عزل مدیرعامل سایپا؛ سرنوشت پراید چه می شود؟

 

عزل مدیرعامل سایپا؛ سرنوشت پراید چه می شود؟

 
از سایپا و ایران خودرو به عنوان شرکت هایی خصوصی یا نیمه خصوصی یاد می شود اما تقریبا هر 4 سال یکبار و با هر تغییر و تحولی در ساختمان وزارت صنعت، مدیران ارشد این دو خودروساز نیز دستخوش چالش و عزل و نصب می شوند.
 
ظرف روزهای اخیر خبرهایی از تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به گوش می رسد. آنطور که از شواهد بر می آید محسن قاسم جهرودی به عنوان مدیرعامل جدید سایپا انتخاب شده است و علیرضا بادکوبه نیز، سمت رئیس هیئت مدیره را بدست آورده است.
 
محسن قاسم جهرودی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر است و پیش از این نیز عهده دار سمت های مختلفی بوده است که از جمله مهمترین آن ها می توان به حضور در میان مدیران ارشد شرکت یاتاقان بوش ایران و شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو اشاره کرد.
 
وی همچنین سابقه عضویت در هیئت مدیره شرکت های ساپکو، ایساکو، شرکت رادیاتور ایران و ریاست هیئت مدیره شرکت لنت پارسیان پیشرو را نیز در کارنامه خود دارد.
 
علیرضا بادکوبه همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی است و احتمالا با توجه به شرایط نه چندان مساعد سایپا، گزینه خوبی برای هدایت این شرکت پر چالش محسوب می شود.
 
 
گفتنی است که مهدی جمالی، مدیرعامل قبلی سایپا تنها 2.5 سال در این سمت حضور داشت و با هدف تغییرات مدیریت مالی به این مقام منصوب شده بود، اما با توجه به زیان انباشته قابل توجه سایپا، ظاهرا تصمیم گیرندگان وزارت صنعت، چندان رضایتی از عملکرد وی نداشتند و تنها پس از چنین مدت کوتاهی او را از این سمت عزل کردند.
 
با این حال می توان گفت که سایپا در دوران مهدی جمالی سرعت حرکت خود در ساخت محصولات جدید را ارتقاء داده بود و با سرمایه گذاری بیشتر بر روی بخش تحقیق و مهندسی، در صدد حذف پراید از چرخه تولید و عرضه محصولات جدید در سال های پیش رو بود.
 
حالا مشخص نیست با این تغییرات مدیریتی، سرنوشت پراید چه می شود، از یک سو در طی ماه های اخیر و پس از انتشار خبر توقف تولید پراید، زمزمه هایی از مخالفت نمایندگان مجلس و مدیران دولتی با این تصمیم به گوش می رسید و از سوی دیگر به نظر می رسد که توقف تولید پراید می تواند از نظر مالی فشار سنگینی را به گروه سایپا وارد کند.
 
با این وجود تاکید رئیس سازمان استاندارد بر توقف تولید پراید و پژو 405 بارها رسانه ای شده و حالا باید منتظر ماند و دید که در نهایت برآیند معادلات پیچیده مسئولان صنعت خودروسازی کشور به چه نتیجه ای منجر خواهد شد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد