گروه خودروسازی سایپا نیز که ۳۸۳ هزار و ۴۴۳ دستگاه تیراژ در سال ۹۷ داشته، افتی ۳۸ درصدی را نسبت به ۹۶ تجربه می‌کند. همچنین شرکت  پارس‌خودرو با تولید ۱۳۴ هزار و ۹۵۸ دستگاه انواع خودرو‌های سواری تا پایان سال گذشته، ۴۴ درصد افت تولید را نسبت به ۹۶ تجربه کرده است.
 
به هرحال کاهش تولید خودرو در شرایطی که تامین مواد اولیه خودروسازان با نوسانات نرخ ارز و مشکلاتی که برای زنجیره تامین خودروسازان به وجود آمد  امری اجتناب ناپذیر بود. اما سوالی که در این میان وجود دارد این است که چه راهی وجود دارد تا دوباره روند افزایشی تولید رو به کاهش نرود و صنعت خودرو دوباره نزول سال گذشته را در پیش نگیرد و اصلا در شرایط اقتصادی فعلی و در حالی که نرخ تورم سالیانه 30 درصد اعلام شده است و هزینه های تولید نیز افزایش یافته است حفظ روند افزایشی تولید میسر است؟
 
در این باره یک فعال اقتصادی به خبرنگار خودروکار می گوید: «تنها می شود گفت این امر در حالی محقق می شود که  از تمام پتانسیل‌های داخلی برای صنعت خودرو استفاده شود.برخی از قطعات که در داخل وجود ندارد و نیاز است که وارد شود باید وارد زنجیره تأمین شوند تا بتوان گفت این روند افزایشی تولید حفظ خواهد شد.»
 
او ادامه می دهد: «مطالبات قطعه‌سازان باید پرداخت و مشکلاتشان برطرف شود تا  بتوانند با ایجاد تحول و بازسازی در روند فعالیت خود، قطعات را به میزان کافی در اختیار خودروسازان قرار دهند.»
 
این فعال اقتصادی مشکل اصلی این صنعت در تأمین قطعه و مواد اولیه می داند و می گوید:« باید قطعات و مواد اولیه خودروسازان تأمین شود. در واقع مشکل اصلی تولید در ایران به دو موضوع نقدینگی و کمبود ارز برمی‌گردد. نقدینگی باید به قطعه‌ساز پرداخت شود و ارز برای قطعات و مواد اولیه‌ای که امکان تولید در داخل ندارند و وارداتی هستند، تأمین شود. ضمن اینکه مشکلات در تأمین منابع مالی و تبدیل آن به ارز و انتقال آن است.»
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تولید‌‌ خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
رز زرد : سلام برای شما چندبار پیامک تبدیل اومده؟ آیا ۲۰ مرداد پیامک جی ال اومد؟
همون ناشناسهستم : 290 میلیون مهر 402 واریز اولیه بعداز 2 سال 7 ماه 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی البته تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کردم کد پستی ادرس که توی سخا بود همون ادرس کد پستی برای صدور بیمه توی املاک و اسکان ثبت کردم توی وضعیت خودرو زده اماده تخصیص ولی از فاکتور پلاک تحویل خبری نیست
نازنین واقعی : سلام برای من اومده بیا کوعیک ببر ۱۵۸ تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،
قباد : قول میدهم به شرفم قسم یک ماه اینده جلسه داریم با مدیران زامیاد و سایپا بخدا قسم ابرویی از اینها ببرم بخاطر اینکه این مردم اذیت شدن که نگو . کاری خواهم کرد که دیگه مردم را اذیت نکنند قول شرف
شهاب 4تیر : من 4تیرم هنوز پلاک نشدم جی ایکس ال کوییک
قباد : اگر اکسنت پلاک نمیشود چطور یکی از همین دوستان نوشته بود من اکسنت داشتم و پلاک هم شد . مگه میشه سرکت ماشینی را که پلاک نشه بفروشه به مردم