مدیرعامل دایملر: سانحه بوئینگ 737 مکس نشانگر ضعف فناوری خودران است

 

مدیرعامل دایملر: سانحه بوئینگ 737 مکس نشانگر ضعف فناوری خودران است

 
مدیرعامل دایملر می‌گوید که حوادث سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، نشانگر ضعف فناوری خودران و عدم پذیرش عمومی آن است.
 
 
دیتر زتچه، مدیرعامل گروه خودروسازی دایملر می‌گوید تحقیق درباره هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس نشان می‌دهد که در حین یک حادثه بزرگ پذیرش فناوری خودرو خودران، چقدر برای مردم سخت است. قانون‌گذاران مجبور شدند تا اتمام تحقیق درباره هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، آن‌ها را برای مدتی زمین‌گیر کنند. تحقیق‌های اخیر به نحوه عملکرد سیستم کنترل پرواز خودکار مبتنی بر نرم‌افزار بوئینگ مربوط می‌شود که منجر به دو حادثه سقوط مرگبار شد. دیتر زتچه این عملکرد را نشان‌دهنده ضعف خودروهای خودران می‌داند. 
 
 
دیتر زتچه با اشاره به تلاش‌های مداوم صنعت خودرو برای توسعه وسایل نقلیه کاملاً خودران گفت:
 
چیزی که اهمیت بسیار زیادی دارد، بعد روانشناختی موضوع است. اگر به آنچه در بوئینگ اتفاق می‌افتد نگاه کنید، می‌توانید تصور کنید که چه اتفاقی هنگام تصادف می‌افتد. صنعت خودروسازی باید این سیستم‌ها را به‌صورت مرحله‌ای راه‌اندازی کند تا در نظر عموم مردم پذیرش بیشتر و بهتری داشته باشند. حتی اگر خودروهای خودران ۱۰ برابر ایمنی بیشتری نسبت به حالت رانندگی تحت هدایت انسانی داشته باشند، باز هم حادثه‌ای غیرعادی باعث می‌شود که پذیرش چنین فناوری برای عموم سخت‌تر شود.
 
 
نظرسنجی اخیر انجمن خودرو آمریکا (AAA) نشان داد که ۷۱ درصد از افراد پرسش‌شونده (در ۱،۰۰۸ مصاحبه‌) می‌ترسند سوار خودروهای کاملاً مستقل شوند. درحالی‌که این نوع احساس عمومی ممکن است تغییر کند، قطعاً یک‌شبه اتفاق نخواهد افتاد؛ بنابراین تا آن زمان، ارتباط مداوم با فناوری نیمه خودران ممکن است بهترین راه برای پذیرش کامل فناوری خودران باشد.
 
 
زتچه به‌طور جداگانه گفت که دایملر قصد دارد فناوری پیل سوختی را برای اتوبوس‌ها و کامیون‌های برقی مورد استفاده قرار دهد. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه گفت آلمان نیاز به تغییرات کارساز در بخش حمل‌ونقل دارد که با تغییر دادن وسایل نقلیه به خودروهای پیل سوختی برقی یا هیدروژنی ممکن می‌شود.
 
 
آلمان ۱.۱۲ میلیارد دلار برای حمایت از خودروهای پیل سوختی اختصاص داده است. قرار است کنسرسیومی برای تولید سلول‌های باتری خودروی الکتریکی ایجاد شود و این کنسرسیوم برنامه‌هایی برای تأمین امکانات تحقیقاتی جهت توسعه نسل‌های آینده باتری‌های حالت جامد دارد. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , دایملر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد