جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

 

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

 

رپورتاژ - جیلی یکی از اولین کمپانی‌های چینی بود که قدم به بازار آشفته ایران گذاشت و با عرضه سدان های نسبتاً باکیفیت توانست خیلی زود در بازار جایگاه خود را پیدا کند. بعد از عرضه موفق چند مدل در سال 95 بم خودرو تصمیم به عرضه جیلی gc6 به بازار ایران گرفت. نسخه اولیه این خودرو قبل از فیس لیفت با نام جیلی gc6 الیت شناخته می‌شود که دارای ضعف‌هایی در بحث طراحی و امکانات بود. بعد از گذشت حدود یک سال از فروش جیلی gc6 در ایران نسخه به‌روزتر این خودرو با بهبودهایی در بخش تجهیزات و ظاهر خودرو با نام اکسلنت نیز توسط بم خودرو معرفی شد. اگر قصد خرید جیلی gc6 را داشته باشید بهتر است ابتدا با تفاوت‌های این دو نسخه آشنا شوید.

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

تفاوت‌های ظاهری جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت

در زمان عرضه نسخه اولیه جیلی gc6 به ایران این خودرو نیز مانند سایر خودروهای چینی ارزان‌قیمت از فقر خلاقیت در طراحی خود رنج می‌برد. طراحی خودرو از روبه‌رو بسیار ساده بود و چراغ‌ها، جلوپنجره و مه شکن خودرو دارای کیفیت قابل قبولی نبودند. خوشبختانه شرکت سازنده در نسخه جدید به‌خوبی این مشکلات را شناسایی کرده است و حالا در نسخه اکسلنت طراحی جیلی gc6 چند قدم جلوتر از نسخه قدیمی آن است. طراحی چراغ‌ها حالت تهاجمی‌تری پیداکرده‌اند و با تغییراتی که در سپر و کاپوت خودرو دیده می‌شود جیلی gc6 از آن حالت ساده اولیه فاصله گرفته است. این طراحی هرچند همچنان با زیباترین طراحی‌های موجود در بازار ایران فاصله دارد اما پیشرفت آن قابل‌قبول است.

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

تفاوت داخل کابین جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت

اولین تفاوت در طراحی داخل کابین است، جایی که‌تریم دورنگ جلوه زیباتری به نسخه اکسلنت داده است. نکته بعدی اضافه شدن سیستم تهویه مطبوع خودکار است که در نسخه قبلی حضور نداشت. درنهایت نیز به‌روزرسانی در بخش مولتی‌مدیا اکسلنت را کاملاً از الیت متمایز کرده است. کیفی مواد به‌کاررفته در داخل کابین همچنان چندان راضی‌کننده نیست اما حضور یک نمایشگر بزرگ لمسی و تغییر شکل دریچه‌های تهویه به سبک خودروهای فورد توانسته جذابیت‌های اکسلنت را افزایش دهد. به‌طورکلی می‌توان طراحی داشبورد و پنل وسط به همراه اهرم دنده را جزو مزیت‌های اکسلنت برشمرد. جالب است که بر روی فرمان خودرو اثری از پوشش چرمی نیست اما جیلی بر روی اهرم دنده خودرو از چرم استفاده کرده است.

درنهایت صندلی‌های روکش شده با چرم مصنوعی را می‌توان باکیفیت‌ترین بخش درون کابین نامید که به لطف فضای کافی راحتی را برای سرنشینان خودرو به همراه دارند. تنها پسرفت جیلی gc6 اکسلنت نسبت به الیت حذف کنترل‌های مربوط به سیستم چندرسانه‌ای از روی فرمان و عدم قرارگیری روکش چرمی روی فرمان است که ممکن است به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش قیمت جیلی gc6 اکسلنت باشد.

 

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

مشخصات فنی جیلی gc6 الیت و جیلی gc6 اکسلنت

ازلحاظ فنی هر دو خودرو به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 1.5 لیتری مجهز شده‌اند. خروجی این موتور 105 اسب بخار است که حداکثر سرعت خودرو را به 160 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. تفاوت اصلی بین جیلی اکسلنت و الیت در گیربکس آن‌ها است. بااینکه هر دو مدل به گیربکس 4 دنده‌اتومات مجهز شده‌اند اما گیربکس نصب‌شده بر روی اکسلنت توسط جتکو ژاپن ساخت شده است و عملکرد بهتری نسبت به مدل الیت ارائه می‌کند.

قیمت و ارزش خرید جیلی gc6 الیت و اکسلنت

در بهمن‌ماه امسال شرکت بم خودرو شرایط فروش جیلی gc6 اکسلنت و الیت را باقیمت جدید اعلام کرده است. طبق اطلاعیه این شرکت قیمت جیلی gc6 اکسلنت 125 میلیون تومان تعیین‌شده است. جیلی gc6 الیت نیز 105 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به‌این‌ترتیب فاصله قیمتی این خودرو حدود 20 میلیون تومان است که کمی زیاد به نظر می‌رسد. بااین‌حال که گیربکس بهتر، ظاهر جذاب‌تر و چند بهبود در بخش امکانات اکسلنت را به انتخاب بهتری تبدیل کرده است اما با توجه به یکسان بودن سایر شرایط دو خودرو این فاصله قیمتی کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جیلی gc6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد