رپورتاژ - هیوندای سوناتا هیبریدی کلاً به روز رسانی شده است و نسل دوم آن از داخل و خارج دوباره طراحی شده و موتور جدیدی زیر کاپوت آن قرار دارد؛ موتور بنزینی آن کوچکتر است اما با یک موتور الکتریکی بزرگتر و قویتر آمده است. این خودرو رقیب خوبی برای هوندا آکورد هیبریدی، تویوتا کمری هیبریدی و فورد فیوژن هیبریدی است.
در سال ۲۰۱۶ سوناتای هیبریدی ظاهر جدیدی پیدا کرده است و این شرکت نام آن را مجسمه سیال نسخه دوم گذاشته است؛ در قیاس با نسل اول که ظاهری جعبهای و سنتی دارد، نسل دوم نمای هنری و متمایزی پیدا کرده است. سوناتای هیبریدی ۲۰۱۶ ظاهر منحصر به فرد خود را از سوناتای سدان استاندارد گرفته است: نمای جلو و عقب این خودرو و آیرودینامیک آن بهتر شده است، مصرف سوخت کمتر شده و رینگهای اختصاصی ۱۷ اینچی از ایکو اسموک هم با نمای خارجی یک خودرو هیبریدی هماهنگی است. همه این بهینه سازیها باعث بهبود آیرودینامیک کلاس سدان شده است با ضریب درگ ۲.۴، هیوندای ادعا میکند که با تسلا مدل s برابری میکند. سنسورهای شناسایی در جلو پنجره و سپرها را دارا میباشد.
نمای داخلی خودرو هیوندای سوناتا هم منحصر به فرد است؛ چرم دلفینی صندلیها که وسط آن یک نوار سفید رنگ دارد به عنوان آپشن وجود دارد، صندلیهای این خودرو بسیار راحت هستند؛ در ضمن در نسخه لیمیتد صندلیهای جلو دارای گرمکن و تهویه هستند، هر دو صندلی جلو تنظیم برقی دارند، طراحی داشبورد بسیار منظم اما مثل قبل هنرمندانه نیست. داشبورد این خودرو ظاهری سنتیتر و کاربردیتر پیدا کرده است. کنسول مرکزی جایگاه یک نمایشگر بزرگ و پیشرفته لمسی برای سیستم صوتی پیشرفته و سیستم سرگرمی و ناوبری است که تکنولوژی بلو لینک هیوندای هم در آن تعبیه شده است، کیفیت پخش صوت بسیار عالی، درگاههای اتصال گجتها زیاد و متنوع هستند و از همه مهمتر اینکه به کارگیری آنها از بعضی از رقبای این خودرو سادهتر است. چهار حالت کمکی برای راننده مثل: سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار تصادف از جلو و فرمان چرمی خودرو گرمکن دارد. بعضی از مواد را به کار رفته درجه یک نیستند مثلا پنل داخلی درها بیشتر شبیه خودروهای اجارهای است؛ به نظر بیکیفیت و ارزان قیمت میرسد. یکی از نقصهای این خودرو نویز سانروف پانارومیک میباشد؛ وقتی با خودرو به دستانداز میرسید روکش ساندروف روی سقف میلرزد و به طور مداوم همه جور نویز و سر و صدا تولید میکند. صندلی عقب برای سه نفر کاملا اندازه است و دو عدد زیر آرنجی برای استراحت دست دارد و بر خلاف برخی از سدانهای هیبریدی صندلیها به روش ۶۰/۴۰ جمع میشوند تا فضای صندوق عقب افزایش یابد. فضای پا برای صندلیهای عقب بسیار زیاد است و علاوه بر آن در مدل فول آپشن امکانات رفاهی بسیاری هم وجود دارد.
آپشنهای این خودرو میتوان به: کنترلگرهای سیستم صوتی و اطلاعاتی، آمپر دیجیتالی داشبورد سخنگو که قابل تنظیم است و خواندن دادههای آنها هم در شب و هم در روز راحت است، سانروف پانورامیک بزرگ که بخش جلویی آن باز شده و با یک روکش سقف پنهان میشود، دریچه تهویه عقب، گرمکن صندلی جلو و عقب، پرده حفظ حریم خصوصی برای صندلی عقب و صندوق عقب بسیار بزرگ اشاره کرد.
موتور ۲ لیتری توربو شارژ با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و موتور الکتریکی قویتر از موتور بنزینی که به صورت اشتراکی به گیربکس ۶ دنده اتوماتیک متصل شده است و نهایتاً ۱۹۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. برای قدرت بیشتر میتوانید هر دو موتور را روشن کنید؛ موتور بنزینی باتری موتور الکتریکی را هم شارژ میکند. در این خودرو تعویض دنده نرم است و صدای موتور خیلی کم عادی است. مصرف سوخت این خودرو در شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر و در بزرگراه ۵.۷ لیتر به صورت ترکیبی دو موتور است.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار میرود برای خرید و فروش خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی به آگهیهای پخش خرید خودرو مراجعه کنید.
منبع : ویرلن