در پی فروش ۶۷۰۰ دستگاه خودروی پیشتولید توسط فولکسواگن به مشتریان، این شرکت باید تمام محصولات بالقوه را فراخوان کند.
عرف صنعت خودرو از زمانهای قدیم این بوده است که خودروهای آزمایشی هیچگاه به مشتریان فروخته نمیشوند. در عوض خودروهای پیش تولید، پیشرانههای تست و محصولاتی از این دست توسط کارخانه حفظ میشود یا بهطور غیررسمی برای بازیافت فرستاده خواهند شد. حتی برخی از خودروهای مخصوص نمایش رسانهای نیز سرنوشت مشابهی دارند، چرا که آنها دارای مشخصات پیش تولید هستند و با محصول نهایی تفاوت دارند. بااینحال به نظر میرسد که فولکسواگن مقررات را نقض کرده است.
براساس رسانههای آلمانی از جمله اشپیگل و هندلسبلات، دادستانی آلمان در حال بررسی اقدام قانونی علیه فولکسواگن به علت فروش ۶،۷۰۰ خودروی آزمایشی پیش-تولید بهعنوان خودروی نو است. آنطور که گفته میشود، محدودهی این اقدام به اروپا و آمریکای شمالی میرسد. این شرکت قبلاً به اشتباه خود در اداره حملونقل فدرال آلمان اعتراف کرده است و این سازمان نیز خواستار فراخوانی مدلهای آسیبدیده شد.
Volkswagen / فولکس واگن
از مجموع ۶،۷۰۰ وسیلهی نقلیه پیشتولیدشده بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ که فولکسواگن فروش غیرقانونی آنها را پذیرفته است، حدود ۴۰۰۰ دستگاه به مشتریان آلمانی فروخته شد و مابقی آنها به سایر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی انتقال یافت. بااینحال تحقیق اشپیگل نشان میدهد که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ حدود ۹۰۰۰ خودرو با وضعیت ساخت نامشخص پیدا شد و احتمالا این مسئله حتی گستردهتر نیز باشد. هیچ شواهدی از اقدام غیرقانونی سایر برندهای گروه خودروسازی فولکسواگن مانند آئودی و پورشه در فروش مدلهای پیشتولید به مشتریان وجود ندارد.
آئودی / audi
مقالههای مرتبط:
فراخوان خودروهای برقی و هیبریدی فولکس واگن؛ شایعه یا رسوایی جدید؟
نگاهی به ۳۰۰ هزار خودرو در قبرستان دیزلی فولکس واگن
فولکسواگن در آلمان مدلهای فراخوانشده را بازخرید خواهد کرد. باتوجهبه هندلسبلات، تفاوتهای بین این وسایل نقلیه پیشتولیدشده و نسخههای نهایی بهطور قابلتوجهی بالا بود.
مسئولان آلمانی همچنان مشغول بررسی و انتخاب تصمیم مناسب برای جریمهی فولکسواگن دربرابر هر کدام از وسایلی هستند که شامل فراخوان خودرو میشوند. پس از رسوایی دیزلگیت و بازداشت شدن شماری از مدیران ارشد فولکسواگن در سالهای اخیر، فروش مدلهای پیشتولید به مشتریان میتواند بار دیگر وجههی این شرکت را زیر سوال ببرد.
volkswagen dieselgate / فولکسواگن دیزلگیت
پیشرانههای آزمایشی خودرو معمولاً قطعاتی دارند که هنوز برای استفاده در شرایط جادهای مورد تائید واقع نشدهاند و نباید به مردم فروخته شوند. بهطور کلی خودروسازان مدلهای پیشتولید را هنگامی روانهی بازار میکنند که فرایند توسعه محصول تکمیل شده باشد. طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری دربارهی اثرات احتمالی این موضوع و فراخوان محصولات فولکسواگن در ایالات متحده، از جمله مدلهای آسیبدیده منتشر خواهد شد.