به کمک دیوار یک ۲۰۶ تیپ یک را ارتقا دهیم

 

به کمک دیوار یک ۲۰۶ تیپ یک را ارتقا دهیم

 

رپورتاژ - گاهی وقت‌ها انرژی که برای فروش یک خودرو می‌گذاریم بیشتر از تعمیر و استفاده دوباره آن است. برخی از فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند اگر قرار باشد ماه‌ها منتظر از راه رسیدن مشتری برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱ دست دوم بمانند، خودشان خودروی خود را ارتقا می‌دهند؛ طوری که حداقل دیگر فرقی با تیپ دو نداشته باشد.

امکانات ما برای یک فیس‌لیفت خانگی

اولین خودروی ۲۰۶ که خاک ایران روی تنش نشست تیپ یک بود. امروز پرفروش‌ترین ۲۰۶ از سری تیپ پنج و دو است. امکانات رفاهی موجود در این دو تیپ حتی منجر به توقف تولید مدل‌های دیگر ۲۰۶ شده است. همین امکانات باعث شده که قیمت ۲۰۶ از ۱۷ میلیون تومان در تیپ یک شروع و به ۷۰ میلیون تومان در تیپ پنج ختم شود.

 افرادی که به خاطر این کمبودها در خرید ۲۰۶ تیپ ۱ دست دوم تردید دارند می‌توانند با دست‌کاری برخی از جزییات خودروی خود را ارتقا دهند. یکی از ارزان‌ترین خریدهایمان می‌تواند پشتی صندلی عقب باشد که مدل نو آن با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین  با جست‌وجو در سایت دیوار و حدود ۲۰۰ هزار تومان بودجه می‌توانیم یک ضبط فابریک ۲۰۶ بخریم و روی آن نصب کنیم تا خودروی تیپ یک هم اینگونه مجهز به خواندن سی‌دی، جای فلش و کابل ‌ AUX  شود. همچنین با حداقل ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هم می‌شود برای صندلی عقب باند نصب کرد. در سایت دیوار ست باند عقب ۲۰۶ را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

کمبودهای ۲۰۶ تیپ یک نباید به شکلی باشد که ما را مجبور به فروش آن کند. خودمان می‌توانیم قبل از فروش جای خالی بسیاری از تجهیزات آن را پر کنیم. برای مثال اگر چراغ‌های عقب و جلو شفافیت ندارند می‌توان به مرور زمان با ۷۰۰ هزار تومان آن‌ها را عوض کرد.

عمر طولانی این خودرو در ایران باعث شده که تجهیزات جانبی زیادی از آن در بازار باشد. برای مثال حتی تریم‌های داخلی جذابی برای ۲۰۶ در مغازه‌ها موجود است که معمولا با قیمت ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. مثلا می‌توان یک تریم ارتشی، یا صورتی رنگی روی داشبورد و جلوی ماشین بیاندازیم تا چهره اسپورتی به خودرو بدهیم.

 حتی آینه‌های شاگرد و راننده را هم می‌توانیم برقی کنیم. برخی از تعمیرکاران با چک کردن سیم‌کشی خودرو آینه‌های جانبی را برقی می‌کنند. انجام دادن این کار نیاز به شناخت کامل از سیستم برق‌کشی خودرو دارد که تنها برخی از افراد از پس آن برمی‌آیند. تنها مشکل این کار پیدا کردن موتور آینه بوده که دشوارترین مرحله آن است.

 اگر عزمتان را برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱ جزم کرده‌اید و می‌خواهید تغییراتی در آن بدهید پس احتمالا یک سنسور دمای بیرون هم نیاز خواهید داشت. این هم کاری است که برخی از متخصصان اسپرت کردن خودرو انجام می‌دهد.

برخی از جزییات هم به هیچ وجه قابل تغییر نیست. برای مثال تغییر سیستم برق در تیپ ۲ را نمی‌توان در نسخه‌های تیپ یک هم تکرار کرد. همین کمبود باعث می‌شود که راه تغییر پیشرانه و افزایش شتاب آن در تیپ یک ممکن نشود. در ۲۰۶ تیپ دو برخی با تغییر پیشرانه ۲۰۶ به نوع RC  شتاب آن را از ۱۴ ثانیه به ۷ ثانیه می‌رسانند. به طور کلی ۲۰۶ از آن دسته خودروهایی است که به خاطر طراحی موتور و همچنین ظاهر اسپرت آن با تیونینگ به خوبی هم‌خوان می‌شود. طوری که برخی از افراد برای تغییر این خودروی فرانسوی حاضر می‌شوند حتی تا ۴۰ میلیون تومان هم خرج ۲۰۶ خود کنند.

 

منبع : ویرلن
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ۲۰۶ تیپ یک , پیرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد