گیگافکتوری تسلا در چین با حضور ایلان ماسک کلنگ‌زنی شد

 

گیگافکتوری تسلا در چین با حضور ایلان ماسک کلنگ‌زنی شد

 
اولین گیگافکتوری تسلا در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا با حضور ایلان ماسک در شانگهای چین کلنگ‌زنی شد. این کارخانه تابستان امسال تکمیل می‌شود.
 
تسلا مراسم کلنگ‌زنی گیگافکتوری ۳ را در شانگهای چین با حضور ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت برگزار کرد. به گزارش فوربس، تسلا این سایت را سال گذشته با قیمت حدود ۱۴۰ میلیون دلار خرید و قصد دارد کارخانه‌ی ساخت خودروی الکتریکی ۸۶۰ هزار مترمربعی خود را در آن احداث کند. این اولین گیگافکتوری تسلا است که در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا ساخته می‌شود. ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد اولین مرحله‌ی تولید در این سایت تا نیمه‌‌ی دوم سال ۲۰۱۹ تکمیل می‌شود.
 
تسلا مشتاق است گیگافکتوری ۳ را در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل کند تا بتواند مدل‌های انتخابی را به‌صورت محلی بسازد. نخستین خودرو برقی که باید در شانگهای ساخته می‌شود، تسلای مدل 3 خواهد بود که قبل از پایان سال در چین تولید می‌شود. درحالی‌است که زمان تولید کراس‌اور تسلا مدل Y هنوز مشخص نشده و احتمالا تا سال ۲۰۲۰ به مرحله‌ی تولید می‌رسد.
 
ایلان ماسک در توییتر درباره‌ی گیگافکتوری ۳ نوشت:
 
قصد داریم تا تابستان امسال، مراحل اولیه‌ی ساخت کارخانه را تکمیل کنیم. همچنین، تولید مدل ۳ تا پایان سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و این خودرو برقی از سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید. خودروهای مقرون‌به‌صرفه باید در قاره‌ای ساخته شوند که تقاضای آن وجود دارد.
 
توافق تسلا با مقام‌های دولت چین به این شرکت اجازه خواهد داد سایت گیگافکتوری ۳ در هر سال ۵۰۰ هزار خودرو برقی تولید کند. این شرکت می‌گوید درس‌های آموخته‌شده در فرایند تولید تسلای مدل ۳ در طول سال ۲۰۱۸، این امکان را می‌دهد ساخت انواع مدل‌ها در چین با سرعت بیشتری پیش برود. هنگامی‌که این کارخانه راه‌اندازی شود، در ابتدا ۳۰۰۰ دستگاه تسلای مدل ۳ در هر هفته تولید می‌کند و با رسیدن به ظرفیت کامل، حجم تولید آن با کارخانه‌ی این شرکت در فریمونت کالیفرنیا برابر می‌شود. 
 
ماسک همچنین اظهار کرد:
 
چین در‌حال‌تبدیل به رهبر جهانی در استفاده از خودرو الکتریکی است و این بازار برای هدف تسلا، سرعت‌بخشیدن حرکت جهانی به‌سمت انرژی پایدار، اهمیت زیادی دارد.
 
گفته می‌شود ساخت این کارخانه در شانگهای حدود ۲ میلیارد دلار برای تسلا هزینه خواهد داشت. تولید خودرو برقی در چین به‌صورت محلی، به این شرکت کمک می‌کند تأثیر جنگ تجاری میان آمریکا و چین را به‌حداقل برساند. نیروی کار ارزان و هزینه‌های ارزان‌تر باعث شده طی سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در چین سرمایه‌گذاری کنند و کارخانه‌هایی در آن بسازند. این کار باعث می‌شود هزینه‌ی ساخت محصولات به‌شدت کاهش یابد و قدرت رقابتی فراوانی برای آنان فراهم شود. حضور تسلا در چین همچنین باعث رقابت با استارتاپ‌های چینی مانند نیو (Nio) و بایتون (Byton) و ایکس‌پنگ موتورز (XPeng Motors) خواهد شد.
 
سال گذشته، چین تعرفه‌ی واردات خودرو از آمریکا را به ۴۰ درصد رساند. با آغاز جنگ تجاری و اقدام متقابل دونالد ترامپ، چین این میزان را به ۱۵ درصد تغییر داد و میان دو کشور آتش‌بس تجاری اعلام شد. جدا از جنگ تجاری، فروش محصولات برقی تسلا در چین مزیت بسیاری برای این کشور به‌همراه خواهد داشت؛ زیرا دولت چین قصد دارد به‌تدریج استفاده از خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی را کاهش دهد و تسلا می‌تواند در این راه کمک زیادی به چین کند.
 
شایان ذکر است با انتشار خبر کلنگ‌زنی گیگافکتوری تسلا در شانگهای، ارزش سهام شرکت‌های قطعه‌سازی  چینی همکار تسلا، ازجمله تیانجین‌موتور و VT Industrial Technology افزایش یافت. 
 
آلن کانگ، تحلیلگر حوزه‌ی خودرو در شانگهای در این زمینه گفت:
 
فروش تسلا در چین طی چند ماه گذشته، به‌دلیل قیمت زیاد ناشی از تعرفه‌ها کاهش یافته و رقابت در‌حال‌افزایش است. با ساخت گیگافکتوری شانگهای، وضعیت برای تسلا بهتر خواهد شد.
 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گیگافکتوری , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
علی مدبر : از خودم گفتم یکم بخندیم
رسول : توبیجاکردی الکی حرف درنیار
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس 19 اسفند : 19 ام فاکتور شدم
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم
میلاد : کوئیک rs
ایمان : آقا ایران خودرو برای 3 گواهی لسقاط چقد از واریزی مرحله دوم کسر. میکنه