تبعات عدم ترخیص قطعات خودرو در تابستان چه بود؟ / از تولید تا تعمیر خودرو درگیر محدودیت های ترخیص قطعات خودرو از گمرک

 

تبعات عدم ترخیص قطعات خودرو در تابستان چه بود؟ / از تولید تا تعمیر خودرو درگیر محدودیت های ترخیص قطعات خودرو از گمرک

 
قریبا از تیرماه امسال و همزمان با ممنوعیت واردات خودرو، واردات قطعات خودرو نیز با مشکل مواجه شد. در همین راستا از یک سو ما به التفاوت پرداخت ارز توسط قطعه سازان و از سوی دیگر محدودیت در واردات و ترخیص قطعات خودرویی باعث شد، نه تنها تولید خودرو به کندی پیش رود و در نهایت 70 هزار خودروی ناقص در کف کارخانه ها باقی بماند، بلکه باعث شد تا خدمات پس از فروش خودروها توسط نمایندگی ها با دل نگرانی همراه شود و در مقابل بازار تعمیرات خودرو را با مشکلاتی مواجه کند. 
 
تولید 70 هزار خودروی ناقص نتیجه محدودیت ترخیص قطعات 
محدودیت و عدم ترخیص قطعات خودرو در 21 روز توانست حدود 70 هزار خودروی ناقص را مهمان کارخانه ها کند و خودروسازان را درگیر تجاری سازی این تعداد خودرو!
 
 البته گرچه درست یک ماه پس از تولید این تعداد خودرو ناقص در کف کارخانه ها، با تعطیلی خطوط تولید خودروسازان داخلی حدود 20 هزار خودرو تجاری ساز شد، اما پس از این تعطیلی ها همچنان تعداد خودروهای ناقص 50هزار دستگاه است که البته انجمن صنایع همگن قطعه ساز اعلام کرده است که این امیدواری وجود دارد که با ترخیص قطعات خودرویی که از هفته آخر شهریورماه آغاز شده است، تعداد خودروهای ناقص تولید شده کاهش یابد. 
 
کندی ترخیص قطعات خودرویی کار دست تعمیرکاران داد
یکی دیگر از واکنش های صنعت خودروسازی و بازار خودرو از محدودیت ترخیص قطعات خودرویی در تابستان امسال به کمبود قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز جهت تعمیر خودروها بود که این مورد هم برای داخلی ها و هم برای خارجی ها آن هم با اختلاف قیمت های متفاوت ایجاد شد. به گونه ای که به گفته رییس انجمن تعمیرکاران خودرو، تعداد زیادی از قطعات و لوازم یدکی خودروها در بازار همان قطعات دست دوم و از رده خارج شده دوره های گذشته بودند که یا در انبارها باقی مانده بودند و یا دوباره توسط دلالان به بازار تزریق شد، بودند. با این حال اما ترخیص به تدریج قطعات خودرویی دردی از تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز تعمیرکاران دوا نکرد و همچنان قطعات دست دوم و از رده خارج شده در این بازار جولان می دهند. 
 
 خدمات پس از فروش خودرو آب رفت
 خدمات پس از فروش خودرو که از جمله ضمانت های اولیه خرید هرخودرویی محسوب می شود، طی دو ماه اخیر با چالش هایی همراه شده است. در این مدت برخی خدمات رایگان و سرویس های دوره ای خودروهای داخلی و خارجی به دلیل نبود و کمبود قطعات یا پولی شدند و یا حذف. به گونه ای که برخی فعالان بازار اعلام کردند که با ادامه روند کمبود قطعات خودرویی این امکان وجود دارد که تعداد مشتریان ناراضی از خدمات پس از فروش خودروها روز به روز افزایش یابد. 
 
حال با در نظر گرفتن اینکه از هفته پایانی شهریورماه روند ترخیص قطعات خودرویی در کنار واردات سایر کالاهای اساسی از سر گرفته شده است، این امیدواری وجود دارد که روند خدمات پس از فروش و تامین قطعات مورد نیاز در انبارهای شرکت های خدمات پس از فروش همچون گذشته شود و نگرانی های این بخش نیز رو به کاهش یابد و از سویی دیگر زنجیره تعمیر و تولید خودروهای نیازمند به قطعات وارداتی محکم تر شود.  
 
دوماه تمام است که واردات قطعات خودرو با مشکلاتی همچون واردات، در گمرک ماندن و تخصیص نیافتن ارز مواجه هستند و همین امر نگرانی نمایندگی های خودرو جهت تامین قطعات داخل انبارها را افزایش داده است. 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین g : سلام وقت بخیر جسارتا شما تکمیل وجه کردید یا نصف مبلغ را واریز کردید ؟؟؟؟
حسن خرداد1404 : سلام به دوستان من امروزبا پشتیبان صحبت کردم گفت تا یک ماه آینده همه دعوتنامه میاد و قیمت افزایش داده میشه و گفت اخرین پیامک پیشنهادی نبوده برای تبدیل به جی ال و ایندفعه پیامک با افزایش قیمت میاد. کسی اطلاع دقیق تری از این موضوع نداره که آیا میتوتنند افزایش قیمت بدن در حالی که قرارداد برای خرداد ماه بوده
یوسف : سلام. ب پیام توجه نکنین این هزاربار. شماره پذیرش رو از نمایندگی بگیرین تو سایت سایپا وارد پنل کاربری بشین پرداخت بزنین بعد پرداخت دعوتنامه. شماره پذیرش وارد میکنین دعوتنامه باز بشه همونجا نشون میده. واس منم پیامک نیومده ۲ روز مونده بود پذیرش زدم دیدم فعاله اخرین روز واریز کردم
انشالله : باشد روزی بر سر مزارتون پایکوبی کنیم مدیران دزد سایپا.
شاهین اتومات : پس از ۲ سال از ثبت نام از سال ۱۴۰۲خاک بر سر سایپا پیام داده بیا بیا شاهین ساده بگیر بجای اتومات .دوستان به نظرتون چکار کنم
آناهید : سلام دوستان، ممنون تارا دستی، رنگ سفید، فروش فوری، طرح مادران، تکمیل وجه پنجم مرداد ساعت سه عصر امروز ساعت یازده فاکتور شد، مبلغ دیرکرد چهارده تومن
هادی : دوستان از کجا بفهمیم تغییر مدل اعمال شد؟ قسمت وضعیت خودرو همون اتومات رو میندازه
هادی : حل شد دوستان چندبار کلیک کردم درست شد
هادی : دوستان کسایی که اطلاع دارن بگن چطور تغییر مدل رو بزنیم . تو قسمت تغییر مدل بعد احراز هویت هرچی شماره پذیرش رو میزنم مینویسه ارتباط با سایپا مقدور نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده تیتانیوم آلومینیم 31مرداد : طبق روال گذشته امروز هم فاکتور نشدیم
ساینا دوگانه 25 اسفند : خجالت بکش مردک. این چه حرفیه میزنی. حالا طرف بهت یه چیز گفته چرا اینطوری میکنی. حتی از خواندن این متن آدم شرم می کنه.
رضا 6 دنده آلمینیوم : نه حتی 2 تومن ارزونتره
اردیبهشت طرح فرسوده : مبترکه،تاریخ تحویل حواله و تایید حواله تو سایت میشه بگی؟؟ شماره پذیرش
محمدرضا : زامیاد پول خرید برگه اوراق و اسقاط رو نداره واسه همین نمیتونه پلاک کنه
تحویل 30 آبان : سلام ایا برای تحویلی های 30 آبان ماه دعوت نامه ارسال شده ؟
Majd : سلام تحویل شهریور کیه
وحید حکیم : سلام امروز فاکتور شدم 4شهریور پاششی همین الان رفتم نمایندگی
ساینا اس : سلام ساینا اس پیش فروش بهمن تحویل تیر 1404 هنوز خبری نیست لعنت بر مدیریت بدرد نخور سایپا
سعید : تیوفایو 105 اسب بخار ولی تیوفایو پلاس 113 اسب بخار تفاوت انچنانی نداره ولی تیوفایو پلاس به روغن موتور حساس مصرف سوختش کمتر و دنده تا 6 میره واسه بک باید بیاری بالا بندازی یک که عقب بره