عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

 

عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

 
با وجود پیشرفت فناوری خودران، برخی کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارند؛ بزرگ‌ترین مشکل در توسعه‌‌ی این فناوری، رفتار غیرقابل پیش‌بینی عابران پیاده است.
 
به دنبال افزایش رقابت خودروسازان مطرح جهان در تولید خودروی کاملا خودران و جدی‌‌ شدن فرایند قانون‌گذاری برای تردد این خودروها در مناطق شهری، به تدریج و با پیشرفت این صنعت، محققان بر این باورند که با پیشرفت فناوری خودران، مشکلات اساسی آن‌ به صورت واضح‌تری دیده می‌شود؛ این مشکل همان فهم و درک رفتار و حرکات انسان‌ها به صورت پیاده یا سواره (پشت فرمان) است. 
 
پژوهش‌ کارشناسان در مورد عملکرد خودروهای خودران و تعامل آن‌ها با جاده و مسیر حرکت نشان می‌دهد، هنوز تا رسیدن به مرحله خودمختاری کامل و داشتن منطق فکری برای تعامل با عابران پیاده، فاصله بسیاری وجود دارد. به طور کلی، ماهیت عملکرد خودران (بدون راننده) در صنعت برای جذب سرمایه بسیار اهمیت دارد؛ اما با بررسی دقیق‌ این صنعت و وضعیت فعلی هوش مصنوعی، این موضوع به صراحت روشن می‌شود که هنوز خودروهای خودران هوشمند قابل اعتماد نیستند. 
 
 
کارشناسان صنعت هوشمندسازی خودرو معتقدند که مهمترین مشکل در این صنعت، عابران پیاده و حرکات غیرقابل پیش‌بینی آن‌ها هنگام عبور از خیابان و حتی تردد در راستای خیابان و ورود به مسیر اصلی در هنگام مسدود شدن پیاده‌رو است. نتیجه مطالعات محققان نشان می‌دهد که درک صحیح و اقدام سریع در واکنش به حرکات عابران پیاده، بیانگر عدم هوشمندی کافی خودروی خودران در وضعیت کنونی است. این موارد شامل حرکت در مسیر اصلی در خیابان‌های فاقد پیاده‌رو، گذر از خیابان به صورت ناگهانی، عدم توجه به سرعت وسیله نقلیه و موارد بسیاری از این دست می‌شود.
 
انجمن مهندسی خودرو (SAE) آمریکا به عنوان نهادی برای معرفی استاندارد در زمینه سطح خودمختاری خودروی خودران شناخته می‌شود. خودروسازان بزرگ فعال در صنعت هوشمندسازی خودرو مانند تسلا، اوبر، تویوتا و گوگل نیز به تبعیت از انجمن مهندسی خودرو، پنج سطح برای وضعیت رانندگی خودروی خودران تعریف کرده‌اند. در این سطح‌بندی، کلاس صفر یعنی کنترل کامل توسط راننده و کلاس پنج به معنی کنترل کامل خودرو توسط رایانه است.
 
 
اندرو ان‌جی، محقق یادگیری ماشینی شاغل در صنعت خودرو اظهار داشت:
 
آن‌چه ما به مردم می‌گوئیم، این است که لطفا قانونی رفتار کرده و به هشدارها توجه کنید. به عبارت دیگر، از خیابان عبور نکنید. 
 
با این حال، ایده مقصر بودن انسان‌ها در برخی نقایص فناوری خودران به سادگی نشان می‌دهد که باید چه میزان کار در آینده صورت گیرد. 
 
گری مارکوس، استاد روانشناسی دانشگاه نیویورک که در زمینه هوش انسانی و هوش مصنوعی تحقیق می‌کند، گفت:
 
هوش مصنوعی هنوز به تکامل مورد نیاز نرسیده است. افرادی مانند ان‌جی فقط به بازتعریف اهداف برای ساده‌تر شدن کارها فکر می‌کنند و اعتقاد دارند که برای دستیابی به ایمنی خودروی خودران، باید آن‌ها را به طور کامل از رانندگان و عابران پیاده انسانی جدا کنیم. مانند کاری که با قطار انجام دادیم و به علت مشکلات فراوان، ریل قطار از جاده‌ها جدا شد.
 
 
در همین حال رادنی بروکس، محقق و استاد رباتیک دانشگاه MIT، تا حدودی از اندرو ان‌جی در زمینه خودروهای خودران انتقاد می‌کند و می‌گوید:
 
وعده بزرگ خودروهای خودران، کاهش تلفات جاده‌ای و ترافیکی است. در حال حاضر ان‌جی می‌گوید که آن‌ها تا زمانی که رفتار خود را تغییر ندهند، قادر نیستند باعث کاهش تلفات جاده‌ای شوند. چه اتفاقی افتاده است؟
 
با این حال، ان‌جی این‌طور استدلال می‌کند که انسان‌ها همیشه در تعامل با فناوری‌های جدید مانند حمل‌ونقل، رفتار خود را تغییر داده‌اند.
 
ان‌جی افزود:
 
اگر شما به دوران ظهور راه‌آهن نگاه کنید، اکثر مردم آموخته‌اند که در مسیر قطار در حال حرکت نایستند. مردم قبلا یاد گرفته‌اند که هنگام توقف اتوبوس مدرسه، رانندگی نکنند و به کودکان اجازه عبور بدهند. این موضوع باعث اطمینان از ایمنی و سلامت دانش‌آموزان می‌شود. احساس می‌کنم که چنین رفتاری نیز باید در تعامل با خودروی خودران در پیش گرفته شود.
 
در حالی که هر دو طرف این استدلال منطقی به نظر می‌رسند، واضح است که برای پیشرفت فناوری خودروی خودران باید حد وسط دو فلسفه در نظر گرفته شود. 
 
شوچیسنیگدا دیب، محقق سیستم‌های پیشرفته وسایل نقلیه گفت:
 
باید برنامه‌های آموزشی مناسب برای آشنا شدن با خودروهای خودران و وسایل نقلیه هوشمند، روش‌های ارتباط و استفاده از آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s : از من همون آماده تخصيصه عقب نرفته
حامد : دوست عزیز مشکل خاصی نیست معمولا سیستم رو بروز رسانی میکنن اینجور میشه برا منم پیش اومده بود
مهراد : سلام وقت همگی بخیر من تماس گرفتم با شرکت سایپا گفت که اخر اردیبهشت ماشینتون فاکتور میشه من ۳۱ شهریور پیش پرداخت و۱۸ اسفند تکمیل وجه کردم و۲۰ سخا رو تحویل دادم باز اگه کسی اطلاع داره بهمون بگه ممنون
ایگل : من تا مرحله پلاک اومدم هنوز پلاک نشدم ..اصلا ایگل تولید شده 😁
علیرضا ۱ : منم مشابه شما تو واریزی ها هستم رفتم چک کردم تغییری نکرده
X5 آبان سفید اصفهان : ۱۲ ابان
X5 : سلام شماره قرداد ما 202343 هست وثبت نام۱۳ابان کی دیگه نوبت ما میشه
Maryam : یعنی چی .من الان نگاه کردم ننوشته
مبین 30 اسفند : سلام دوستان امروز تارا دستی تحویلی اسفند ماه برای کسی فاکتور نشده
باقر : سلام این چرت پرت چی میگن از رونده فاکتور ها بگین آینه برقی شرتش آهنی یه عده کسعشعر دارن تف میدن این گروه مال فاکتور نه حرفهای خاله زنک بازی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحید ارومیه : فدات 15بهمن تکمیل وجه
توحید ارومیه : دوستان فروش فوق العاده بهمن هنوز هیچ کسی فاکتور نشده.پیش فروش بهمن رو 14بهمن قفلی زده بود که از فردا فاکتور شروع میشه.بعد نوبت میرسه پیش فروش اسفند.بعدش میاد رو فروش فوق العاده بهمن ماه
یاور : سلام فروش فوقلعاده 21ابان ماه هستم هنوز چراغ سبز روشن نشده تحویل بگیریم
15بهمن تکمیل وجه : ممنونم اقاتوحیدهمیشه وقت میزارین جواب میدین خدا بهتون سلامتی بده از 100تاکارمندسایپا بهتر راهنمایی میکنین انشالله همه زودتر فاکتور بشیم ازشر سایپا خلاص
سورن تاکسی : سلام خدا کنه مبارک باشه من که حرف بدی نزدم گفتم کارخونه فقط بیمه بدنه نمزنه بیرون بیمه کن اگه دوست داشتی
14 بهمن : الان دوباره رفت حالت تخصیص
حسینی : من اولین باره ماشین از کارخونه میخرم در نتیجه واسم سوال بود گفتم شاید من موقع ثبت نام گزینه ای داشت نزدم و از دوستان بپرسم به شماهم واقعا ربطی نداره کی چه سوالی بپرسه
15بهمن : برا منم برگشت تکمیل وجه دوباره اومد رو حالت آماده تخصیص
رانا تحویل 2 تیر : سلام تشکر از پیگیری دوستان از نمایندگی سوال کردم احتمال تبدیل به 207 موتور tu3 است، پیام برای دوستان آمد اطلاع رسانی کنید
حسن : سلام دوستان تحویل خودروی فرسوده کی پیامش میاد کسی خبره داره؟ تحویل 207 مرداد ماه هست.