رکورد شکنی سایپا در تغییر و تحولات مدیریتی؛ تغییر پنج مدیرعامل در کمتر از ده سال

 

رکورد شکنی سایپا در تغییر و تحولات مدیریتی؛ تغییر پنج مدیرعامل در کمتر از ده سال

 
سوء مدیریت دولتی و ضعف کلی دولت ها در اداره بنگاه های تجاری، موضوع تازه ای نیست و سال هاست که حتی توسط دولتمردان نیز به تاکید مطرح می شود، اما متاسفانه تاکنون کمتر شاهد مصداق عملی شدن این نظریات در صنعت خودروسازی بوده ایم و مصداق بارز این قضیه نیز تغییر مداوم مدیرعاملان شرکت های بزرگ خودروسازی ظرف چند سال اخیر است. با توجه به تغییر دوباره مدیرعامل سایپا ظرف چند روز اخیر، قصد داریم تا در قالب این یادداشت نگاهی به روند تغییرات مدیریتی در این شرکت داشته باشیم.
 
اگر حدود ده سال در تاریخچه سایپا به عقب بازگردیم، شاهد مدیریت مدیرعامل جوان این شرکت، مهرداد بذرپاش خواهیم بود که تنها دوسال به طول انجامید، پس از تغییر ایشان در سال 1388، شاهد سکان داری نعمت ا..... پوستین دوز تا سالی 91 بودیم و پس از آن این سعید مدنی بود که دوران سخت تحریم ها، مدیرعامل سایپا شد. مدیرعاملی ایشان برای سه سال ادامه یافت و در خرداد ماه سال 94 نوبت به مهدی جمالی رسید تا با رزومه ای اقتصادی و مالی، خواستار سود آوری سایپا با استفاده از مدیریت بهتر منابع مالی شود.
 
مدیرعامل سایپا
 
مهلت ایشان برای انجام این ماموریت اما ظرف 2.5 سال به پایان رسید و در آبان ماه سال 96 شاهد معرفی محسن قاسم جهرودی به عنوان مدیرعامل جدید سایپا بودیم. ایشان با سابقه وسیعی در صنعت خودروسازی ایران و با داشتن سمت هایی نظیر مدیرعامل شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو، قائم مقام شرکت ساپکو، مدیر عامل شرکت یاتاقان بوش ایران، عضو هیات مدیره شرکت رادیاتور ایران به نمایندگی از گروه سایپا و...انتخاب قابل قبولی برای هدایت سایپا به نظر می رسیدند اما تنها پس از یازده ماه، این انتخاب نیز تغییر کرد و ظرف روزهای گذشته نام محمد رضا سروش به عنوان مدیرعامل جدید سایپا اعلام شده است. جناب سروش پیش از این سابقه مدیرعاملی گروه خودروسازی بهمن را در کارنامه دارند و یکی دیگر از مهندسان با سابقه و شناخته شده جاده مخصوص محسوب می شوند.
 
بدین ترتیب می توان گفت که دومین خودروساز کشور علیرغم ادامه روند همیشگی خود در تولید محصولات پرتیراژ، تغییرات مدیریتی بسیار سنگینی را تجربه می کند و در واقع تغییر و تحول پنج مدیرعامل ظرف ده سال به هیچ عنوان نمی تواند نشانی از حفظ استراتژی بلند مدت برای هدایت یک بنگاه اقتصادی پایدار باشد.
 
جالب است بدانید که دوران مدیریت یک مدیر عامل در شرکت های خودروساز غربی بسیار طولانی است و برای مثال دکتر زیچه مدیرعامل اخیر مرسدس بنز برای دوازده سال ظرف سال های 2006 تاکنون سمت مدیرعاملی ستاره نقره ای را برعهده دارد و به تازگی اعلام شده است که از اواسط سال آینده جای خود را به یک مدیرجوان تر خواهد داد.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد