۳ راهکار ادامه حیات قطعه سازان

 

۳ راهکار ادامه حیات قطعه سازان

 
آرش محبی نژاد با اشاره به درج نام قطعه سازان در فهرست معافیت از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز اظهار کرد: از آن جا که محصول نهایی قطعه سازان ( خودرو) توسط شورای رقابت قیمت گذاری می شود و ملاک قیمت گذاری ارز 4200 تومانی است، قطعات نیز باید با این رقم ترخیص شوند و به قطعه سازان اعلام شده که نام آن ها در فهرست معافیت از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز قرار دارد اما با این وجود، گمرکات به دلیل ابلاغ نشدن این مصوبه از اجرای آن سرباز می زنند.
وی با بیان این که این روند منجر به سرگردانی و بلاتکلیفی قطعه سازان شده است، تصریح کرد: هرچند که اجرای این مصوبه نیز تغییری در روند تولید قطعه سازان ندارد چرا که مبلغ قطعات خریداری شده از پیش پرداخت و قطعات نیز وارد گمرکات شده و یا در حال ورود به گمرکات است بر این اساس تغییری در تامین و روند مواد اولیه ایجاد نمی کند.
محبی نژاد ادامه داد: بند 5 مصوبه هیات وزیران ارتباطی به آینده ندارد و مربوط به کالاهایی است که پیش از این و در دو سه ماه پیش خریداری و ارز آن صد درصد با دولت و بانک مرکزی تسویه به طرف خارجی نیز پرداخت شده است. در این شرایط هیات وزیران تصویب کرد ترخیص همه این کالاها تا زمان پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز آزاد به تعویق بیفتد و مابه التفاوت خرید با نرخ بازار ثانویه از واردکننده اخذ شود این در حالیست که ابلاغ این مصوبه غش در معامله به شمار می رود، زیرا واردکننده بر اساس قیمتی مشخص اقدام به واردات کرده و بسیاری از تولیدات را پیش فروش کرده در حالی که اگر به دوبرابر شدن قیمت ها آگاه بود، شاید اقدام به خرید نمی کرد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان با تاکید بر این که حتی این تصمیم و ابلاغ این مصوبه نیز هیچ کمک آینده ای به قطعه سازان نمی کند، گفت: تنها کمکی که این مصوبه به تولیدکنندگان خواهد کرد، جلوگیری از زدن تیر خلاص به تولید است چرا که بسیاری از این خودروها با قیمت قطعی پیش فروش شده و تولیدات قطعه ساز نیز بر اساس ارز 3200 تومانی قیمت گذاری شده است.
وی با بیان این که در شرایط فعلی قطعه ساز امکان ادامه تولید با قیمت دو برابری را ندارد، افزود: این مصوبه تنها بار جدیدتری را به قطعه ساز اضافه نمی کند چرا که قیمت های او هنوز اصلاح نشده و قطعات با ارز 3200 تومانی قیمت گذاری می شود و قطعه سازان به تازگی نیز نیاز خود را از بازار ثانویه خریداری می کنند.
محبی نژاد با تاکید بر این که فاجعه و بحران در صنعت قطعه تاکید می شود، اگر دولت تمهیداتی بیندیشد و خودروسازان بتوانند نسبت به پرداخت مطالبات قطعه سازان اقدام کنند، با اختصاص ارز به قطعه سازان و اصلاح قیمت های آن ها می توان به ادامه حیات صنعت قطعه امیدوار بود. این در حالیست که کل مطالبات این صنعت به بیش از 15 هزار میلیارد تومان رسیده و قطعه سازان با بازپرداخت های 4 یا 5 ماهه توان تولید ندارند و باید مدت بازپرداخت مطالبات آن ها به یک ماه کاهش یابد.
وی در پایان درخصوص پیشنهادهای مطرح شده مبنی بر تسویه مطالبات قطعه سازان با سهام خودروسازان و همچنین خودروی کامل نیز اظهار کرد: آزموده را آزمودن خطاست و اجرای این پیشنهادها تنها باعث بر هم زدن بازار خواهد شد.
 
 
 
 

منبع (source)

asrekhodro

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

1. مگه 100درصد مواد اولیه وارد میشه ؟ اگه میشه که خاک بر سر معادن و ذوب آهن . 2. قطعات چیه که وارد میکنند مگه نمیگفتند ما 80 درصد به خودکفایی در صنعت خودر رسیدیم . در چنین شرایطی مردم میفهمند که مسئولین قبل از این همیشه دروغ میگفتند و میگن و این یعنی از دست دادن اعتماد مردم
20:06  1397/05/29
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟
سارا : 14خرداد
بهنام : سلام ببخشید موعد تحویلت کی بوده ؟
اپشنال : منم خردادم نشده
بهار 403 : سلام لطفاً کسی ک شرایطش مشابه منه راهنمایی کنه من 207 سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودم یکبار پارسال دعوت نامه پیشنهادی پانا برام اومد واریز نکردم از اون موقع تا الان خبری نشده کسی اطلاعی نداره از کجا پیگیری کنم
فرشیدخاطری : Arizo 6پرو من مهرماه اقساطی آریزو 6پرو ثبت نام کردم برج 9فاکتور شده پلاک شده مدارکش اومده تازه درخواست کارت سوخت هم دادم کارت سوختش آمد ولی هنوز ماشین مجوز خروج نگرفته هرچی هم زنگ میزنم صدای مشتریان میگه دست ما نیست دولت مجوز خروج نمیده اگه دولت مجوز خروج نمیده چرا مجوز صدور پلاک میدن خلاصه گول تبلیغات الکی مدیران خودرو رو نخورید من وقتی ثبت نام کرم گفتن قبل ازعید ماشینو تحویل میگیری