طبق رتبهبندی سازمان آمریکایی اینتربرند، مرسدس بنز باارزشترین برند خودروسازی لوکس دنیا محسوب میشود.
رتبهبندی بهترین برندهای جهانی ۲۰۱۸ نشان میدهد که مرسدس بنز در حال حاضر باارزشترین برند خودروسازی لوکس دنیا است. در رتبهبندی کلی، این برند لوکس آلمانی در جایگاه هشتم قرار گرفته درحالیکه رقیب آن بیامو در رتبهٔ سیزدهم ایستاده است. مرسدس بنز همچنین تنها برند اروپایی محسوب میشود که در بین ۱۰ نام تجاری برتر سازمان اینتربرند (Interbrand) ایالاتمتحده قرار دارد. ارزش این برند نیز ۴۸.۶ میلیون دلار نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.
اصلالت، نوآوری، انعطافپذیری مداوم و تطبیق با رویهها عواملی هستند که یک برند را در صدر این فهرست قرار میدهند. چندین سال است که در رتبهبندی بهترین برندهای جهانی، تویوتا عنوان باارزشترین برند خودرویی دنیا را در اختیار دارد اما امسال مرسدس بنز بسیار به تویوتا نزدیک شده و تنها یک رتبه با آن فاصله دارد. این نوزدهمین نسخه از فهرست سالانهٔ بهترین برندهای جهانی است که توسط اینتربرند منتشر شده است. مدیران عامل شرکتهای سراسر جهان این مطالعه را بهعنوان معیاری رقابتی برای تعیین ارزش برندهای بینالمللی در نظر میگیرند.
اینتربرند از سه عامل اصلی برای ارزیابی و اعلام صد برند باارزش جهان استفاده میکند. این سه عامل عبارتاند از:
عملکرد مالی محصولات و خدمات برند
نقش برند در فرایند تصمیمگیری خرید
قدرت برند در رابطه با حفاظت از درآمد آیندهٔ شرکت
مرسدس بنز در رتبهبندی فعلی Global 500 سال ۲۰۱۸ هم پیشروی خودروسازان لوکس جهانی است. این رتبهبندی توسط شرکت آمریکایی برند فاینانس انجام میگیرد که طی آن ۵۰۰ برند مختلف را بررسی و ارزیابی میکند. در این رتبهبندی، مرسدس بنز ارزشمندترین برند خودروسازی پریمیوم اروپایی محسوب میشود. ارزش برند این شرکت آلمانی امسال با ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل، به ۴۳.۹ میلیارد دلار رسیده و در رتبهٔ پانزدهم فهرست Global 500 قرار گرفته است.