عیدی ایران خودرو به خریداران؛ حذف ترمز دیسکی چرخ های عقب پژو 206 تیپ 5

 

عیدی ایران خودرو به خریداران؛ حذف ترمز دیسکی چرخ های عقب پژو 206 تیپ 5

 
عدم تخصیص به‌ موقع ارز، تغییر سیاست‌ های ارزی و مشکلات بانک‌ های خارجی پس‌ از اعلام تحریم ‌های جدید آمریکا همه و همه باعث شدند تولیدکنندگان خودرو با مشکلات بسیاری در زمینه واردات مواد اولیه مواجه شوند و زنجیره خودروسازی کشور با هزینه زیادی اقدام به تولید قطعه و خودرو می‌ کند.
مدتی است حوزه خودرو مملو از خبرهای منفی شده است. خودروهایی که بیش از چهار سال در ایران تولید می‌ شدند اکنون به خاطر تحریم ‌ها و عدم تدبیر خودروسازان تعطیل شده اند. خبر دیگر حذف ایربگ و ترمز ای بی‌ اس از خودروهایی است که قرار است تولید شود. اينبار نوبت به ترمزهاى پژو 206 تيپ 5 رسيد.
با توجه به اطلاعات دریافتی از شرکت ایران خودرو، آپشن ترمز دیسکی از چرخ‌های عقب پژو 206 تیپ 5 حذف شده است.
 
 
شرکت ایران خودرو قرار است پژو 206 تیپ 5 را از سال آینده با کد کلاس 26818 و با آپشن‌های کمتر روانه بازار کند. حذف ترمزهای دیسکی از مدتی قبل در محصولات ایران خودرو آغاز شده و هم اکنون به خودروی 206 تیپ 5 رسیده است.
 
بعد از اعمال تحریم بر صنعت خودروسازی ایران، بسیاری از آپشن‌ها مانند کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و ترمز دیسکی از تولیدات داخلی حذف شده است. با این حال تاکنون توضیحی از طرف ایران خودرو یا سایپا در مورد علت اصلی حذف این قطعات ارائه نشده است و برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که فارغ از مسئله تحریم ها، حذف شدن برخی از این قطعات در راستای ارزان سازی یا تسریع در روند ساخت و عرضه این خودروها به بازار صورت گرفته است.
 
برای مثال آنچه واضح است اینکه در پی افزایش قیمت فولاد و آلومنیوم، تولید و عرضه رینگ های اسپرت آلومینیومی با رقم های قبلی امکان پذیر نبوده است و شاید بود و نبود چنین قطعه ای نیز در شرایط فعلی چندان حائز اهمیت نباشد، اما زمانی که نوبت به قطعاتی مانند ایربگ های جانبی یا ترمز دیسکی چرخ های عقب می رسد، باید انتظار داشت که تاثیرات مضر حذف این قطعات بر روی ایمنی خودروها نیز مورد توجه واقع شود و سازمان های نظارتی نظیر سازمان استاندارد به ماجرا ورود کند، اما متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.
 
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 206






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علی
2

ابران خودرو در خصوص ال نود دستی هم مبادرت به حذف قابلیت تنظیم گودی کمر از صندلی راننده و نیز حذف کفی های لاستیکی نموده است .
13:24  1397/12/29
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تار اتومات طرح فرسوده : سلام عزیزان تارا اتومات تا چه تاریخی فاکتور شدید.تشکر
تارا دستی فرسوده : با سلام خدمت دوستان طرح فرسوده تا کی فاکتور شده و واريزي تون چندم بوده؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ار اس : سلام روز بخیر من امروز تماس گرفتم گفتن تا 24 تیر کویک ار اس فاکتور سده ولی در اینجا دیدم دوستی نوشته بود مرداد ماه کویک ار اس فاکتور شده ایا این موضوع صحت داره که از تیر ماه بلاخره رفته سمت مرداد ماه اگر تاید میکند لطفا بگید. با تشکر
ایمان : 105ت
اطلس 19 اسفند : 19 ام فاکتور شدم
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم