ابرخودرو الکتریکی لوتوس به‌زودی معرفی خواهد شد

 

ابرخودرو الکتریکی لوتوس به‌زودی معرفی خواهد شد

 
لوتوس اخیرا مراحل ساخت اولین ابرخودرو برقی خود را تأیید کرده است. این اولین ابرخودرو برقی ساخته‌شده توسط یک خودروساز بریتانیایی خواهد بود.
 
شرکت لوتوس به‌تازگی اعلام کرده که در مراحل ساخت یک ابرخودرو الکتریکی به‌سر می‌برد. این نمونه که Type 130 نام دارد، اولین خودرو تمام الکتریکی لوتوس از سال ۲۰۰۸ تاکنون خواهد بود. به‌گفته لوتوس این خودرو اولین ابرخودرو تمام الکتریکی خواهد بود که توسط یک خودروساز بریتانیایی ساخته و عرضه می‌شود. اخیرا عکسی از نمای جانبی خودرو منتشر شده؛ اما خبرنگاران سایت Autocar توانستند مدل گلی ساخته‌شده از این خودرو را در خط تولید رویت کنند.
 
نام ابرخودرو تمام الکتریکی لوتوس از خودروهای نوآورانه ساخته‌شده در تاریخ ۷۱ ساله این شرکت الهام گرفته شده که با Type 14 Elite مدل ۱۹۵۷ با شاسی مونوکوک کامپوزیتی آغاز شده است. آخرین نمونه ساخته‌شده در این فهرست،Type 111 نام دارد که اولین بدنه ساخته‌شده به‌وسیله فرایند اکستروژن آلومینیوم را در اختیار دارد و به الیز معروف است.
 
طبق عکس‌ منتشرشده از ماکت ابرخودرو برقی لوتوس، تایپ ۱۳۰ ارتفاع کمی دارد و از بدنه عریض بهره می‌برد. راسل کار، مدیر بخش طراحی لوتوس می‌گوید که ابعاد این خودرو در اندازه نمونه اوُرا است که ۴.۴ متر طول دارد؛ اما نمونه تایپ ۱۳۰ نسبت به اورا کم ارتفاع‌تر و به‌میزان ۲ متر عریض‌ است.
 
لوتوس تایپ ۱۳۰ از ساختار فیبرکربنی بهره خواهد برد و در خط تولید اصلی شرکت تولید می‌شود. کابین خودرو از فضای کمی برخوردار است و همانند سوپراسپرت‌هایی همچون فورد GT، از طراحی قطره اشکی بهره می‌برد تا جریان هوای بیشتری را از خود عبور بدهد. بدون شک مهم‌ترین ویژگی طراحی بدنه که در رندرهای رسمی مشخص نیست، استفاده از دو تونل هوا در قسمت عقب است که به‌صورت یکپارچه با بدنه نصب شده است.
 
راسل کار در رابطه با طراحی این تونل‌ها می‌گوید که از خودروهای مسابقه‌ای LMP الهام گرفته است. پک باتری‌ّها به‌صورت کامل در زیر پای سرنشین جلو قرار می‌گیرد و انتقال قدرت به چهار چرخ انجام می‌پذیرد. تاکنون هیچ مشخصات فنی دیگری از ابرخودرو لوتوس منتشر نشده؛ اما مشخص است که قوای محرکه این خودرو توسط تیم مهندسی پیشرفته ویلیامز طراحی خواهد شد که پیوندی بین دو شرکت باسابقه در مسابقات فرمول یک را رقم می‌زند.
 
فیل پوفام، مدیر‌عامل شرکت لوتوس، اعلام کرده که نمونه جدید این شرکت قدرت مناسبی در بازار هدف خود خواهد داشت و قیمت درنظرگرفته‌شده برای این خودرو هفت رقمی خواهد بود. در مجموع قدرت پیش‌بینی‌شده برای این نمونه بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار خواهد بود و برد مسافتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.پک باتری‌ها و سیستم تعلیق در قسمت عقب، به‌واسطه وجود یک پوشش شیشه‌ای قابل مشاهده خواهند بود. قاب پلاک خودرو هم قابل برداشتن است تا در هنگام استفاده در پیست، بهترین عملکرد از خودرو در اختیار باشد. به‌گفته‌ی کار، استفاده از تونل‌های ایرودینامیکی در زیر خودرو در کاهش وزن هم تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. داون‌فورس مورد‌نظر به‌وسیله دیفیوزر قرار‌گرفته در زیر خودرو و باله عقب متحرک به‌دست می‌آید.
 
 
علاوه‌بر این، یک سیستم کاهش میزان درگ همچون DRS خودروهای فرمول یک هم در لوتوس تایپ ۱۳۰ نصب خواهد شد. در داخل کابین از قطعات فیبرکربنی و نمایشگر‌های دیجیتالی متعدد استفاده خواهد شد؛ اما با این وجود به‌جای استفاده از نمایشگر لمسی برای کنترل تمامی عملکرد‌ها، از دکمه هم استفاده خواهد شد. به‌گفته‌ی کار:
 
شما در چنین خودروهایی می‌خواهید بدون آنکه چشمتان را از جاده بردارید، تنظیمات مورد‌نظر را انجام بدهید.
 
راسل کار می‌گوید در لوتوس تایپ ۱۳۰ نسبت به نمونه‌های فورد GT و استون مارتین والکری، فضای بیشتری در داخل خودرو در دسترس است و به‌جای استفاده از پدال‌های قابل تنظیم، صندلی‌ها قابلیت تنظیم دارند.
 
به‌گفته کار:
 
ما سعی داریم تا تعادل میان اعتبار و لوکس بودن را حفظ کنیم؛ اما علاوه‌بر این می‌خواهیم نشان بدهیم که این یک خودرو بسیار قدرتمند است. ما نمی‌خواهیم که مردم فکر کنند این تنها یک هیولای مخصوص پیست است. لوتوس تایپ ۱۳۰ یک خودرو کاربردی خواهد بود. نمی‌خواهیم که یک بوگاتی بسازیم، ما می‌خواهیم یک لوتوس بسازیم.
 
از دیگر جزئیات ابرخودرو لوتوس تایپ ۱۳۰ می‌توان به سیستم دید عقب به‌وسیله دوربین اشاره کرد که با دوربین‌های تعبیه‌شده در داخل درهای قیچی‌شکل کار می‌کنند. این دوربین‌ّها در هنگام حرکت با استفاده از موتور برقی از داخل درها بیرون می‌آیند و تصویر را به نمایشگر داخل خودرو انتقال می‌دهند. این سیستم به دوربین‌های قرارگرفته در مک‌لارن اسپیدتیل شباهت دارند. به‌گفته کار:
 
هنگامی که این سیستم را برای بار اول دیدیم نا‌امید شدیم؛ اما مدت زیادی است که روی آن کار کردیم.
 
لوتوس تایپ ۱۳۰ تا اواخر سال جاری میلادی در همایش مخصوصی در لندن معرفی خواهد شد و اولین ثبت سفارش‌های این خودرو تا چندی ‌بعد از معرفی انجام می‌گیرد. طبق شایعات منتشرشده، ظرفیت تولید این ابر خودرو بسیار کم و احتمالا کمتر از ۵۰ نمونه خواهد بود. از این تعداد تنها ۲۰ نمونه در بازار خارج از بریتانیا عرضه خواهد شد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لوتوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد