تویوتا یاریس سدان، یک مینی سدان بی نظیر

 

تویوتا یاریس سدان، یک مینی سدان بی¬نظیر

 

رپورتاژ - کمپانی تویوتا به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در جهان همیشه سعی کرده است تمام جوانب بازارهای جهانی را مدنظر قرار دهد به همین منظور سعی کرده است در تمام کلاس‌ها خودروهایی را طراحی کند. با توجه به بزرگ‌تر شدن شهرها و محدود شدن فضاهای شهری و شلوغی و ترافیک‌های امروزی و همچنین بحث سوخت‌ها و آلایندگی‌ها این کمپانی در سال 1999 میلادی یک خودروی مینی سدان طراحی و روانه بازارها کرد که مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

از مهم‌ترین مزایای این محصول می‌توان به ابعاد و اندازه کوچک آن، طراحی هماهنگ و به‌روز، عملکرد مناسب گیربکس، استهلاک پایین، مصرف سوخت پایین، فضای مناسب برای سرنشین و صندوق‌عقب آن اشاره کرد و مهم‌ترین ایراداتی که به آن وارد می‌شود قدرت پایین موتور و کیفیت پایین در مسیرهای پر چالش و جاده‌های برون‌شهری و شتاب پایین آن هستند. البته قیمت تویوتا یاریس سداندر قیاس با رقبای جهانی خودش بسیار مناسب است که یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای آن می‌باشد.

نسل اول تویوتا یاریس در سال 1999 در دو کلاس بدنه هاچ بک و سدان تولید شد و به بازارهای جهانی عرضه شد که در بازارهای مختلف نام‌های متفاوتی داشت به صورتی که با نام‌هایی همچون ویتز، پلاتز و وایوس شناخته می‌شد. تویوتا یاریس نسل اول علاوه بر آنکه مصرف سوخت بسیار پایین داشت توانست از موسسه ارزیابی ایمنی خودروهای اروپا 4 ستاره دریافت کند که امتیاز بسیار خوبی قلمداد می‌شد. نسل اول این خودرو توانست عنوان بهترین خودروی سال ژاپن را نیز از آن خود کند.

نسل دوم تویوتا یاریس در سال 2005 شروع به تولید کرد و تا سال 2013 تولید آن ادامه داشت که هر ازنظر امکانات، مصرف سوخت، طراحی و ظاهر و ایمنی نسبت به نسل اول خودش بهبودیافته و همچنان در دو مدل سدان و هاچ بک روانه بازارهای جهانی شد.

نسل سوم این خودرو در سال 2013 رونمایی شد که ابتدا فقط در کلاس هاچ بک روی خط تولید قرار گرفت و بعد از مدتی مدل سدان نیز شروع به تولید کرد. نسل سوم هم با تغییراتی در ظاهر و طراحی، امکانات رفاهی و امنیتی توانست جذابیت خود را به نمایش بگذارد و محبوبیت خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد. تویوتا یاریس سدان که از پیشرانه‌ای با توانایی بیشتر و یک گیربکس هماهنگ‌تر و بهتر بهره می‌برد یک رانندگی درون‌شهری عالی را پشتیبانی می‌کرد.

طراحی ظاهری تویوتا یاریس سدان نسل سوم به شکلی مدرن و جذاب و با داشتن چهره‌ای هماهنگ و دوست‌داشتنی و همچنین بهبود یافتن ازنظر فنی نسبت به نسل پیشین خود توانست خیلی سریع بازارهای جهانی را به تصرف خود در بیاورد. مدل 2019 این خودرو در حالی رونمایی شد که به خریداران حق انتخاب یکی از نسخه‌های XLE، LEو Lرا می‌دهد که از طراحی و ظاهری بسیار جذاب و لوکس بهره برده‌اند. چراغ‌های مه شکن، آینه‌های گرم شونده، چراغ‌های راهنمای LEDتوکار و همچنین رینگ‌های 16 اینچی اسپرت زیبا ازجمله تغییرات این خودرو در سال 2019 است.

پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو توانایی تولید 106 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 140 نیوتون متر گشتاور را در دور 4000 دارد و با بهره بردن از گیربکس 6 سرعته دستی و اتوماتیک خود می‌تواند شتاب اولیه خود را 11 ثانیه ثبت کند و تا 175 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت داشته باشد و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 6.7 لیتر باشد. این خودرو امکانات و آپشن هایی مانند سیستم ترمز و پایداری، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، سنسورهای عقب و جلو، سیستم امنیتی و کیسه‌های هوا، سیستم مولتی‌مدیا، سیستم تهویه مطبوع، سیستم روشنایی و آینه‌ها و سایر امکانات لازمه را دارد. قیمتخرید تویوتا یاریس سدانمدل 2019 هنوز به‌صورت پایه‌ای اعلام نشده است اما با توجه به مدل و تیپ خودرو و امکانات آن انتظار می‌رود که مابین 15 تا 18 هزار دلار خریدوفروش شود که قیمت متناسبی برای این خودرو به‌حساب می‌آید.

تویوتا یاریس سدان، یک مینی سدان بی¬نظیر

خریدوفروش تویوتا یاریس سدان در بازارهای ایران

خریدوفروش تویوتا یاریس سدان از زمان ورود آن به بازارهای ایران همواره رونق بسیار خوبی، خصوصاً در شهرهای بزرگ ایران داشته است و همواره توانسته با خودروهایی همچون هیوندای اکسنت به‌خوبی رقابت کند. هرچند که مدل 2019 این خودرو روانه بازارهای جهانی شده است اما با توجه به قوانین واردات ایران هنوز راهی به بازارهای ایران پیدا نکرده است. خرید تویوتا یاریس سدان در بازارهای ایران در نسل دوم و مدل‌های اولیه نسل سوم امکان‌پذیر است به گونه که می‌توان از مدل 2008 تا مدل 2016 را معامله کرد.

قیمت تویوتا یاریس سدان در بازارهای ایران

همان‌گونه که گفته شد محدودیت‌های واردات خودرو باعث شده است که خریدوفروش تویوتا یاریس سدانهمانند سایر محصولات این کمپانی در مدل‌های کارکرده بیشتر صورت بگیرد قیمت تویوتا یاریس سدان با توجه مدل، میزان کارکرد، میزان سلامت بدنه و موتور خودرو، نرخ ارز و قطعات تعین می‌شود و معمولاً می‌تواند این خودرو را مابین 130 تا 270 میلیون تومان خرید.

 

 

منبع: ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , یاریس سدان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد